Hop til indhold
  • 0

Hjemmesimulering


Kim Hoffmann
 Share

Spørgsmål

Jeg har været ved at lave en hjemmesimulering. Den fungere egentlig OK, men er ikke knivskarp når den skal startes/stoppes synes jeg.

Jeg har feks koblet en lille 3w lampe på som `lysindikering´ på at simuleringen er aktiv, da jeg kun har Wireless tryk i huset, og dermed ikke mulighed for at bruge en diode til dette. Det fungere fint nok, men jeg oplever bare at nogen gange, måske hver 3-4 gang på den samme aften (hvis jeg lige vil teste det) at lampen på indikering tænder, men simuleringen går ikke i gang?? Det kan jeg se fordi at så burde det konstante lys også tænde, samt simuleringsur nr 1,  i og med at jeg tester på et tidspunkt hvor simuleringen skal starte. (Både ur og skumringsur har startbetingelser opfyldt) Prøver jeg at trykke igen, kan det sagtens være at det hele virker fint som det skal.

Det er lidt irritende at jeg åbenbart ikke kan føle mig sikker på at det går igang. (Heller ikke selvom Lampen tænder)???

Jeg har vedhæftet billeder af både hjemmesimulering, og det ur det styre hjemmesimuleringen.

Kan det gøres mere smart eller bedre, så det er mere driftsikker?

Jeg kunne feks godt tænke mig ét tryk til start, og ét tryk til stop. men jeg synes kun jeg kan få kip til at fungere.??

Det er samme tryk der tænder simuleringen, som også gør uret aktiv.

Hvordan ville i have gjort det?

 

vh Kim

 

hjemmesimulering.jpg

Hj UR.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
16 timer siden, Kandersen skrev:

Kender det alt for godt. Jeg kan snildt huske hvordan jeg havde det i starten. Det kriblede i mig for at rode med det hele selv. Det betød så også, at installationen gik fra at være en "standard" død syg kip tænding til lyset, til noget langt mere avanceret med IHC varmestyring og IHC alarm, samt styring af garageporten og ventilationsanlægget. Noget som de tidligere ejere tilsyneladende ingen interesse havde i. De kunne tænde og slukke for lyset, et tryk til et lampeudtag. Og det var så det. Total spild af en avanceret IHC installation :D

Ja det kan hurtigt blive avanceret når man opdager alt det man kan lave. Det lyder også som om du har mange flere ting at lege med end jeg har. Jeg har bare et pillefyr og en carport (Uden porte) :) Jeg tog lige en blok herinde fra den anden aften som Henning havde lavet hurtigt til en anden. En som kan fremkalde 3 scenarier. 1 tryk = 1. Scenarie, 2 tryk = 2. Scenarie m osv. Den skal jeg lige prøve at lege med på et tidspunkt, det lyder smart :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Et tryk til hhv. start og stop af hj.sim lyder som en god ide

@Henning Pedersen

Hej Henning. Jeg har nu forbundet det på den måde du har skitseret, og det virker super godt. Nu køre det som en drøm :)

Jeg har også fået sat min speciel graverede tangent på til formålet :) 

Mange tak for hjælpen :)

 

 

0C377D62-74FD-49DC-B0B2-7E13C2268AD3.jpeg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
20 timer siden, Kim Hoffmann skrev:

Det lyder også som om du har mange flere ting at lege med end jeg har.

Det jeg ikke havde, da jeg købte huset for +4 år siden. Det har jeg som sagt selv lavet. Og jeg nyder hvert et sekund jeg roder med det (udvider det og finder på nye ting, som dog skal give en tilpas mening for mig. Pt er det hjemmesimulering og skalsikring, sidstnævnt er jeg dog røget ud i nogle kompromisser med). 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
13 timer siden, EjvindHald skrev:

Jeg benytter også fb’en til hjemmesimulering, men ingen tryk til at aktivere eller deaktivere. I stedet lader jeg totalalarm=on aktivere den, mens alarm=off deaktiverer hjemmesimulering. 
Det virker fint til mit behov.

@EjvindHaldDet lyder som en go løsning. Det ville jeg også ønske at jeg kunne, men jeg har desværre ikke nogen IHC alarm. Jeg har Verisure, og det kan ikke spille sammen med IHC. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Lige nu, Kim Hoffmann skrev:

@EjvindHaldDet lyder som en go løsning. Det ville jeg også ønske at jeg kunne, men jeg har desværre ikke nogen IHC alarm. Jeg har Verisure, og det kan ikke spille sammen med IHC. 

Er der ikke relæ udgange på Verisure alarmen? 
Hvis der fx er, når alarmen er armeret, så kan du bruge dette på et IHC input.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 minutter siden, Kandersen skrev:

Er der ikke relæ udgange på Verisure alarmen? 
Hvis der fx er, når alarmen er armeret, så kan du bruge dette på et IHC input.

@KandersenHmm. Det er jeg ikke lige klar over. Jeg tror det ikke. Jeg har bare 2 bokse som køre online, og kommunikere trådløst med alle komponenter i huset. Faktisk som IHC wireless, men jeg mener ikke at signalerne kan spille sammen. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 31.3.2021 at 12:37 , Kim Hoffmann skrev:

@KandersenHmm. Det er jeg ikke lige klar over. Jeg tror det ikke. Jeg har bare 2 bokse som køre online, og kommunikere trådløst med alle komponenter i huset. Faktisk som IHC wireless, men jeg mener ikke at signalerne kan spille sammen. 

Det skal heller ikke spille sammen wireless. Derimod, hvis der er et indbygget relæ i en af dine bokse, så kan man oftest bruge en kontakt på disse, til et input på et IHC modul, og på den måde få status ind i IHC installationen. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok