Hop til indhold
  • 0

12 Volts LED G4 Pærer dæmpbare


Jørgen Møllegaard
 Share

Spørgsmål

Har 6 stk. 2,2 watts 12 Volts G4 dæmpbare led stift lyskilder, som driller lidt en gang i mellem.

Dæmperen er den nyeste LK 2 kanals modbus dimmer i Visual 3, nyeste FW både i Visual og til dæmperen.

Som driver er monteret en 50 watts Dæmpbar driver. Det har virket perfekt, men nu blinker de 6 lyskilder en gang i mellem.

Fejlen-blinkeriet - kommer kun en gang i mellem - og mest når der er dæmpet ned.

Spørgsmål: Hvilken belastnings mode mener i der skal bruges? Jeg bruger RC , men nogen der har hints eller erfaringer?

/ Jørgen.

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

HILUX S9 DÆMPBAR G4 LED STIFT-PÆRE 2W I 2650K RA95

 
DKK 59,00 
DKK 77,40 -DKK 18,40

Alle priser angivet er Inkl. moms 
  
Leveringstid: Hurtigst muligt 
 

På Lager

 
 
Varenummer  024826
 
 
 Læg i kurv

 

 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Udstrålings vinkel: 120°

Drift spænding: 12V AC (12-24V DC)

Effektforbrug: 2,2 Watt

Farve Temperatur: 2650K (Gylden varm hvid)

LED: Hi. CRI LED chips

Udstrålet effekt: 190Lm

Dæmpbar: JA

Farvegengivelse(Ra): 95-97

Forventet Levetid: 25.000 timer

Tilsvarer 20W halogen

3 Års Garanti

  

Læs mere nede på siden

FRAGT OG FORSENDELSE

Hej,

Mener ikke der er noget st komme efter.

Jørgen

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er fuldstændig de samme, og i øvrig vanvittige gode, G4 jeg bruger i mit køkken. Men de er ikke helt uden problemer. 

Jeg har tre rækker (overskabe) med lys under. 
Den ene række har 6 stk af de G4 siddende på en 25watt dæmpbar LED driver.
Den anden række har 3 stk af de G4 siddende på en 10 watt dæmpbar LED driver. 
Og den sidste række har 3 stk af de G4 siddende på en 10 watt dæmpbar LED driver. 

Begge type driver er denne, bare i forskellige watt:
https://www.greenline.dk/led-paerer/led-driver/tridonic-led-driver-25w

https://www.greenline.dk/led-paerer/led-driver/tridonic-10w-led-driver

De sidder alle på den samme IHC wireless Uni 250 (1-modul) dæmper. Men af een eller anden årsag, så blinker den ene 3-rækker, når lyset er slukket. De to andre rækker funger klippe stabilt. 
Jeg mistænker det er driveren, fordi den "summer" lidt mere end de to andre, når lyset er tændt. Men jeg har ikke forsøgt at bytte rundt på dem, endnu, eller prøvet med en anden driver. 

LED er måske godt, men det er meget sjældent uden problemer :wacko:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Korrekt.. Jeg har dumpet utrolig mange LED (MR16) pærer på den konto. Jeg har flere LED strømforsyninger / Drivere, som jeg har dumpet. 
Det gælder simpelthen om at finde den rette kombination af driver og kilde. Og så i øvrig selve dæmperen. Men sidstnævnt er rimelig begrænset, når man har IHC. 

Generelt er min opfattelse dog, specielt når det kommer til dæmpbar, at billigt er lig med større problemer. Det gør det mindre sjovt at prøve sig frem.

Håber du finder løsningen på dit problem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
19 minutter siden, Jørgen Møllegaard skrev:

Hvorfor står der lednings længde max. 2 meter ??

50 watt, 12 Volt giver en strøm på 4-5 Amp. og med lednings tværsnit 0,75 kvadrat er der ikke noget faretruende der-heller.??

/ Jørgen.

Ingen ide. Men jeg tror vi er ovre i stærkstrømsbekendtgørelsen (hedder den ikke mere). Og der er sikkert nogle regler deri der siger noget med 2 meter. 
Det er mere eller mindre generelt det sættes ind i forbindelse med disse drivere/strømforsyninger. Og jeg tvivler på specielt mange overholder det. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tror det er løst omend jeg ikke kan forklare det 100 %.

:D. 12 Volt til de 6 stk. G4 stift led pærer var forbundet midlertidigt med et par meter 2x 0,75 kvadrat lysnets ledning ( midlertidigt, ingen grund til den store installation hvis skramlet ikke virker ). Den midlertidige ledning lå tæt på andre kabel bundter - heri blandt kraft til kogeplader/ cooker/ mikro ovn/ 3 x 16 Amp.

Besluttede at lave det “ rigtigt” med en stump 3x 1,5 kvadrat og lægge det lidt væk fra de andre kabler på mit loft.

Og det har løst problemet-jeg kan ikke længere provokere de 6 stk. 12 Volt G4  stift pærer til at blinke umanerligt.

Mener det har været induktion / Støj/ What ever / - nu kan der dæmpes på 12 Volt Led’s med de nye modbus dimmere hvis driver og lyskilder er Dæmpbare.

/ Jørgen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok