Hop til indhold
  • 0

ihc temperaturføler fejl (Alarm = On)


MSJ
 Share

Spørgsmål

Hej I super gode IHC user..

Jeg har 2 rumfølere der "driller

Begge står i "Alarm = On" - og de registrerer ikke temperaturen korrekt. 
- jeg har med en føntørrer prøvet at varme på virke dem (for at se om temp, siger) - men intet sker.

Den ene stor fast på 26,5 og den anden på 0,00

Det skal siges at det hus vi har overtaget var stort set alle "konfigurationer" ikke korrekt, - så følere i et rum ikke matchet det som den hed i "IHC anlægger"
- alt dette har jeg nu fundet ud at og kodet ind (så føler, og rum passer sammen) - men disse 2 kan jeg ikke få til at "virke"

Jeg kan se at alle dem/de rum der virker står ALARM = off - så jeg tænker der er noget galt siden de 2 som driller står i ALARM = ON

Nogen gode råd til hvorfor ALARM = ON og forslag til løsning ?

På forhånd tak 

Skærmbillede 2021-01-08 143433.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Lige nu, MSJ skrev:

BONUS info

Jeg har bytter føler om med en som virker - og dette ændre intet,
- dem som ikke viser temp, viser hele fint temp når den bytter plads med en i et andet lokale.

Så det er IKKE følerene der er fejl . 

Det er straks mere underligt. Så fejler følerne intet. 
Prøv evt at smid et tom projekt ind i controlleren, og derefter dit eget projekt. (Husk backup inden du smider tomt i). Det kan nogle gange "rette" lidt mystiske ting i programmet. 
Virker det heller ikke, så prøv at ryk føleren over på en anden indgang (hvis du har ledige). 

Når de ting er prøvet og det stadigvæk ikke virker - Så er jeg løbet tør for ideer :) (Jeg har dog heller aldrig haft fejl på nogle af mine 13 Zigza følere). 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Mål evt ledningerne igennem om der er spænding på, det kan jo være løs/ dårlig forbindelse i tavle enden. Eller en defekt indgang på det indgangsmodul de er monteret på. 
Det vil du kunne tjekke ved at bytte ledningerne på inputmodulet og se om fejler følger med, eller bliver ved med at være der på bestemte indgange.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for alle de altid gode forslag - TAK

Jeg tror fejlen er i tavlen, da jeg kan bytte føleren om mellem rum, og så virker de.
Der er 24V til føleren.

Tilbage er kun at jeg får samme "fejl" uanset hvilken føler jeg monterer på ledningerne.

Men tavlen skal man vel ikke begynde at "lege med" ?
- jeg ved nu hvilke ledninger der er tale om. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok