Hop til indhold
  • 0

Montering af nyt IHC Wireless udtag på eksisterne installation


CHammer
 Share

Spørgsmål

Jeg har købt et hus, der har IHC installeret over det hele. Det fungerer rigtig fint. Wireless udtaget over spisebordet er dog defekt(wireless virkede ikke, og man kunne hverken slukke eller tænde for strømmen - den kørte med en konstant spænding på 177v). Jeg vil derfor høre, om det er muligt, bare at købe en ny IHC Wireless og montere som den gamle, eller om der skal noget kodning til i Controlleren også? Trykket der tænder og slukker udtaget er ikke wireless. Jeg har vedhæftet et billede af monteringen og af tavlen. Jeg er helt grøn, så håber, at nogen kan hjælpe.

 

På forhånd tak

 

Mvh.

Christian

thumbnail_IMG_0089.jpg

thumbnail_IMG_0091.jpg

thumbnail_IMG_0123.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej CHammer

Velkommen til IHC user.

Før det nye lampeudtag virker, skal det linkes til netop din controller, hvilket gøres i programmet Visual fra LK. Visual er det program man programmerer IHC i, og hvis du ikke allerede har hentet det, vil jeg klart anbefale at du henter det fra LKs hjemmeside. Det kræver lige at du opretter dig som bruger. Når du har hentet programmet, bør du læse manualen, det er ikke så svært.

Ved at hente programmet, får du selv kontrol over dit IHC anlæg.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Lyder selvfølgelig mærkeligt med spændings niveauet. Men måske er lampeudtagene ikke defekt. Måske er det bare ikke linket til controlleren mere. Der skal være lyskilde på og disse gamle dimmere, har det svært med LED. Så måske er det bare derfor.

De nye er en anden hw version (hw2) og de virker fint/bedre med LED.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
48 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Lyder selvfølgelig mærkeligt med spændings niveauet. Men måske er lampeudtagene ikke defekt. Måske er det bare ikke linket til controlleren mere. Der skal være lyskilde på og disse gamle dimmere, har det svært med LED. Så måske er det bare derfor.

De nye er en anden hw version (hw2) og de virker fint/bedre med LED.

Tak for svaret. Jeg prøver at bestille et nyt udtag, og se hvad den så siger. 

Vh
Christian

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Hej CHammer

Velkommen til IHC user.

Før det nye lampeudtag virker, skal det linkes til netop din controller, hvilket gøres i programmet Visual fra LK. Visual er det program man programmerer IHC i, og hvis du ikke allerede har hentet det, vil jeg klart anbefale at du henter det fra LKs hjemmeside. Det kræver lige at du opretter dig som bruger. Når du har hentet programmet, bør du læse manualen, det er ikke så svært.

Ved at hente programmet, får du selv kontrol over dit IHC anlæg.

Hej Henning. Mange tak for svaret. Har haft LK Visual på, og rummene er godt nok meget fint opdelt, men jeg kan umiddelbart ikke helt gennemskue selve kodningen af kontakt/udtag. 
 

Vh
Christian

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, CHammer skrev:

Hej Henning. Mange tak for svaret. Har haft LK Visual på, og rummene er godt nok meget fint opdelt, men jeg kan umiddelbart ikke helt gennemskue selve kodningen af kontakt/udtag

Det skal du ikke tage så tungt, det er bare manglende viden - og det kan vi sagtens hjælpe dig med.

Hvis du vil gennemskue det, så har du dybest set 2 veje at gå, den langsomme og til tider tidskrævende med risiko for at tillæger sig unoder, og den hurtige hvor du skyder genvej ved at blive undervist.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Henning Pedersen skrev:

Det skal du ikke tage så tungt, det er bare manglende viden - og det kan vi sagtens hjælpe dig med.

Hvis du vil gennemskue det, så har du dybest set 2 veje at gå, den langsomme og til tider tidskrævende med risiko for at tillæger sig unoder, og den hurtige hvor du skyder genvej ved at blive undervist.

Det lyder fantastisk. Mange tak! Jeg hælder helt klart mest til den hurtige genvej. =)

 

Vh.

Christian

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
13 timer siden, CHammer skrev:

Installationen ser således ud. Det er pudsigt, for højre tryk tænder for lyset over kogeøen, og venstre tryk over spisebordet, altså omvendt af hvad der står anført i IHC Visual. Har det noget at sige?

Overhovedet ikke, det er bare et udtryk for at teksten i programmet og den fysiske montering er forskellig, men det bør dog rettes op.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Henning Pedersen skrev:

Overhovedet ikke, det er bare et udtryk for at teksten i programmet og den fysiske montering er forskellig, men det bør dog rettes op.

Ok, det kan jeg jo lige gøre i samme omgang så. Hvis man nu antog, at jeg foretrak den nemme vej til at få udtaget til at virke, hvad skal jeg så gøre? På forhånd mange tak. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok