Hop til indhold
  • 0

openhab2


Stan
 Share

Spørgsmål

Hej alle.

Har forsøgt mig med openhab2, for den vej igennem at styre min ihc installation, med tale via google home . Desværre volder det mig dog problemer at forstå setup med dette .

Det er lykkedes mig at installere openhab2 på min synology diskstation,samt at linke min myopenhab konto til denne . Har i paperUI valgt binding IHC/ELKO fra Pauli. 

Men derefter er jeg gået istå :-(. Kan læse på forskellige forums at jeg skal hente en jar fil og lægge ind, men er det nødvendigt længere med den nye binding?

Skal der stadigvæk laves en ihc.cfg fil ? 

Nogen der har en newbee guide til opsætning, trin for trin af et enkelt tryk således det kan styres via google home .

Skal nævnes jeg også køre min ihc installation med visility. Vil det give nogen udfordringer at køre openhab samt visility på samme tid ?

På forhånd tak for jeres tid :-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Du giver ikke så meget info så det er svært at hjælpe dig videre .

jeg har desværre ingen guide , men vil sige at du allerede nu skal beslutte om du vil bruge ren paperui eller lave config filer.

config filer lyder sindsygt besværligt , men vil være den hurtigtste måde hvis du er seriøs med din openhab. Tager lidt tid at lære men derefter er det meget mere effektivt .

Men forbered dig på at du kommer til at bruge nogle timer på det 

jar filen er sikkert ikke nødvendig hvis du kører nyeste stabile version den hedder vist 2.5.2 eller sådan noget

Men det lyder som om næste skridt er at du skal til at sætte det op ,i paper ui eller med config filer

Meget overordnet er processen.

Installer openhab

installer ihc bindig 

konfigurer IHC komponenterne i Paperui eller Konfig filer

når din IHC enheder kører og kan styres kan du kigge på stemme styringen.

tag 1 skridt af gangen ,og gå ikke videre før det virker..

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du skal IKKE installere en .jar fil, hvis du har installeret openhab fra en af de seneste version. 
Som bozidar siger, så er rækkefølge sådan. MEN!! Du er nødt til at beslutte dig ang paperui eller konfigurationsfiler i forhold til stemmestyring. Du kan ikke sætte tags på items i Paperui, og skal derfor gøre det ad "omveje". Tags (eller metadata) er nødvendig for stemmestyringen. 

Min anbefaling er, at du starter med at lave nogle få simple items i PaperUI for på den måde at blive fortrolig med openhab. Og når du føler du er klar, så sletter du disse items igen, og så laver det i konfigurationsfiler, hvor du så også kan sætte Google Home tags/Metadata.
Det er ikke så slemt som det måske lyder. Er simpel vanesage, og tilvænningstiden er relativ kort alt afhængig af, hvor meget IT man forstår i forvejen. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej.

Jeg har lavet en guide her, som måske kan være en hjælp. Hvis du blot installerer bindingen IHC/ELKO lavet af Pauli fra PaperUI menuen, og det er openHAB version 2.5.x, så behøver du ingen add-ons eller ihc.cfg fil.

Hvis du gerne vil styre det via Google Home, skal der sættes nogle ekstra såkaldte "tags" på, og det er nemmest at gøre i filer. Det hele er vist med eksempler i mit best practice indlæg.

Hvis du kører visility parallelt med openHAB, så har du to apps, som poller din controller samtidig. Det giver selvsagt en større belastning og afhængig af controller model, opdateringsfrekvens og antal items, som skal monitoreres, giver det måske et performanceproblem for din controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok