Hop til indhold
  • 0

Datalinie adresser


Jacob Michaelsen
 Share

Spørgsmål

Efter jeg har fået kontakt til min controller (HW 6.1) via Visual har jeg kigget lidt på nuværende konfiguration for hus som min kæreste og jeg har overtaget. Jeg fandt en tast i bryggerset som ikke blev brugt og satte den til at slukke et par lys for at lege lidt med projektet og blive klogere på det, men det fungerede ikke da den tast ikke har nogen datalinie adresse - tænker jeg.

Jeg er ikke elektriker men kan man antage at alle tasterne har en adresse men det blot ikke er konfigureret i nuværende projekt? Er det muligt for mig at finde den adresse? Vi har et par ikke konfigurerede taster som jeg godt kan finde et formål til nemlig :)

Jeg opdagede også at der er et 3 taster som har samme datalinie adresse konfigureret, det virker mærkeligt for mig. 2 af dem virker og kan KIP'e det samme lys. Den sidste virker ikke. Kan samme datalinie adresse genbruges på tværs af taster eller kræver det også at de bagvedliggende ledninger går det samme sted?

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Der er ikke noget forkert i at den samme datalinje er linket til flere tryk.

Det er lidt et religions spørgsmål om det er godt eller skidt. I store eller billige installationer er det meget almindeligt.

Hvis du i venstre side af Visual åbner dit tryk, så kan du se alle adresser, og dermed også om alle tryk har én. Hvis ikke kan du give den/dem en ledig adresse og selv monterer ledningen fra trykket på den/de adresse, husk også montering af selve trykket.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Normalt kan du se datalinjerne på produktsiden i Visual. 
Vælg dit tryk og vælg egenskaber, så kan du se om de er monteret. Jeg ville ikke forvente at et tryk er monteret, men at det ikke er vist i Visual. Det ville være meget forkert, efter min mening. Hvis tryk ikke er monteret, så skal det af gode grunde heller ikke vises i Visual. 
I værste fald, så skal du finde kablet der går til trykket i/omkring input modulet, og på den måde se om det er monteret. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok