Hop til indhold
  • 0

IHC leverandør/tekniker på Sjælland?


Peter Enoch
 Share

Spørgsmål

Hej alle,

Jeg har et ældre IHC anlæg som jeg gerne vil have et sundhedstjek på samt udbygget. Det er en ældre IHC Wireless som desværre forsat kræver Java.

Vi er ligeledes ved at få et Nilan Combi Polar 302 anlæg og vil gerne høre omkring mulighederne for integration med IHC.

Så spørgsmålet, kan nogen anbefale en god leverandør der kender til IHC og integration med ventilation her på Sjælland? - bor i Køge.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
54 minutter siden, Peter Enoch skrev:

Jeg har et ældre IHC anlæg som jeg gerne vil have et sundhedstjek på samt udbygget. Det er en ældre IHC Wireless som desværre forsat kræver Java.

Det gør den nye også.

55 minutter siden, Peter Enoch skrev:

Vi er ligeledes ved at få et Nilan Combi Polar 302 anlæg og vil gerne høre omkring mulighederne for integration med IHC.

Integration kræver cts 602 styring. Nilan og LK ændrede den fysiske forbindelse får nogle år siden, og er pt ved at ændre igen.

59 minutter siden, Peter Enoch skrev:

Så spørgsmålet, kan nogen anbefale en god leverandør der kender til IHC og integration med ventilation her på Sjælland? - bor i Køge.

Der kan jeg ikke hjælpe. Hvis det ikke lykkedes for dig, men kun kan finde en lokal elektriker med begrænset forstand på IHC så kan jeg tilbyde at stå for al programmeringen, og han står for alt det fysiske i huset. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nilan Combi Polar 302 har mig bekendt CTS602 styring som er klart nemmest at få til at spille sammen via modbus. Problemet er, at der mig bekendt ikke findes noget der tilbyder denne form for løsning til IHC. Så du er muligvis ude i noget gør-det-selv med en 3.part "gateway" som en Rpi eller lign..
Eller så findes der en, voldsom dyr, løsning som kan arbejde samme med IHC controlleren. Men jeg kender desværre ingen leverandør/tekniker der kan hjælpe dig (er selv fra Køge egnen). 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
34 minutter siden, Kandersen skrev:

Nilan Combi Polar 302 har mig bekendt CTS602 styring som er klart nemmest at få til at spille sammen via modbus. Problemet er, at der mig bekendt ikke findes noget der tilbyder denne form for løsning til IHC. Så du er muligvis ude i noget gør-det-selv med en 3.part "gateway" som en Rpi eller lign..
Eller så findes der en, voldsom dyr, løsning som kan arbejde samme med IHC controlleren. Men jeg kender desværre ingen leverandør/tekniker der kan hjælpe dig (er selv fra Køge egnen). 

Hej, synes blot at der skulle være en standard løsning fra IHC / Nilan? 

Nilan Connect

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Det gør den nye også.

Integration kræver cts 602 styring. Nilan og LK ændrede den fysiske forbindelse får nogle år siden, og er pt ved at ændre igen.

Der kan jeg ikke hjælpe. Hvis det ikke lykkedes for dig, men kun kan finde en lokal elektriker med begrænset forstand på IHC så kan jeg tilbyde at stå for al programmeringen, og han står for alt det fysiske i huset. 

 

Yrk.. Troede faktisk de var kommet af med Java. Jeg ved blot at min IHC app på IOS ikke længere fungere uden at skiftet IHC Wireless Controlleren... igen.

Har du noget på at Nilan og LK er ved at ændre det, mere om der er noget jeg skal vente på ingen jeg kigger på denne integration?

Jeg overvejer at få skiftet en del af mine IHC moduller, skiftet til ny IHC Wireless Controller samt ny el-tavle. Det meste jeg har nu er trådet IHC. Jeg gad SUPER godt kunne "se" og håndtere status på om lys eksempelvis er tændt eller slukket. Dette ved jeg ikke om det blot kan lade sig gøre ved at skifte modulerne til nyere versioner?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
41 minutter siden, Peter Enoch skrev:

Hej, synes blot at der skulle være en standard løsning fra IHC / Nilan? 

Den du viser på videoen er den "dyre" version, hvor du får, efter min mening, meget skrabet muligheder. Jeg mener selve forbindelsen der skal laves (involvere vist en plc og et par andre komponenter) koster over 5000,- Og så har du ikke engang fået programmeret IHC programmet endnu. 
Det er vist ikke nok med Nilan Connect.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok