Hop til indhold

Mikro relæ 24 volt AC


EjvindHald
 Share

Recommended Posts

Jeg overvejer at erstatte mine Danfoss potentialfri termostater med Nest termostat E. Begge fødes med 24 volt AC, men Nest termostaten har ikke potentialfri udgang, så jeg skal have en kontaktor eller relæ imellem til mit ihc indgangsmodul.

Min udfordring er, at jeg gerne vil have en løsning, som fylder et minimum, gerne så relæet kan være sammen med selve termostaten. Måske et reed relæ kan benyttes, men det kender jeg ikke så meget til. Bemærk at det er AC og ikke DC.

Venligst undlad at starte en debat om funktionaliteten i Nest E termostaten i denne tråd. På forhånd tak for input.

Link til kommentar
Del på andre sites

6 minutter siden, Kandersen skrev:

https://www.elsag.dk/relae-24v-ac

Det er 24V AC. Men ved ikke om det kan være sammen med termostaten. Kender ikke termostaten.

Tak for input, men jeg havde håbet på en mindre model. Det er ganske få mA, som der løber igennem til ihc input, og jeg håber på at finde et mikro relæ, som kan klare det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm. Jeg var ikke klar over at de de ville lukke for åben api.. Lyder mystisk.. Heldigvis bruger jeg ikke NeST. 

Anyway - De der microrelæer.. Mja.. for det første så er det 24v DC du har fundet. For det andet er det stadigvæk DIN rail, dvs udover bredden, så fylder de det samme. Og sidst men ikke mindst, 234,- for sådan en karl.. Det er godt nok noget dyrere end de andre.. 
Så det vist meget godt du ikke skal bruge dem alligevel :D

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, Kandersen skrev:

Hmm. Jeg var ikke klar over at de de ville lukke for åben api.. Lyder mystisk.. Heldigvis bruger jeg ikke NeST. 

Anyway - De der microrelæer.. Mja.. for det første så er det 24v DC du har fundet. For det andet er det stadigvæk DIN rail, dvs udover bredden, så fylder de det samme. Og sidst men ikke mindst, 234,- for sådan en karl.. Det er godt nok noget dyrere end de andre.. 
Så det vist meget godt du ikke skal bruge dem alligevel :D

På billedet ser det ud til at være et stikbens relæ i en DIN skinne sokkel. Sådan et kan også monteres uden DIN skinne sokkel.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok