Hop til indhold
  • 0

Wireless lampeudtag HW 2 til låns i Nordsjælland.


Lars1
 Share

Spørgsmål

Jeg har et Ø80 wireless dimmer lampeudtag som volder mig problemer. Det er 10 år gammelt HW1.0, og der sidder en elektronisk transformator på det. Problemet er at det forstyr kommunikationen med de andre wireless enheder. Jeg har prøvet at erstattet det med et andet wireless lampeudtag af ca. samme alder, med samme resultat. Sætter jeg en alm. pære i virker det fint.

Jeg har på fornemmelsen at det er den elektroniske transformator som giver problemerne, men før jeg smidder +700 kr. ud efter et HW 2 lampeudtag uden at vide om det vil virke bedre, kunne jeg godt tænke mig at låne et som jeg kan teste lampen på. Nogen som ligger inde med et jeg kan låne til nogle tests? Helst i Nordsjælland.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det ligner mere et belastnings problem. Forstyrelsen består i at hvis man bruger gem scenarie, og har flere wireless udtag forbundet til scenariet, så bliver scenariet ikke altid gemt som det skal. Enten bliver det gemt for alle udtag, eller ingen. Fjener jeg det lampe udtag hvor den elektroniske trafo sidder på fra scenariet, så funger alt som det skal.

Jeg vender tilbage med mere info, når jeg har haft tid til at teste noget mere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 timer siden, Lars1 skrev:

Jeg har et Ø80 wireless dimmer lampeudtag som volder mig problemer. Det er 10 år gammelt HW1.0, og der sidder en elektronisk transformator på det. Problemet er at det forstyr kommunikationen med de andre wireless enheder. Jeg har prøvet at erstattet det med et andet wireless lampeudtag af ca. samme alder, med samme resultat. Sætter jeg en alm. pære i virker det fint.

Jeg har på fornemmelsen at det er den elektroniske transformator som giver problemerne, men før jeg smidder +700 kr. ud efter et HW 2 lampeudtag uden at vide om det vil virke bedre, kunne jeg godt tænke mig at låne et som jeg kan teste lampen på. Nogen som ligger inde med et jeg kan låne til nogle tests? Helst i Nordsjælland.

Hvorfor når du har på fornemmelsen, at det er den elektroniske transformator som giver problemer, det så ikke er den du skifter, og i stedet hopper over og skifter lampeudtaget. En transformer er tilmed meget billigere at skifte. Det er jo ikke en kunde du er ude hos, så du kan ligeså godt fejlsøge billigst muligt - er iøvrigt også god stil, over for kunder.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Fordi transformatoren er indbygget i lampen.

Bortset fra det kan ting også blive for billigt. For mig er en pæn, funktionel og vedligeholdeses fri installation vigtigere end at det er billigt, og jeg vil aldrig lave noget hos en kunde, som jeg ikke vil lave der hjemme og omvendt. Men sådan er vi jo så forskellig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok