Hop til indhold

Velux-integration


Jakob Hauerslev
 Share

Recommended Posts

Hej. Nu er jeg jo i forvejen godt i gang med en ønskeseddel, og jeg vil gerne tilføje styring af Velux-produkter til listen.

Der skulle være kommet et nyt og åbent API til KLF200-styringen - om det så gør noget som helst nemmere for integrationen, ja det tror jeg, men jeg er desværre relativt blank hvad angår programmering.

https://www.velux.com/api/klf200

Mvh Jakob Hauerslev

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Jakob Hauerslev skrev:

Kan du klare det med noget ekstern adgang, eller skal du have den en tur forbi dig?

Kan måske klares med extern adgang - jeg skal dog lige helt være med på hvordan det er tænkt og bruges - men ser pænt forward og veldokumenteret ud - det er nok ikke meget ved at have controlleren uden noget den kan styre etc.

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Kan måske klares med extern adgang - jeg skal dog lige helt være med på hvordan det er tænkt og bruges - men ser pænt forward og veldokumenteret ud - det er nok ikke meget ved at have controlleren uden noget den kan styre etc.

Nej mit problem pt. er at det koster mig fire udgange at få det til at køre fortrådet, men så skal jeg have mig en ekstra controller. 

Alternativt vil jeg prøve med openhab, og se om jeg kan få det til at virke, men det virker lidt mere uoverskueligt end captain. 

Jeg har to Velux integra som skal kunne åbne ved forudbestemt overtemperatur, lukke igen ved anden lavere temperatur og lukke ved alarmtilkobling. 

Vinduerne er født med systemet, så de virker pt over webadgangen på velux-controlleren. 

Vi kan også sige at jeg prøver med openhab først, så du ikke skal bruge en masse tid på det?

Link til kommentar
Del på andre sites

18 minutter siden, Jakob Hauerslev skrev:

Nej mit problem pt. er at det koster mig fire udgange at få det til at køre fortrådet, men så skal jeg have mig en ekstra controller. 

Alternativt vil jeg prøve med openhab, og se om jeg kan få det til at virke, men det virker lidt mere uoverskueligt end captain. 

Jeg har to Velux integra som skal kunne åbne ved forudbestemt overtemperatur, lukke igen ved anden lavere temperatur og lukke ved alarmtilkobling. 

Vinduerne er født med systemet, så de virker pt over webadgangen på velux-controlleren. 

Vi kan også sige at jeg prøver med openhab først, så du ikke skal bruge en masse tid på det?

Jeg kommer nok ikke til at bruge en masse tid på det - det er ikke så svært. Ser på det men vil lige være færdig med det først. OpenHab har så meget lækkert så prøv det

Link til kommentar
Del på andre sites

6 minutter siden, Martin Abildgaard skrev:

IHC Captain kan lave almindelige webkald direkte fra konfiguratoren, så hvis Velux integra er en "åben" API, så burde man kunne lave kaldene direkte.

Ja deres api er ikke helt standard web api - det er socket kald men ja kunne også hente deres python demo kode også kalde det så vil det nok virke ud af kassen

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, Jakob Hauerslev skrev:

Vi kan også sige at jeg prøver med openhab først, så du ikke skal bruge en masse tid på det?

Hvis du opgradere firmwaren til din KLF til seneste version og dermed APIén, så husk. 
1. Du kan ikke vende tilbage.
2. Du kan KUN få adgang via WiFi når du skal konfigurere KLFén. Openhab kan godt få adgang via LAN til styring. 

Openhab bindingen skulle virke fint til både den tidligere og nyeste firmware. Jeg har dog ikke selv opgraderet min KLF endnu, så hvor godt det virker aner jeg ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 26/11/2018 at 13:40 , Kandersen skrev:

Hvis du opgradere firmwaren til din KLF til seneste version og dermed APIén, så husk. 
1. Du kan ikke vende tilbage.
2. Du kan KUN få adgang via WiFi når du skal konfigurere KLFén. Openhab kan godt få adgang via LAN til styring. 

Openhab bindingen skulle virke fint til både den tidligere og nyeste firmware. Jeg har dog ikke selv opgraderet min KLF endnu, så hvor godt det virker aner jeg ikke.

Jep - jeg har - i mit forsøg på at forstå OpenHab - læst nogle af dine og andres indlæg omkring det, så jeg prøver lige uden opgradering først :-)

Men tak for info - det kan godt være at jeg lige sender en besked hvis jeg er helt i skoven :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok