Hop til indhold
  • 0

Kan ikke slukke


Thomas Christoffersen
 Share

Spørgsmål

Hej, jeg er ny her - jeg har Gyro Isosafe loftspots i 6w LED og de virker fint. Monteret i forskellige grupper med LK ihc 80ø lampeudtag og trådløse vægkontakter (batterier ok). Nu er de to mindste grupper med kun 4 spots i hver, pludseligt begyndt at lyse konstant! Endda med få dages mellemrum. Jeg tror ikke på tilfældet og regner med at der må være en årsag. Kan det være minimumsbelastning (har dog virket fint i 2 år) eller krybestrøm?! Polsøger indikerer (lys) svagt på jord - kan det evt ordnes med en lille kondensator?!? Tak for svar..! Her er meget lyst - hele tiden

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På 31/10/2018 at 14:56 , Kandersen skrev:

Er de der ø80 lampeudtag med dæmp?
I så fald er det nok præcis det samme som mange andre oplever med mellemrum, inkl jeg.

Prøv at se denne tråd:
 

 

Mange tak. Desværre ikke for opmuntrende, sært at de vil sælge noget som ikke virker ordentligt?

Jeg fik løst problemet med vedvarende lys fra ø80 dimmer udtaget ved at tage strømmen.

Sært nok oplever jeg nu at den trådløse kontakt “hopper” fra een kreds til en anden, så tryk på kontakt 1 tænder både lampesæt til kontakt 1 og kontakt 2... uden min indblanding! Spekulerer fortsat på om det kan være støj fra krybestrøm eller evt for lave belastning (kun 4 x 6watt spots)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Thomas

Velkommen til IHC-user.dk

Sandsynligheden for at 2 produkter begynder at  "fejle" på næsten samme tid er ikke stor, men selvfølgelig muligt. Jeg tænker "noget" er sket, udfordringen er så at finde dette noget og få det rettet.

Har du skiftet pærer, sat noget nyt i drift, flyttet noget udstyr, haft strømafbrydelser eller lynnedslag. Det kan også være noget så dumt som en knækket ledning til en sensor, kontrolleren er ikke glad for halvgjort arbejde - hvis der f.eks. er temperatursensorer i programmet så skal den også være i monteret, og er den monteret så skal den også være i programmet. Der er rigtig mange muligheder for fejl, især når vi snakker trådløs kommunikation og noget så afslørende som lys. At kommunikationen fra tid til anden svigter til det langsomme varmeanlæg er der ingen der opdager.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej, ja - næppe et tilfælde.Men jeg har end ikke et anlæg, blot 5-6 ø80 udtag hvor nogle sidder på mit kolde loft. Måske kondens som skaber krybestrøm? Det er kun de to små grupper som har problemer, der hvor mange spots eller min kogle (200w) sidder er der ikke problemer.

Men der er vældigt lidt info om problemer med dette, udover brugere som faktisk oplever det. LK & Schneider har en opgave her, tror jeg.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ikke noget anlæg, så du kører ren stand alone.

Med komponenter på et koldt loft, kan det sagtens være problemer med kondens, fugt eller gnaver. Er du helt sikker på at dine batterier er ok?. Du kunne prøve at bytte dine lampeudtag - hvis problemet flytter med, ligger fejlen omkring udtaget, ellers er det noget andet der driller dig.

Umiddelbart vil jeg mene at der er mange muligheder for lokale fejl som bør afklares inden der peges fingre af LK.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg er netop begyndt at få problemer med en UNI250 som ikke vil slukke. Den har kørt praktisk talt perfekt siden januar i år, og pludselig er den begyndt at ikke vil slukke. Den er PIR styreret, men de sidste par dage er det som om, at den ikke vil slukke 8 ud af 10 gange. Og jeg har INTET ændret siden engang i august. (dog ikke i forbindelse med denne dimmer).  

Jeg har lige været på loftet og fjernet strømmen til controlleren for at se, om det ændre noget. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
16 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Ikke noget anlæg, så du kører ren stand alone.

Med komponenter på et koldt loft, kan det sagtens være problemer med kondens, fugt eller gnaver. Er du helt sikker på at dine batterier er ok?. Du kunne prøve at bytte dine lampeudtag - hvis problemet flytter med, ligger fejlen omkring udtaget, ellers er det noget andet der driller dig.

Umiddelbart vil jeg mene at der er mange muligheder for lokale fejl som bør afklares inden der peges fingre af LK.

Ja det er klart, jeg peger såmænd heller ikke fingre, blot undrer det mig at producenten ikke har lidt videregående fejlsøgningsforslag. Men jeg vil prøve som foreslået.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 timer siden, Thomas Christoffersen skrev:

Ja det er klart, jeg peger såmænd heller ikke fingre, blot undrer det mig at producenten ikke har lidt videregående fejlsøgningsforslag. Men jeg vil prøve som foreslået.

LK har ikke nogen slutbruger support organisation. Alt support fra LK skal officielt ske via de lokale elektriker, som så kan henvende sig til LK hvis de ikke kan løse problemet. Hvis du som slutbruger får hjælp fra LK medarbejder, så er det noget som medarbejderen gør på eget initiativ.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Lars1 skrev:

LK har ikke nogen slutbruger support organisation. Alt support fra LK skal officielt ske via de lokale elektriker, som så kan henvende sig til LK hvis de ikke kan løse problemet. Hvis du som slutbruger får hjælp fra LK medarbejder, så er det noget som medarbejderen gør på eget initiativ.

Men det er jo "fantastisk", når der er tale om  wireless dæmpere, som med jævnemellemrum "strejker".
Efter 2 år skal slutbrugeren have fat i (og betale for) en endnu en elektriker, som så skal have fat i LK, som så måske kan hjælpe, (i tilfælde med de wireless dæmpere er de endnu ikke kommet med et svar). Hvorefter slutbrugeren (hr og fru danmark) for en regning fra elektrikeren på noget der ikke er løst. 

Har slutbrugeren købt produktet uden om en elektriker, så er der kun forhandleren tilbage. Og denne forhandler ved sandsynligvis nada om IHC, hvilket gør det hele endnu værre. 

Efter min mening burde LK netop oprette en support til slutbrugerne på et produkt som dette. Men lur mig om ikke der findes en "gensidig" aftale med elektrikerne for, hvorfor man ikke gør det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Kandersen skrev:

Men det er jo "fantastisk", når der er tale om  wireless dæmpere, som med jævnemellemrum "strejker".
Efter 2 år skal slutbrugeren have fat i (og betale for) en endnu en elektriker, som så skal have fat i LK, som så måske kan hjælpe, (i tilfælde med de wireless dæmpere er de endnu ikke kommet med et svar). Hvorefter slutbrugeren (hr og fru danmark) for en regning fra elektrikeren på noget der ikke er løst. 

Har slutbrugeren købt produktet uden om en elektriker, så er der kun forhandleren tilbage. Og denne forhandler ved sandsynligvis nada om IHC, hvilket gør det hele endnu værre. 

Efter min mening burde LK netop oprette en support til slutbrugerne på et produkt som dette. Men lur mig om ikke der findes en "gensidig" aftale med elektrikerne for, hvorfor man ikke gør det.

LK sælger jo kun deres produkter via grosister, og grosisterne har også adgang til LK's support. Dertil kommer at du jo ikke selv må installer dimmer etc. Så jeg kan egentlig ikke se det store problem.

Bortset fra det er dette emne offtopic i denne tråd. Opret en ny tråd hvis du ønsker at diskuter det yderligt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 timer siden, Katrine skrev:

Hej,

Vi oplever sammen fejl efter et pærerskift, og nu kan dioden på selve lampeudtaget ikke aktiveres, så man kan genoprette forbindelsen til kontakten.

Nogen bud på hvad årsagen til dette? Og evt hvordan løser det? Vi har haft slukket for strømmen til lampeudtaget i mere end 10sek.

Hvis det er wireless lampeudtag HW ver. 1, har den nye pære sandsynligvis for lav belastning. HW ver. 1 wireless enheder kræver en minimums belastning på 5-20W alt efter model. HW ver.2 har ikke noget minimums belastnings krav.

Hvis belastningen ligger lige omkring minimums belastningen, kan du opleve at sommetider virker det, sommetider virker det ikke.

Løsningen er enten at sætte en kraftigere pære i, så du kommer over minimums kravet eller få lampeudtaget skiftet ud til et HW ver. 2.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok