Hop til indhold
  • 0

Blok til styring af vinduer


Coralreef
 Share

Spørgsmål

Har en del vinduer med 24V motor på, som styres af 3 udgange, en der sætter 24V on/off og så en udgang til åben og luk, som via 4NO/NC relæ polarisere forsyningen. Her til har jeg lavet denne blok men kan se det ville være rart med en del ændringer her til...

1. Ved enkelt tryk at de bliver ved med at åbne eller lukke(feks 30sekunder som er nok til at de går helt op/i til endestop i vinduer).

2. At de ved lang tryk køre kun så længe tryk er aktiv.

Nogen der har lavet en tilsvarende blok jeg kan stjæle :) eller skal jeg selv i gang :) ?

 

 

vinduer.png

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Du er da godt igang, så vil da foreslå at du selv fortsætter og udvider dit program. 

Det er ofte mere tilfredsstillende at have gjort det selv så man ved at man kan, end blot at "låne".

Et hint kunne være en intern timer og/eller et status flag som afgør om der er tale om et kort eller langt tryk. (Nedtælling når 0=langt tryk)

Så kan du herefter lave endnu en betingelse om der skal ske det ene eller det andet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hejsa.

Du kan da få en kopi af min og "stjæle" lidt fra.

 

Ved dobbelttryk (inden for 500msek) så åbnes eller lukkes vinduerne på en justerbar tid

Ved aktivering af entern åbn eller luk i den givne tid, så stopper vinduerne  med at bevæge sig

 

Ved lang tryk åbner eller lukker vinduerne kun i perioden som trykket er aktiveret.

 

 

Derudover er der selvfølgelig både lavet software teknisk gensidig spærring og også på de overdragsrelæer jeg bruger til at ændre polaritet (24VDC motorer)

 

 

WindowControl.ifb

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok