Hop til indhold
  • 0

Sluk alt - virker den som den skal?


Peter Holm Larsen
 Share

Spørgsmål

Jeg har lavet denne lille FB hvor et tryk kipper et lampeudtag og det fungere i programmeringen.

Derudover har jeg lavet en sluk alt. Men når jeg simulere tryk-alt - så viser den i et kort øjeblik "ON" på lampeudtaget, for herefter at gå i OFF. Selv hvis lampen er i OFF og jeg trykker Sluk alt - så går udgangen kort på ON. Vil det betyde at lamperne i den virkelige verden vil tænde og slukke kort, når man trykker sluk alt ??? Det er i hvert fald ikke mit ønske. 

Nogle der lige vil kigge mit lille eksempel i gennem?

 

Sluk alt.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Du skal føre puls signalet fra 1.1.02 ned på indgang sluk på 1.1.01. Jeg vil også anbefale dig at føre sluk alt signalet fra trykket ind på langt tryk, dermed forebygger du at der ved en fejltagelse bliver slukket i hele huset. 

Hvis du markerer din funktionsblok og trykker F1 åbnes en PDF med beskrivelse af blokkes funktioner - virker kun på originale RØDE funktionsblokke.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Du skal føre puls signalet fra 1.1.02 ned på indgang sluk på 1.1.01. Jeg vil også anbefale dig at føre sluk alt signalet fra trykket ind på langt tryk, dermed forebygger du at der ved en fejltagelse bliver slukket i hele huset. 

Hvis du markerer din funktionsblok og trykker F1 åbnes en PDF med beskrivelse af blokkes funktioner - virker kun på originale RØDE funktionsblokke.

Kunne du prøve at rette mit projekt til så jeg kan se hvad du mener?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 timer siden, Allan Nissen skrev:

Du skal have den ene fb til at styre den anden, således du undgår at have to fb'er direkte forbundet til det samme lampeudtag. Vi har været igennem det før.

 

Sluk alt.vis

Okey, nu forstår jeg lidt bedre - konceptet at man bygger FB sammen. Vil det sige at man reelt kan bygge en kip FB 1.1.0.1.e op til alle lampeudtag og stikkontakter (udgange) som standard -  som man så derfra tilføjet eventuelle funktioner med andre FB der peger ind mod disse KIP FB.

Skal lige ind i metodikken - men godt svar og til at forstå - men måtte lige sammenligne dem linje for linje. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev:

Okey, nu forstår jeg lidt bedre - konceptet at man bygger FB sammen. Vil det sige at man reelt kan bygge en kip FB 1.1.0.1.e op til alle lampeudtag og stikkontakter (udgange) som standard -  som man så derfra tilføjet eventuelle funktioner med andre FB der peger ind mod disse KIP FB.

Skal lige ind i metodikken - men godt svar og til at forstå - men måtte lige sammenligne dem linje for linje. 

Ja, lige præcis.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok