Hop til indhold
  • 0

IHC controller vil ikke tillade Administrator, Service View os. What to do?


AMA
 Share

Spørgsmål

Hejsa Jeg er en ny sjæl her i dette forum, dog har jeg benyttet mig lidt af jeres helt utrolige gode råd og vejledninger  :0)

Jeg har en Visual 2 Controller, med firmware 2.7 220 jeg lige har opdateret i panik, for om det var problemet, men det var det åbenbart ikke.

Jeg "kører" med Visual 2.7 349, selv om jeg har en version 6.2 (er den eneste den vil acceptere desværre).

 IHC controlleren vil ikke befinde sig på vores lokale net efter vi har fået skiftet router. Dog har jeg forsøgt at tilslutte vores gamle router igen og her vil den heller ikke give lov til at tilgå andet end forsiden (den blå) når jeg taster 192.168.1.3

Det er virkelig en træls situation, for jeg kan fint gå ind på forsiden, men så snart jeg skal logge ind, tillader den ikke at jeg kan gå på, den melder bare :afbrudt.JPG.b4d0ee48de9ea3a70f9473b2bef774f0.JPG

mislykkedes.JPG.4ffcff9f3751bd199f8957f9aee2f1c0.JPG

bruger.JPG.5287efb8b968bb20b11556d224754288.JPG

Det er virkelig en træls situation, for jeg vil virkelig gerne en tur derind.....

Jeg håber at en af jer måske har oplevet samme problem, og kan give mig et godt fif, så jeg kan få det til at lykkedes.

På forhånd tusind mange tak

Kh AMA

 

Link til kommentar
Del på andre sites

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
11 minutter siden, AMA skrev:

Hejsa Jeg er en ny sjæl her i dette forum, dog har jeg benyttet mig lidt af jeres helt utrolige gode råd og vejledninger  :0)

Jeg har en Visual 2 Controller, med firmware 2.7 220 jeg lige har opdateret i panik, for om det var problemet, men det var det åbenbart ikke.

Jeg "kører" med Visual 2.7 349, selv om jeg har en version 6.2 (er den eneste den vil acceptere desværre).

 IHC controlleren vil ikke befinde sig på vores lokale net efter vi har fået skiftet router. Dog har jeg forsøgt at tilslutte vores gamle router igen og her vil den heller ikke give lov til at tilgå andet end forsiden (den blå) når jeg taster 192.168.1.3

Det er virkelig en træls situation, for jeg kan fint gå ind på forsiden, men så snart jeg skal logge ind, tillader den ikke at jeg kan gå på, den melder bare :afbrudt.JPG.b4d0ee48de9ea3a70f9473b2bef774f0.JPG

mislykkedes.JPG.4ffcff9f3751bd199f8957f9aee2f1c0.JPG

bruger.JPG.5287efb8b968bb20b11556d224754288.JPG

Det er virkelig en træls situation, for jeg vil virkelig gerne en tur derind.....

Jeg håber at en af jer måske har oplevet samme problem, og kan give mig et godt fif, så jeg kan få det til at lykkedes.

På forhånd tusind mange tak

Kh AMA

 

Hej AMA.

Velkommen som IHC-user B)

Der kunne evt være noget galt med din bruger. Her i downloadsektionen er der en reset_user firmware, den kunne du lige teste om giver adgang.

Umiddelbart viser dine skærmbilleder ingen udfordringer omkring Java, men bare rolig, det ligger nok og lurer længere fremme. Her søger du efter tråden: Java problemer igen igen igen.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Bjarne tusind tak  :o)

Jeg har helt styr på JAVA, det var nemlig et problem til at starte med, men jeg fik fikset den "bakketop"...

Ja det virker også på mig som om at der er et problem med at få lov til at tilgå Administrator, men det mærkelige er at jeg fint kan logge på med samme koder når jeg tilgår med USB, men der kan jeg jo ikke indstille nogen administratorrettigheder, osv. jeg kan kun programmere, det er vel kun på 192.168.1.3?

Jeg kan fint tilgå andre IHC controllere, med Service View, Scene Design osv. men min VIL bare ikke - mystisk

Controlleren "melder" sig heller ikke på min router, selvom jeg ved at den jo har tildelt sig selv 192.168.1.3 fra starten. Alle andre enheder i huset ligger i "LAN" loggen, men IHC gør bare ikke.

Downloadsektionen med reset User_firmware er hvor henne?

Jeg kunne prøve det du skriver - håber at det hjælper tusind mange tak Bjarne

Kh AMA

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
35 minutter siden, AMA skrev:

Hej Bjarne tusind tak  :o)

Jeg har helt styr på JAVA, det var nemlig et problem til at starte med, men jeg fik fikset den "bakketop"...

Ja det virker også på mig som om at der er et problem med at få lov til at tilgå Administrator, men det mærkelige er at jeg fint kan logge på med samme koder når jeg tilgår med USB, men der kan jeg jo ikke indstille nogen administratorrettigheder, osv. jeg kan kun programmere, det er vel kun på 192.168.1.3?

Jeg kan fint tilgå andre IHC controllere, med Service View, Scene Design osv. men min VIL bare ikke - mystisk

Controlleren "melder" sig heller ikke på min router, selvom jeg ved at den jo har tildelt sig selv 192.168.1.3 fra starten. Alle andre enheder i huset ligger i "LAN" loggen, men IHC gør bare ikke.

Downloadsektionen med reset User_firmware er hvor henne?

Jeg kunne prøve det du skriver - håber at det hjælper tusind mange tak Bjarne

Kh AMA

Velbekomme, rart at kunne hjælpe.

Downloadsektionen:

https://www.ihc-user.dk/forum/files/

User reset:

 

Der er også denne der nulstiller porte og ipadresse:

 

Når du tilslutter controlleren med usb-kablet skriver du usb i din browser, eller starter de fra menuen start, programmer, lk ihc/USB

Så skal du komme til den blå menu med serviceview, administrator osv.

Du skal også kunne starte Visual op og hente dit projekt.

Der er vel ikke blevet ændret på portnummer på controlleren? Men der ordner renset-ip.

Det er kun factory_reset der også sletter projektfilen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Man skal slet ikke bruge password, når man logger på vis USB. Så det er ingen garanti for, at brugernavn og pw er korrekt. 

Jeg tror også, ligesom Bjarne, at det er forkert brugernavn/pw. Jeg kom selv til at lave den fejl for et stykke tid siden, (havde glemt jeg havde skiftet, så jeg brugte det gamle pw). 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det mystiske er at det heller ikke virkede før jeg firmwareopdaterede, så det har vidst ikke noget med det at gøre.

Bruger og PW skulle være korrekt :D.

Tusind tak for jeres hjælp, jeg må prøve det download halløj og se om det hjælper på sagen. Det kan jo også være at der er noget galt med min controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, AMA skrev:

Det mystiske er at det heller ikke virkede før jeg firmwareopdaterede, så det har vidst ikke noget med det at gøre.

Bruger og PW skulle være korrekt :D.

Tusind tak for jeres hjælp, jeg må prøve det download halløj og se om det hjælper på sagen. Det kan jo også være at der er noget galt med min controller.

Inden du kaster dig ud i reset firmware, så prøv at logge på adminview via USB. Det kræver ikke password på admin brugeren. Når du er på via adminview, kan du ændre password på alle brugerne.

Hvis du ikke kan komme på adminview via USB, hjælper reset firmwaren næppe.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
18 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Når du tilslutter controlleren med usb-kablet skriver du usb i din browser, eller starter de fra menuen start, programmer, lk ihc/USB

Så skal du komme til den blå menu med serviceview, administrator osv.

Du skal også kunne starte Visual op og hente dit projekt.

Har du prøvet ovenstående?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HIP HIP HURRA....!:lol:

Det helt fantastiske er sket jeg kom på!! TUSIND MANGE TAK:)

Jeg valgte at "køre som administrator" med programmet, via USB, og fik held til at komme ind på Administratorsitet....arme op!

Derefter kunne jeg stadig ikke komme på Service View hm... Så gik jeg ind og oprettede en ny bruger på Administrator sitet og VUPTI....SÅ kunne jeg alt i verden jeg havde lyst til - selv tilgå trådløst over mit lokale netværk...JUHUUUU

Nu har jeg så denne fejl: Advarsel    Cirkulær reference (type  B detekteret i eksekverings flow - tror at det har noget at gøre med at jeg har forsøgt at programmere memory ind til nattetisselys, nu kan jeg KUN slukke mit lys i bad, ved at tage "sluk alt" men det vigtigste her ved sengetid er at jeg kan slukke det hahaha....

Jeg tror selv at jeg har lavet en fejl jeg forsøgte at få dæmperen (400 UNI dimmer) til at skifte mode - den kan jo både stå i touch og et/to tastbetjent. Jeg ANER ikke hvad den er endt i, må kigge på det igen i morgen...Det hjalp ikke at geninstallere en gammel version af mit Visual program, så det må være mit hardware.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Super at du kom på controlleren.

Den med cirkulær reference er en fejl ved din programmering. Noget kører i ring som den nævner.

Prøv lige at søge igennem forummet igennem, der er flere eksempler på hvad der er gået galt. Måske du kan få et hint i fejlmeddelelsen?

Det har ikke noget med din lysdæmper HW indstilling at gøre.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Bjarne

Tusind tak for dit svar, jeg tror at du har helt ret...Jeg har vidst ikke længere den fejl, måske fordi at jeg hentede et gammelt program og lagde ind. Dog kan jeg stadig ikke slukke mit lys, ej heller dæmpe det, kun slukke via "Sluk Alt" - en smule belastende, da jeg har et juletræs batterilys i mit badekar om aftenen, for at vi kan se lidt i natte tisseriet. :D

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, AMA skrev:

Hej Bjarne

Tusind tak for dit svar, jeg tror at du har helt ret...Jeg har vidst ikke længere den fejl, måske fordi at jeg hentede et gammelt program og lagde ind. Dog kan jeg stadig ikke slukke mit lys, ej heller dæmpe det, kun slukke via "Sluk Alt" - en smule belastende, da jeg har et juletræs batterilys i mit badekar om aftenen, for at vi kan se lidt i natte tisseriet. :D

Prøv at uploade dit program her, så er den nok en af kode hajerne, som hurtigt kan rette den lille fejl.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok