Hop til indhold
  • 0

Kodetastatur


Mikael Offersen
 Share

Spørgsmål

Jeg har installeret et Kodetastatur hos en kunde, men har i høj grad problemer med at få det til at slå alarmen til. Det godkender koden, men skifter ikke status. Jeg har kontrolleret i serviceview at alle betingelser er opfyldt for at slå totalalarm til, inkl tamperkredse og vinduer, men uden held. Har forsøgt at påvirke indgangen direkte, og så virker det hele...

jeg kan ikke rigtig komme videre, har brug for hjælp!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Først og fremmest, man kan ikke slå alarmen til med masterkoden, den er kun til ændring af brugerkoder. 

Jeg kan ikke se nogle restriktioner i den kode jeg bruger, det er på kodeplads 1, som altid skal være mulig at bruge. Jeg har prøvet flere forskellige koder tillige, med samme resultat. Jeg mistænker at tastauret er defekt

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Prøv at logge dine inputsignaler fra kodetastaturet, kommer de rigtige signaler igennem. Kablet, eller inputmodulet kunne jo være defekt.

De 3 indput fra kodetastaturet kommer sådan:

 

Input 1

Input 2

Input 3

Kode 1

x

 

 

Kode 2

 

x

 

Kode 3

x

x

 

Kode 4

 

 

x

Kode 5

x

 

x

Kode 6

 

x

x

Sabotage

x

x

x

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 minutter siden, Mikael Offersen skrev:

Jeg kunne ikke komme på serviceview pga det forbandede javalort, det er da utroligt at man skal have den rigtige buildversion for at komme på... det døjer jeg rigtig meget med for tiden...

Uden serviceview famler du lidt i blinde - Har du set den tråd der heder java igen igen, der kan du finde hjælp.

Jeg må tilstå at jeg bruger gamle versioner af java som virker, og er stoppet med at opdatere. Dette er måske ikke den optimale løsning, men indtil videre har det ikke givert problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
38 minutter siden, Mikael Offersen skrev:

Tænker om det kan være fordi jeg ikke bruger udgang 2 og 3 på tastaturet?

Om den ikke sender en puls på udgang 1 fra kodetastatuet, hvis ikke de 2 andre er monteret ved jeg ikke, men funktionsmæssigt er det ikke smart ikke at forbinde dem (også til funktionsblokken). Hvis du kigger på det skema Henning har vedhæftet, kan du se at kode 3 og 5 så også vil blive opfattet som kode 1, og endnu værre vil sabotage af tastaturet kunne slå alarmen fra.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok