Hop til indhold
  • 0

Firmware Update på controller HW 6.1


Michael Hansen1354922217
 Share

Spørgsmål

Jeg skal til at have lavet noget gulvvarme og lidt wireless tryk og dimmer og kører pt. Med firmware 2.7.168 på min controller som er HW version 6.1

Regnede med at det skulle være version 2.7.199 jeg opdaterede til.

Det meste af mit husstyring af lys og stikk. er lavet med standard blokke fra LK og lavet i årene 2011/12. 

Er det bare at opdatere firmwaren eller er der noget jeg skal være obs på?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg bruger en HW 6.1 med firmware .199. Umiddelbart har jeg ingen problemer med Zigza følere (12 stk). Men efter jeg lavede gulvvarmestyringen til hvert rum, så er controlleren blevet enormt langsom, når jeg skal hente/sende nye opdateringer. Det hænger sikkert sammen med, at vis filen selvfølgelig er blevet noget større. 
Udover det trækker jeg komplet alarm styring, (dog uden skalsikring) en IHC captain (på sin egen RPI 3) samt fornylig en OpenHab (også på sin egen RPI), IHCremote fra en iphone, og en IHCtable. 5 wireless Uni250 dimmere, samt 4 wireless tryk, resten er fortrådet i installationen. 
Jeg er/var noget nervøs for, hvor meget mere jeg kunne presse controlleren. Men som sagt, så er eneste umiddelbart synlige effekt lige pt, at det tager en krig at sende/hente programmer til/fra den. Det skal nok lykkes mig at nå grænsen, efterhånden som jeg kommer igennem alle de ændringer jeg gerne vil lave. Men den tid den sorg, som man siger. Så håber jeg bare der til den tid er ordentlige alternativer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
36 minutter siden, Kandersen skrev:

Det hænger sikkert sammen med, at vis filen selvfølgelig er blevet noget større. 

Det hænger 100% sammen med størrelsen af .vis filen. Visual starter med at hente alle de aktuelle driftsværdier, hvilket tager tid.

Hvis du overfører ALLE indstillinger til din .vis fil kan du med fordel lægge et tomt projekt op først, dermed er tiden ca. halveret.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Henning - Det har jeg prøvet, (eller rettere begyndt på efter du sidst rådet mig til det). Jeg er dog ikke af den opfattelse, at det dermed går hurtigere. Synes stadigvæk det tager en krig. Men jeg lever med det, endnu.

Oven i det opdagede jeg et andet problem ved at lægge et tomt projekt op først. Som nævnt i den anden tråd, så mistes "forbindelsen" til alarm styringen. Alarmen går simpelthen ikke i "klar" mode efter jeg først har lagt et tomt projekt op, og derefter det rigtige projekt.
For at få alarmen i "klar" mode, så er jeg nødt til at aktivere alarmen fra IHCremote/Service view eller lign. Jeg kan ikke aktivere den fra alarm tastaturet, selvom tastaturet viser at det er klar til det. (Det var her jeg opdagede problemet første gang, da jeg var på vej ud af døren, og ikke kunne aktivere alarmen på tastaturet).
Det er et underligt problem, som jeg endnu ikke har fundet årsagen til. 

Så som det er nu, så "renser" jeg controlleren med et tomt projekt, hvergang inden jeg lægger det rigtige på den. Derefter er jeg nødt til at aktivere alarmen, så den går i "klar" mode, til hvis huset skal forlades. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok