Hop til indhold
  • 0

IHC controller fundet, men svarer ikke på piong


Tkhansen
 Share

Spørgsmål

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
17 hours ago, Lars Jacobsen said:

Ja der er flere mulige årsager, såsom Visual version på PC og Firmware version i controlleren.

Prøv at søge i forummet der har været mange indlæg om samme problem - og hvor løsningen er beskrevet.

Tak Lars! Jeg brugte en for ny version af visual. Jeg havde ikke lige forstået den tabel der viser en oversigt over max visual og firmware for en bestemt controller. Så jeg havde hentet 2.8.6 ned for et stykke tid siden, men den kan jeg så ikke bruge :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 24/6/2017 at 10:28 , Tkhansen skrev:

Tak Lars! Jeg brugte en for ny version af visual. Jeg havde ikke lige forstået den tabel der viser en oversigt over max visual og firmware for en bestemt controller. Så jeg havde hentet 2.8.6 ned for et stykke tid siden, men den kan jeg så ikke bruge :)

Jo hvis du opgrader til firmware 2.8.3. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
31 minutter siden, Tkhansen skrev:

Men, læser jeg hardwaren forkert, eller kræver 2.8.3 ikke at du har controller Visual 2. v. 6.2?

Visual2 v6.2

  min er nemlig en 6.1

Det er korrekt at FW 2.8.3 kræver HW6.2 men da du ikke tidligere har nævnt hvilket HW du har og jeg ikke er tanke læser, så var det lidt svært for mig at tage din HW i betragtning. Men bortset fra det, var mit indlæg også skrevet med en smiley.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 hour ago, Lars1 said:

Det er korrekt at FW 2.8.3 kræver HW6.2 men da du ikke tidligere har nævnt hvilket HW du har og jeg ikke er tanke læser, så var det lidt svært for mig at tage din HW i betragtning. Men bortset fra det, var mit indlæg også skrevet med en smiley.

Hey Lars, der lå bestemt heller ikke nogen kritik i mit spm :) Men, det kunne jo være at du vidste noget mere om IHC, som jeg ikke vidste :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 timer siden, Tkhansen skrev:

Hey Lars, der lå bestemt heller ikke nogen kritik i mit spm :) Men, det kunne jo være at du vidste noget mere om IHC, som jeg ikke vidste :)

Helt ok.

Det er muligt at uploade FW 2.8.3 i en HW 6.1 controller hvis du bruger en firmware loader fra Visual 2.6 eller tidligere. De supporter jeg har talt med hos LK siger dog at det vil få controlleren til at crashe på en måde så det ikke vil være muligt at loade en ny firmware igen. Men med alt det løgn vi bliver fyldt med fra LK tvivler jeg dog på at dette er korrekt, men det er meget sandsynligt at HW 6.1 controller ikke kan køre med en FW 2.8.3.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars1 skrev:

Det er muligt at uploade FW 2.8.3 i en HW 6.1 controller hvis du bruger en firmware loader fra Visual 2.6 eller tidligere. De supporter jeg har talt med hos LK siger dog at det vil få controlleren til at crashe på en måde så det ikke vil være muligt at loade en ny firmware igen

Den der gad jeg godt se på tryk!
Altså, de siger det er muligt (= der er ingen control af korrekt FW). Og dernæst siger de, at det vil resultere i, at controlleren "crasher" og ikke kan loade en ny firmware, (altså permanent defekt). 
Det er flere årtier siden vi har set sådanne problemer i forbindelse med firmwares.

Jeg tror der er en hel del der ville undre sig, hvis det vitterlig er korrekt. Og jeg tror LK ville komme ud i en massiv global shit storm, hvis det var korrekt. Så jeg er helt enig, jeg tvivler på det er korrekt. Selvom det er LK, så kan det næsten ikke passe, at nogen laver sådan noget.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Kandersen skrev:

Den der gad jeg godt se på tryk!
Altså, de siger det er muligt (= der er ingen control af korrekt FW). Og dernæst siger de, at det vil resultere i, at controlleren "crasher" og ikke kan loade en ny firmware, (altså permanent defekt). 
Det er flere årtier siden vi har set sådanne problemer i forbindelse med firmwares.

Jeg tror der er en hel del der ville undre sig, hvis det vitterlig er korrekt. Og jeg tror LK ville komme ud i en massiv global shit storm, hvis det var korrekt. Så jeg er helt enig, jeg tvivler på det er korrekt. Selvom det er LK, så kan det næsten ikke passe, at nogen laver sådan noget.

Jeg mindes ikke at jeg nogensiden har skrevet at LK har sagt at det er muligt at bruge en gammel FW loader. Det er alm. kendt at FW versions checket først kom med i firmware loaderen i forbindelse med at LK stoppede supporten af HW6.1. Før da var der ingen grund til at checke FW versionen.

Det er muligt at det er flere årtier siden at du har set sådanne problemer med firmwares. Du glemmer bare igen at LK IHC bygger på et design, teknologier og metoder, som alle stammer tilbage fra 80'erne. Alt udvikling siden da har været fokuseret omkring lidt web/app adgang og lidt HW opgradering når det ikke længere var muligt at skaffe mere af det forældet HW de bruger. Det grundlæggende design, teknologier og metoder er fortsat dem som blev fastlagt i forbindelse med TermIHC tilbage i 80'erne.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej jeg glemmer det ikke. Men det har ikke så meget med det at gøre.
Det er simpelt at bygge en sikkerhed ind i firmware loaderen, så brugeren slet ikke kan smide en forkert fw i, med det resultat at den crasher og ikke virker. 
Men som jeg læser det du skrev, så eksistere denne sikkerhed ikke. Og det er det jeg hæfter mig ved.

Så er det egentlig ligegyldigt hvor gammelt/nyt systemet er. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 3/7/2017 at 12:42 , Kandersen skrev:

Nej jeg glemmer det ikke. Men det har ikke så meget med det at gøre.
Det er simpelt at bygge en sikkerhed ind i firmware loaderen, så brugeren slet ikke kan smide en forkert fw i, med det resultat at den crasher og ikke virker. 
Men som jeg læser det du skrev, så eksistere denne sikkerhed ikke. Og det er det jeg hæfter mig ved.

Så er det egentlig ligegyldigt hvor gammelt/nyt systemet er. 

Ja det er ganske rigtigt simpelt at gøre, men det har LK valgt ikke at gøre, ligesom de har valgt ikke at opdater resten af deres SW til moderne standarder. Derfor som jeg har skrevet efterhånden mange gange. Når man arbejder med LK IHC, skal man glemme alt hvad man ved om moderne IT systemer og SW, og tænke som man gjorde i det forrige århundrede. Det er den måde LK IHC fortsat funger på.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok