Hop til indhold
  • 0

Wireless 250w Universial dimmer vs 80mm ver 2


Kandersen
 Share

Spørgsmål

Inspireret af tråden omkring en tavle opbygning, hvori der er monteret uni dimmere i underlag på DIN skinne. Så kan denne løsning være den jeg søger, fremfor at skifte lampeudtag til wireless 80mm..

Spørgsmålet er:
Hvad er forskellen, hvis nogen, på Wireless Uni dimmer og wireless 80mm ver2 dimmer?

I øvrigt, skulle nogen ligge inde med sådan en uni dimmer, så er jeg gladelig aftager :)

Link til kommentar
Del på andre sites

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvis det er Wireless kombi dimmeren du tænker på, så er jeg selv begyndt at sætte dem op i huset efterhånden som værelserne bliver renoveret.
Jeg havde selv en del udfordringer i starten med at finde LED-lyskilder der duede, som samtidig var gode..
Men efter 3-4 forskellige forsøg, så fandt jeg frem til to lyskilder der duede fint, da jeg både skulle bruge GU10 og E27.

Jeg valgte de her kombi dimmere istedet for ø80 for at undgå batteriskift i trykket, og det er jeg fint tilfreds med nu hvor jeg har fået det til at virke.
Jeg har selv nogle ekstra liggende, men de er desværre ikke så billige at jeg vil forære dem væk :)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

I bund og grund er der ingen forskel på dem bortset fra at Uni dimmer ikke har taster/tryk. 
Og da jeg alligevel vil montere den i tavlen i underlag, så er jeg ret ligeglad med om den har taster eller ej.

Uni dimmer:
https://www.yousave.dk/shop/lk-ihc-wireless-354p.html

Kombi dimmer:
https://www.yousave.dk/shop/lk-ihc-wireless-349p.html

Medmindre du tager en krig for dem :) så er jeg villig til at lade det komme an på en prøve med een eller to stk, (i første omgang).
Hvor i verden befinder du dig?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg skrev med Greenline på et tidspunkt, og de påstod at det var 2 forskellige dæmpere.. Altså at indmaden ikke var den samme, hvorvidt det så passer, det ved jeg ikke.. Men jeg har ihvertfald fået det til at virke med kombidimmeren. Sågar også hvor der kun er en 7W tilsluttet på den ene dæmper.

Altså de er jo i bund og grund bare møg dyre og jeg skal selv ud og købe dem igen når jeg skal bruge dem, så jeg skal have 700 pr stk.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg vil gerne af med mine Uni 400 dimmere, da jeg synes de giver mere besvær end gavn. Men fordi jeg er i tvivl om disse Uni dimmere også er det rigtige valg, da jeg på et tidspunkt regner med at skifte til LED, så ville jeg starte med to, som jeg vil montere i tavlen. Jeg har 12 stk Uni 400 dimmere, så hen ad vejen skal der skiftes nogle stykker, samtidig med en del lamper skal udskiftes til Gu10, (alle mine halogenspot er Gu5,3).
Det var meningen jeg skulle have købt et par af de der wireless 80mm dimmere af en anden, men den handel gik ikke efter hensigten. I går så jeg så en tavle her i en anden tråd, hvor der var en der havde bygget Uni dimmer ind i underlag. Og det er smart, da jeg i forvejen har hele installationen i tavlen i forbindelse med Uni 400 dimmerne. Så derfor gik jeg bort fra at se efter 80mm udtagene.

Så lang historie kort - 2 stk til at starte med. Så kan jeg lege med dem på forskellige lokationer i huset.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 timer siden, Kandersen skrev:

Inspireret af tråden omkring en tavle opbygning, hvori der er monteret uni dimmere i underlag på DIN skinne. Så kan denne løsning være den jeg søger, fremfor at skifte lampeudtag til wireless 80mm..

Spørgsmålet er:
Hvad er forskellen, hvis nogen, på Wireless Uni dimmer og wireless 80mm ver2 dimmer?

I øvrigt, skulle nogen ligge inde med sådan en uni dimmer, så er jeg gladelig aftager :)

Lars er kommet med en god forklaring på forskellen. 

Jeg har led på 4 stk af mine uni250 wireless. I det ene værelse er der 3 stk GU10 Sunflux på og det virker perfekt, de kan dæmpe helt ned osv. I udhængene på hus og garagen har jeg Osram GU10 og der virker det ikke tilfredsstillende, men der er jeg også lidt ond ved dem, der er 20 stk 4W på den ene og 11 stk på den anden, så det næste jeg skal prøve er en ø80 ver 2 på disse to steder. 

Se i øvrigt Lk's dimmerguide

Jeg har nogle stykker af dem hvis det er. Vi kan sige halv pris af ny?

Hvis du vil have flere betaler jeg portoen eller smider dem af hos dig, eller du kan kigge forbi og se mit tavlerum B)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Lars er kommet med en god forklaring på forskellen. 

Det er mærkeligt at LK ikke har lavet en ver 2 af de dimmere også. Elektronikken må jo nærmest være den samme. 

LK´s dimmerguide kender jeg og har skam også brugt. Men når man har Gu5,3 spots, så er man sgu noget vingeskudt på forhånd, nærmest uanset hvad man vælger :wacko:

Halv pris fra ny - Deal!!
Hvis vi kan starte med 2 stk, så har jeg en jeg vil straks-udskifte med en UNI400 SA dimmer, (møg dimmer somer fortrådet via et 230volt output). Og så har jeg en mere til at lege-prøve-pille-rode-rage med.
Sorø er tilpas tæt på til, at jeg godt gider køre for at se dit tavlerum :D Hvordan ser planen ud i weekenden?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 minutter siden, Kandersen skrev:

Det er mærkeligt at LK ikke har lavet en ver 2 af de dimmere også. Elektronikken må jo nærmest være den samme. 

LK´s dimmerguide kender jeg og har skam også brugt. Men når man har Gu5,3 spots, så er man sgu noget vingeskudt på forhånd, nærmest uanset hvad man vælger :wacko:

Halv pris fra ny - Deal!!
Hvis vi kan starte med 2 stk, så har jeg en jeg vil straks-udskifte med en UNI400 SA dimmer, (møg dimmer somer fortrådet via et 230volt output). Og så har jeg en mere til at lege-prøve-pille-rode-rage med.
Sorø er tilpas tæt på til, at jeg godt gider køre for at se dit tavlerum :D Hvordan ser planen ud i weekenden?

Lørdag vil være fint. Du får lige en PM. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg synes ikke styringen af dem er speciel optimal. De virker og kan bruges, men til mere avanceret styring og ikke mindst respons så er min opfattelse, at de trådløse er langt mere brugbare, da jeg forstår at man kan styre dem 100% og i %.
Lige nu er det dog også kun forsøg. Og når jeg kan gøre det i tavlen, så ofre jeg gerne nogle penge, bare for at prøve det af. 
 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok