Hop til indhold

IHC-Bridge 2


cis2131
 Share

Recommended Posts

10 timer siden, cis2131 skrev:

Safari må køre forespørgelsen, når du vælger den fra cache.. Sker det også, hvis du skriver true (i stedet for at vælge gden fra cache).

 

Hvis jeg clearer cache så sker der ikke noget før jeg trykker Enter. 

godt bud Claus :-)

Det virker til at den sender forespørgslen når den møder den i cache'.

Men ellers ser det ud til at der er noget galt. 

Lige meget hvad jeg skriver af sensor så er det den samme der svarer så der er noget galt. 

 

Hilsen Lars. 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 hour ago, PaianDK said:

Hvis jeg clearer cache så sker der ikke noget før jeg trykker Enter. 

godt bud Claus :-)

Det virker til at den sender forespørgslen når den møder den i cache'.

Men ellers ser det ud til at der er noget galt. 

Lige meget hvad jeg skriver af sensor så er det den samme der svarer så der er noget galt. 

 

Hilsen Lars. 

Hej Lars

Har du nogle "forkerte" tegn i navnet (Feks mellemrum e.l.).

Link til kommentar
Del på andre sites

41 minutter siden, cis2131 skrev:

Hej Lars

Har du nogle "forkerte" tegn i navnet (Feks mellemrum e.l.).

Her er URL'en:

Der er stavefejl i terasse, (staves terrasse), men den er gennemgående. Så det  er ikke problemet.

http://192.168.2.17:51828/?sensor=MoveTerasse&state=true

Sådan ser den tilsvarende tilstedeværelse i IHC-Bridge ud (billede):

Men det er MoveCarport der ændrer status.

hilsen Lars

 

tilstede.PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

On 6/2/2017 at 2:32 PM, PaianDK said:

Her er URL'en:

Der er stavefejl i terasse, (staves terrasse), men den er gennemgående. Så det  er ikke problemet.

http://192.168.2.17:51828/?sensor=MoveTerasse&state=true

Sådan ser den tilsvarende tilstedeværelse i IHC-Bridge ud (billede):

Men det er MoveCarport der ændrer status.

hilsen Lars

 

tilstede.PNG

Prøv at give den en ip adresse, selv om det ikke giver mening (Feks bare en som ikke svarer).

Link til kommentar
Del på andre sites

Er der andre som har oplevet problemer med at få IHC-bridge til at blive synlig i homekit ?

Efter jeg lavede ny installation med nyeste image oprettede jeg lige et par kanaler fra IHC'en, det virkede som det skulle.

Herefter oprettede jeg så resten, i mellemtiden slettede jeg bridgen som tilbehør i homekit og ville bare tilføje den fra ny.

Men det er endnu ikke lykkedes mig at få den til at connecte her til. Det er selvom jeg har tilføjet key, ændret i mac og pin.

 

Nogen forslag ? eller skal jeg bare have den gemt ud på ny, og prøve forfra igen 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 hour ago, LarsC said:

Er der andre som har oplevet problemer med at få IHC-bridge til at blive synlig i homekit ?

Efter jeg lavede ny installation med nyeste image oprettede jeg lige et par kanaler fra IHC'en, det virkede som det skulle.

Herefter oprettede jeg så resten, i mellemtiden slettede jeg bridgen som tilbehør i homekit og ville bare tilføje den fra ny.

Men det er endnu ikke lykkedes mig at få den til at connecte her til. Det er selvom jeg har tilføjet key, ændret i mac og pin.

 

Nogen forslag ? eller skal jeg bare have den gemt ud på ny, og prøve forfra igen 

Prøv at trykke på Remote support, så tjekker jeg den lige.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

11 minutter siden, cis2131 skrev:

Fejlen var noget mac user, den kunne ikke lide hvad du havde tastet.

Prøv at rette de mac user til CC:22:3D:E3:CA:78

Skift også navnet til noget uden mellemrum.

Prøv så at oprette et nyt hjem og se om ikke den dukker på der.

Det gør ikke lige umiddelbart nogen forskel.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

9 timer siden, cis2131 skrev:

Du har fået oprettet de samme flere gange. Homekit, kan ikke lide 2 knapper med samme navn.

Prøv at slette eller omdøbe alle dubletterne, og genstart.

Hold nu op hvor det hjalp.

dejligt det blot var en fejl-40.

Måske der skal laves en liste over mulige fejlkilder sammen med resten af beskrivelsen ?

Link til kommentar
Del på andre sites

2 hours ago, Raverlution said:

@cis2131

Hej Claus

Jeg har igen nu hvor homekit ikke opdaterer status. alt står til off (selvom en stor del er on) sidst skrev du noget om at jeg havde sat et mellemrum et sted? men kan ikke umiddelbart se noget nu? - det underlige er at det har virket fint i en del dage?

//Kenn

Det lyder som om status tjenesten ikke kører. Hvis pi'en mistet forbindelsen til controlleren, så bliver den logget ud, og kan ikke selv finde ud af at logge ind igen (Det står på todo listen)..

Et genstart burde løse det.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 7/2/2017 at 15:18 , cis2131 skrev:

Prøv at give den en ip adresse, selv om det ikke giver mening (Feks bare en som ikke svarer).

Det ser ud til at virke.
Sjovt at bruge sine kameraer som Pir, det spændende bliver bare om de registrerer bevægelse hvis det er meget mørkt.

hilsen Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Det lyder smart :)

Ja.

Havde overvejet at få sat pir op udendørs, så lyset tændes i tilfælde af at der er bevægelse. Så vil mine kameraer også bedre kunne filme om aftenen/natten.
Claus har lavet en feature så man kan trigge "tilstedeværelse" ved at kalde en URL.
Jeg tænkte om man ikke kunne få bevægelses sensorerne (motion detection) i kameraerne til at fungere som en slags Pir og tænde en tilstedeværelse.
Det er lykkedes.
Problemet er selvfølgelig at hvis det er meget mørkt, kan de så registrere bevægelse. (det er ikke IR kameraer)
Det må komme an på en prøve.
Lige nu med fuldmåne og sne er der masser af lys til at trigge "tilstedeværelse".

Lars


 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lars

Jeg har fået en dimmer nu, men har ikke nået at kikke på det endnu.

Jeg skal nok tage fat i det efter vinterferien.

Men godt at høre at det bare kører. 
Temperaturer burde være lige til (Dog kan der være flere følere i projektet end man har, da der kan være både gulv og rumfølere, men tilføj dem begge og slet dem som ikke giver en brugbar værdi).

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Claus, 

IHC-Homebridge fungerer i og for sig ganske godt og især ungerne er glade for det. 

Det, som der ikke helt fungerer som forventet, er det faktum, at det ikke er muligt at benytte f.eks visual programmet eller IHCRemote (fra telefonen) mens IHC-HomeBridge er kørende. :-(

Mon der kommer understøttelse for de gamle dimmere (350LR/CR)?

Hvad er status på muligheden for at kunne benytte funktions blokke?

Jeg har installeret en anden Raspberry Pi med HomeBridge på hvor jeg leger med andre plug-ins som f.eks. Netatmo, Synology og Samsung TV - måske det engang bliver muligt at have kørende på IHC-HomeBridge også :-)

Men udover problemerne med at benytte Visual og IHCRemote er jeg ganske tilfreds. 

/Lars

P.S. Fortsat god vinterferie :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

På ‎04‎-‎02‎-‎2017 at 23:54 , cis2131 skrev:

Der er et par stykker, som har reporteret den samme fejl, jeg ved den ene fik det løst ved at opgradere firnwaren på controlleren.
Alternativt, så kan vi prøve at justere på den timer, som spørger controlleren om status, måske den har for travlt, hvis der er mange ind/udgange den skal overvåge.

Hej Claus.

 

Jeg har også det før omtalte problem med ikke at kunne bruge Visual mens IHC-Bridge kører. Det forsvandt ellers da jeg reinstallerede Visual. men problemet er kommet igen desværre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok