Hop til indhold

Router port forwarding


NielsH
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har overtaget nyt hus fra 2016 med IHC.

Jeg har kontakt til controlleren via LAN og har oprette mig som administrator.

Jeg har afkrydset i administrator mulighed for at tilgå controlleren via internettet pånær sidste kryds ved tredje parts produkter.

IHC Remote app til iPhone er dowloaded og jeg kan styre alt lys og dæmpning når telefonen er på routeren (LAN).

Jeg kan også åbne serviceview og visual fra PC på LAN.

 

Problem: IHC Remote kan ikke logge på via WAN (når jeg ikke er hjemme), med time out fejl til følge.

Jeg har indtastet min faste ip adresse 85.184.xxx.xx i IHC Remote appen.

Jeg har læst om port forward på IHC.user.dk - men kan stadig ikke få det til at virke.

Jeg har prøvet "vidersending fra een port" og "vidersending fra portrække" for port 80 og 443, uden held på min Cisco Linksys router.

Hvad er det jeg gør forkert?

Vedhæftet er billede fra hjælp til portindstillinger på Linksys router samt eksemple på port indstilling. Jeg synes at have prøvet alle kombinationer.

IMG_0078.PNG

IMG_0828.PNGIMG_0829.PNG

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan du logge ind i visual og serviceview udefra? Hvis det virker, så må det være den der Ihcremote app som laver et eller andet finurligt.  

Controlleren bruger kun TCP. Du har sat både UDP og TCP. Umiddelbart burde det ikke have betydning, men det var det eneste der lige faldt mig i øjnene..
Samtidig skal du sikre dig, at du ikke har andet på dit lokal net, som bruger port 80 og 443, ellers kan din router ikke hitte ud af det. Hvis du fx har en web server aller andet. Normalvis ville en router brokke sig, hvis du forsøger forwarde samme port til to forskellige enheder. Men lokalt vil det altid virke, da du peger direkte på det lokale ip nummer.
Har du ikke det, så burde det virke. 
 

Link til kommentar
Del på andre sites

hej igen,

Ved at skrive min WAN IP-adresse i browseren udefra kommer jeg direkte ind og kan logge på controlleren samt åbne serviceview.

Min internetleverandør er AURA fiber, som på deres hjemmeside skriver:

Du kan max købe én Fast IP-adresse pr. husstand. Hos AURA Fiber/Waoo! tildeler vi altid IP-adresser via en DHCP-server, der er det mest almindelige på internettet. Hvis du vælger at tilkøbe en Fast IP-adresse, skal du være opmærksom på, at denne stadigvæk vil blive tildelt via en DHCP-server, dog vil du altid få tildelt den samme IP-adresse. Vi har hos AURA Fiber/Waoo! ikke mulighed for, at tilbyde en Statisk Fast IP adresse uden brug af DHCP-server, hvor du selv konfigurerer dit udstyr med IP-informationerne fra os.

Routerens IP-oplysninger via app er:

Forbindelsestype: DHCP

IP-adresse (LAN): 192.168.1.1

IP-adresse (WAN): 85.184.xxx.xx

 

Hvordan finder jeg ud af om andet udstyr bruger port 80 eller 443? 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

13 timer siden, Clemen skrev:

Hvilken udbyder har du, der er flere udbyder der er begyndt at anvende Carrier-grade NAT. Den yderside du har deler du derfor med andre.

 

Hej Clemen

kan man selv detektere at man er udsat for dette?

Og virker port forward så ikke? - Er godt klar over ip kan skifte, men det gør den vel kun hvis router genstartes...

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, NielsH skrev:

hej igen,

Ved at skrive min WAN IP-adresse i browseren udefra kommer jeg direkte ind og kan logge på controlleren samt åbne serviceview.

Min internetleverandør er AURA fiber, som på deres hjemmeside skriver:

Du kan max købe én Fast IP-adresse pr. husstand. Hos AURA Fiber/Waoo! tildeler vi altid IP-adresser via en DHCP-server, der er det mest almindelige på internettet. Hvis du vælger at tilkøbe en Fast IP-adresse, skal du være opmærksom på, at denne stadigvæk vil blive tildelt via en DHCP-server, dog vil du altid få tildelt den samme IP-adresse. Vi har hos AURA Fiber/Waoo! ikke mulighed for, at tilbyde en Statisk Fast IP adresse uden brug af DHCP-server, hvor du selv konfigurerer dit udstyr med IP-informationerne fra os.

Routerens IP-oplysninger via app er:

Forbindelsestype: DHCP

IP-adresse (LAN): 192.168.1.1

IP-adresse (WAN): 85.184.xxx.xx

 

Hvordan finder jeg ud af om andet udstyr bruger port 80 eller 443? 

 

 

 

Hvis du kan komme ind i controlleren og i serviceview udefra, så ved du at routeren er sat rigtigt op og på de rigtige porte. Og der er hul igennem som der skal være.
Ergo må det være din ihcremote app som af en eller anden årsag laver problemer. Muligvis dit mobile net (selvom det ikke giver mening at dit selskab skulle lukke for port 443 og 80 ud af til, på din mobile forbindelse), for din mobil virker jo fint på dit lokale net.  Det er faktisk ret underligt. 
Prøv noget "sjovt". Når du er hjemme (på lokal net med din mobil), så prøv at sæt din ihcremote app til at forbinde via din eksterne IP. Altså den der starter med 85.184.x.x. Din mobil burde så virke ved at "gå ud af huset" for at så komme "tilbage til huset igen". Hvis det virker. Så må det være dit mobile teleselskab.. Men jeg fatter ikke hvorfor de skulle give problemer, når det er udafgående trafik.
 

Link til kommentar
Del på andre sites

11 hours ago, ihcJesper said:

Hej Clemen

kan man selv detektere at man er udsat for dette?

Og virker port forward så ikke? - Er godt klar over ip kan skifte, men det gør den vel kun hvis router genstartes...

Nej portforward virker ikke så, det kan ses hvis du forbinder til din routers ip adresse og der inde kan se routerens offentlige/public/wan ip adresse. Hvis denne adresse er forskellige fra den du fx. ser på http://myip.dk så er du udsat for CGN

Alternativt kan man kontakte udbyderen så ved de det.

Det er ofte brugt på nye installationer, ved nye udbydere (da de ikke har kunne indkøbe så mange offentlige ip adresser som de har behov for.)

Link til kommentar
Del på andre sites

22 timer siden, Kandersen skrev:

Hvis du kan komme ind i controlleren og i serviceview udefra, så ved du at routeren er sat rigtigt op og på de rigtige porte. Og der er hul igennem som der skal være.
Ergo må det være din ihcremote app som af en eller anden årsag laver problemer. Muligvis dit mobile net (selvom det ikke giver mening at dit selskab skulle lukke for port 443 og 80 ud af til, på din mobile forbindelse), for din mobil virker jo fint på dit lokale net.  Det er faktisk ret underligt. 
Prøv noget "sjovt". Når du er hjemme (på lokal net med din mobil), så prøv at sæt din ihcremote app til at forbinde via din eksterne IP. Altså den der starter med 85.184.x.x. Din mobil burde så virke ved at "gå ud af huset" for at så komme "tilbage til huset igen". Hvis det virker. Så må det være dit mobile teleselskab.. Men jeg fatter ikke hvorfor de skulle give problemer, når det er udafgående trafik.
 

Ja, det virker på ihcremote app når iPhone er på TDC mobilnet 4K, samtidigt med jeg indsætter min WAN adresse som LAN host...

Efterfølgende har jeg fundet ud af det også fungerer når LAN og WAN adresserne er indsatte på de rigtige pladser i appen. Det kræver dog jeg sætter switch nedenunder til "allways use WAN" når jeg er på mobilnet og slår den fra igen når jeg er hjemme på routerens wifi. Ellers duer det ikke. Ikke en helt optimal løsning, men en løsning. Tak for hjælpen! 

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Niels

Jeg har fuldstændigt samme problem som dig. efter opgradering af controlleren til nyeste version kan jeg også kun tilgå inde og udefra ved at switche i appen. Jeg har snakkede med min internet udbyder og de har ikke ændret noget. Før opgraderingen havde jeg ingen problemer når appen stod til always use wan 

mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

På ‎14‎-‎12‎-‎2016 at 12:03 , Kandersen skrev:

Okay.. Har jeg heldigvis aldrig oplevet (måske fordi jeg altid har købt fast IP). Jeg ville blive skrub hysterisk, hvis min udbyder pillede ved noget som helst :angry:

Det er fordi de er ved at gå tør for IPv4 adresser at man bare bliver tildelt en shared IP-adresse, som flere fiberleverandører gør efterhånden.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Så lykkes det endeligt at få det hele til at virke som før opdateringen :-)

Nu står remote appen til always use wan. Jeg skulle åbenbart først tilgå controlleren udefra, fra en pc, og sige ja til de forskellige java ting m.m, før appen igen virkede. Meget mærkeligt men nu virke det både på lan og wan uden at skifte på appen.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok