Hop til indhold
  • 0

Controller genstarter efter firmware 2.8.1


Raverlution
 Share

Spørgsmål

Jeg ville forleden dag opdatere min Visual2 v6.2 controller til den nyeste firmware 2.8.1, men efter det, genstarter controlleren hele tiden, den kan ikke tilgås via ip eller mobil app mere. afbrydere er det kun de trådet der virker hvis jeg er heldig og lige ramme det tidspunkt hvor controlleren er startet op igen og inden den genstarter næste gang. mine Wireless afbrydere virker heller ikke.

Jeg har forsøgt at ligge 2.8.1 ind endnu engang men med samme resultat.

Jeg har også forsøgt at ligge 2.7.220 ind (så virker den igen), for derefter at ligge 2.8.1 ind igen, men det er præcis det samme, så snart 2.8.1 er installeret, genstarter controlleren hele tiden.

Jeg har forsøgt at tage strømmen fra controlleren men det hjælper intet

Jeg bruger nyeste udgave af Visual 2.8.4 

Så nu er jeg tilbage på 2.7.220, hvor det hele virker - bortset fra at den ikke kan tilgås via IP, da java jo melder fejl

Jeg har skrevet til IHC support for 2 dage siden men ikke fået svar endnu

 

Nogle herinde der har et godt bud?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Hej.. Jeg oplever det samme som du..  altså ikke at kunne tilgå controllerne via usb og der svares på ping , men dog genstarter mine ikke som du oplever. Jeg har også forsøgt at ligge nyeste firmware ind flere gange som du, men stadig ingen tilgang via usb. Heller ikke efter reset.

Så jeg måtte tilbage til Fw 2.7.199 som jeg syntes virker bedst og visual:2.7.342

Brug java 6.45.. Den virker perfekt.

Det bliver spænde at høre hva supporten skriver tilbage på dit spørsmål

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Raverlution skrev:

Update: jeg kan nu ikke tilgå min controller med Visual 2.8.4 den siger at der ikke er fundet en IHC controller, men under det skriver den godt nok at 192.168.1.3 svarer på ping??

Jeg har oplevet problemet hvis jeg havde åbnet serviceview før jeg startede Visual. Hvor jeg startede Visual før jeg åbner serviceview er der ingen problemer. Men generelt er Visual 2.8.4 er ikke særligt villig til at forbinde til controlleren. Den tager 3-4 gange så langtid som Visual 2.7.342 om at verificer at controlleren er tilstedde.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Thomas skrev:

If it aint broke, dont fix it.......

Well. Alle firmwares før 2.8.1 er broken. De indeholder forældede certifikater og krypterings protokoller. Der er indtil flere Java versioner som slet ikke virker med de gamle firmware versioner, og dem som gør gør det kun når man har nedgraderet sikkerheden i Java.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har nu i forsøget på at logge ind via IHC administrator lavet en undtagelse i java med http://192.168.1.3 og http://USB så nu kan jeg da os komme så langt som at ville logge ind men den godtager ikke login :( (heller ikke via USB)

Login via Visual + iphone app virker fint. 

Udklip3.JPG

 

Hvad pokker kan der være galt?

p.t. er der Firmware 2.7.199 på controlleren 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
49 minutter siden, Raverlution skrev:

Jeg har nu i forsøget på at logge ind via IHC administrator lavet en undtagelse i java med http://192.168.1.3 og http://USB så nu kan jeg da os komme så langt som at ville logge ind men den godtager ikke login :( (heller ikke via USB)

Login via Visual + iphone app virker fint. 

Udklip3.JPG

 

Hvad pokker kan der være galt?

p.t. er der Firmware 2.7.199 på controlleren 

2.7.199 og seneste java funker ikke sammen. Enten kør .220 eller nedgrader java til 7.x.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 minutter siden, Allan Nissen skrev:

2.7.199 og seneste java funker ikke sammen. Enten kør .220 eller nedgrader java til 7.x.

Certifikaterne i firmware 2.7.220 er også udløbet, så 2.7.199 og 2.7.220 har samme problemer med Java siden Februar i år. Begge kan bringes til at fungerer sammen med seneste Java hvis man følger de workarounds, som er beskrevet her

Den eneste reelle forskel på 2.7.199 og 2.7.220 er at 2.7.220 understøtter fugt og lux måler, mens 2.7.199 synes at være mere stabil end 2.7.220. Java har samme udfordringer med begge.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 minutter siden, Lars1 skrev:

Certifikaterne i firmware 2.7.220 er også udløbet, så 2.7.199 og 2.7.220 har samme problemer med Java siden Februar i år. Begge kan bringes til at fungerer sammen med seneste Java hvis man følger de workarounds, som er beskrevet her

Den eneste reelle forskel på 2.7.199 og 2.7.220 er at 2.7.220 understøtter fugt og lux måler, mens 2.7.199 synes at være mere stabil end 2.7.220. Java har samme udfordringer med begge.

Sad med en controller i søndags (6.1/2.7.199) hvor hverken ejeren eller jeg selv kunne logge ind, med hver vores laptop. Nøjagtig samme scenarie som Raverlution beskriver. Efter opdatering til .220, ingen problem. Så jo, der er forskel på de to mht java, hvilket LK også indikerer på deres download side.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

 

2 minutter siden, Allan Nissen skrev:

Sad med en controller i søndags (6.1/2.7.199) hvor hverken ejeren eller jeg selv kunne logge ind, med hver vores laptop. Nøjagtig samme scenarie som Raverlution beskriver. Efter opdatering til .220, ingen problem. Så jo, der er forskel på de to mht java, hvilket LK også indikerer på deres download side.

Flere her på boardet har fået 2.7.199 til at virke med seneste Java ved at følge de workarounds som er beskrevet i det link jeg har lagt ind tidligere i tråden.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 minutter siden, Lars1 skrev:

 

Flere her på boardet har fået 2.7.199 til at virke med seneste Java ved at følge de workarounds som er beskrevet i det link jeg har lagt ind tidligere i tråden.

Raverlution skriver at han allerede har tilføjet både ip og usb under Security så det virker tydeligvis ikke for ham. Lad ham nu opdatere til .220 og prøve igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
15 minutter siden, Allan Nissen skrev:

Raverlution skriver at han allerede har tilføjet både ip og usb under Security så det virker tydeligvis ikke for ham. Lad ham nu opdatere til .220 og prøve igen.

Ingen forhindre ham i at opgrader, men det er dokumenteret af flere at senest Java og 2.7.199 virker samme. Derudover er der andre ting end Java som kan forhindre et login. Noget så simpelt som en genstart af en controller har jeg set løse login problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kan godt bruge 2.7.199 sammen med Java 8.101. Men det er vigtigt, at undtagelsesreglen er 100% korrekt inkl. portnr. I tidligere Java var portnr. ikke nødvendig i undtagelsen, men det er det nu. Og ja, min version 2.7.199 virker korrekt i månedsvis, mens 2.7.220 genstarter ca. en gang om ugen. Derfor bruger jeg 2.7.199.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, EjvindHald skrev:

Jeg kan godt bruge 2.7.199 sammen med Java 8.101. Men det er vigtigt, at undtagelsesreglen er 100% korrekt inkl. portnr. I tidligere Java var portnr. ikke nødvendig i undtagelsen, men det er det nu. Og ja, min version 2.7.199 virker korrekt i månedsvis, mens 2.7.220 genstarter ca. en gang om ugen. Derfor bruger jeg 2.7.199.

hmm underligt, jeg har tilføjet følgende til undtagelseslisten:

http://192.168.1.3

http://192.168.1.3:445

https://192.168.1.3

https://192.168.1.3:445

Og det ser ud til at virke, dvs. jeg skal acceptere at controlleren bruger et ikke certificeret certifikat og det gør jeg, hvorefter jeg kommer til login skærmen og så siger den login mislykkedes og det bliver den ved med, øv

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du skal også tilføje den ukrypterede port til undtagelseslisten, og det er default port 80, medmindre du har ændret det. Du har blot angivet ip adressen uden portnr. angivelse.

Det skal være enten Java op til 8.71 eller 8.101 - alle Java versioner imellem disse fejler. Husk evt. at afinstallere gamle Java versioner, og check for korrekt 32/64 bit Java version. Du skal bruge 32 bit. Har du kontrolleret sikkerhedsindstillingerne på controlleren, at login er tilladt? Er du sikker på, at gateway IP adressen er angivet korrekt i controlleren? - hvis den peger på en ikke eksisterende gateway, sker der mærkelige ting.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

OK - har jeg lige prøvet nu, det hjælper intet, det er java 8.101 jeg har og der er ingen gamle installeret,

kan jeg kontrollere sikkerhedsindstillingerne på controlleren uden at logge ind på den da?

jeg har også prøve at connecte via USB + lavet en undtagelse for http://USB der melder den os login mislykkedes. 

et par screenshots af problemet:

her trykker jeg selvf. accepter og run

Udklip.JPG

 

og her continue

Udklip2.JPG

 

og her mislykkedes login

Udklip3.JPG

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du skal lige huske https for USB også. Men bortset fra det, er jeg blank på hvad problemet er.

Hvad med Visual kan den connecte og logge ind? Når det er FW 2.7.199 skal du lige være opmærksom på at det kun er visual 2.7.342 som virker. Det er ikke lykkes mig at få hverken 2.7.348 eller 2.8.4 til at spille med FW 2.7.199.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg foreslår, at du kun forsøger med USB, fordi der her nogle checks, som bypasses. I Java Control panel på siden med Exceptions skal 'Security level for applications..' stå til High og ikke 'Very High'. Prøv også midlertidigt at slå firewall fra på din PC. Ip adressen på controlleren - i dit tilfælde 192.1681.3 - skal være på samme subnet som gatewayen, og settings i IHC controlleren SKAL pege på den rigtige gateway. Jeg nævner det, fordi jeg har set, at bl.a. YouSee installerer routere på IP adresse 192.168.0.1, og det vil forhindre login til IHC Controlleren, medmindre den flyttes til samme subnet - fx 192.168.0.3. IHC Controlleren skal kunne se gatewayen via lokalnet.

Prøv også login via Visual 2.7.342 som Lars skriver.

Hvis det fortsat fejler, så installer fx Java 8.66 og foretag login via USB og check korrekt gateway og korrekte sikkerhedsindstillinger på controlleren. Herefter kan du prøve at opgradere til 8.101 igen. Det var mine sidste forslag - håber det fungerer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 timer siden, Lars1 skrev:

Du skal lige huske https for USB også. Men bortset fra det, er jeg blank på hvad problemet er.

Hvad med Visual kan den connecte og logge ind? Når det er FW 2.7.199 skal du lige være opmærksom på at det kun er visual 2.7.342 som virker. Det er ikke lykkes mig at få hverken 2.7.348 eller 2.8.4 til at spille med FW 2.7.199.

Ok det vil jeg lige prøve, ja jeg kan sagtens logge ind med Visual version 2.7.348 men ikke med nyeste version 2.8.4

2 timer siden, EjvindHald skrev:

Jeg foreslår, at du kun forsøger med USB, fordi der her nogle checks, som bypasses. I Java Control panel på siden med Exceptions skal 'Security level for applications..' stå til High og ikke 'Very High'. Prøv også midlertidigt at slå firewall fra på din PC. Ip adressen på controlleren - i dit tilfælde 192.1681.3 - skal være på samme subnet som gatewayen, og settings i IHC controlleren SKAL pege på den rigtige gateway. Jeg nævner det, fordi jeg har set, at bl.a. YouSee installerer routere på IP adresse 192.168.0.1, og det vil forhindre login til IHC Controlleren, medmindre den flyttes til samme subnet - fx 192.168.0.3. IHC Controlleren skal kunne se gatewayen via lokalnet.

Prøv også login via Visual 2.7.342 som Lars skriver.

Hvis det fortsat fejler, så installer fx Java 8.66 og foretag login via USB og check korrekt gateway og korrekte sikkerhedsindstillinger på controlleren. Herefter kan du prøve at opgradere til 8.101 igen. Det var mine sidste forslag - håber det fungerer.

Ok, det prøver jeg også :) min gateway er 192.168.1.1 og jeg har jo kunne logge ind før, men har ikke været logget ind i over 1 år

Visual 2.7.348 kan sagtens logge ind og hente/sende data med controlleren

Jeg prøver med Java 8.66

 

Hmm har stadig ikke hørt fra IHC Support<_<

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 minutter siden, Raverlution skrev:

Ok det vil jeg lige prøve, ja jeg kan sagtens logge ind med Visual version 2.7.348 men ikke med nyeste version 2.8.4

Ok, det prøver jeg også :) min gateway er 192.168.1.1 og jeg har jo kunne logge ind før, men har ikke været logget ind i over 1 år

Visual 2.7.348 kan sagtens logge ind og hente/sende data med controlleren

Jeg prøver med Java 8.66

 

Hmm har stadig ikke hørt fra IHC Support<_<

2.8.4 virker kun sammen med firmware 2.8.1. Den virker ikke med de tidligere firmware versioner.

Jeg tror mere at det ændrede port nr. er årsagen. Normalt køre https på 443, mens du bruger port 445. Hvis du endeligt vil bruge en anden port, er 445 nok ikke den rigtige, da den bl.a. bruges til MS AD, SMB (File share) og er en af virus kodernes fortrukne port, da den ofte har masser af sårbarheder. Det er muligt at der ligger nogle ændringer i de senere Java versioner, som bloker denne port, da den som skrevet er meget benyttet til virus spredning.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 minutter siden, Lars1 skrev:

2.8.4 virker kun sammen med firmware 2.8.1. Den virker ikke med de tidligere firmware versioner.

Jeg tror mere at det ændrede port nr. er årsagen. Normalt køre https på 443, mens du bruger port 445. Hvis du endeligt vil bruge en anden port, er 445 nok ikke den rigtige, da den bl.a. bruges til MS AD, SMB (File share) og er en af virus kodernes fortrukne port, da den ofte har masser af sårbarheder. Det er muligt at der ligger nogle ændringer i de senere Java versioner, som bloker denne port, da den som skrevet er meget benyttet til virus spredning.

Okay, ja det er da et bud, det har dog aldrig været et problem, men på den anden side min Ihc Remote (app på Iphone) kan jo fint connecte og den er sat til at kun køre sikker forbindelse (445)?

 

Har lige snakket 20min sammen med IHC Support, og de har aldrig hørt om mit problem med version 2.8.1, den eneste løsning han havde var at jeg skulle indlæse Reset FW, derefter installere 2.8.1 og genindlæse min projekt og linke mine Wireless produkter igen, så det må jeg jo prøve i weekenden:wacko:

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok