Hop til indhold
  • 0

Forskel på Hardware versioner


Lyngby
 Share

Spørgsmål

23 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Gad vide hvad LK anbefaler man gør når man har både HW 6.1 og HW 6.2 controller. Det er lidt svært at installer Visual 2 gange på sin PC. :angry:

 

Hvis man bruger lidt tid på at læse release noten til FW release 2.8.1, så bliver man både bekymret og forviret. Der står bl.a.

  • Release date 27/7-2016. LK har altså siddet på hænderne i 2 mdr.
  • Der er 9 kendte bugs, Flere af dem er gamle kendingen
  • Firmwaren må bruges på både HW6.1 og HW6.2, men på LK's website skriver de at den kun må bruges på HW6.2???? Håber der er nogen af jer elektriker, med adgang til LK's support, som kan afklare dette.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 timer siden, Lyngby skrev:

Hejsa,

Der er kommet ny software fra LK :)

 

Nogle der ved hvad forskellen på en controller med hardware version 6.1 og version 6.2 er?

 

Der er nemlig frigivet to forskellige versioner

 

Michael

Så vidt jeg ved er det et spørgsmål om RAM, men jeg er ikke sikker. Det fortæller de ( heller) ikke noget om.

Du kan se hvilken version du har i Admin og i Visuel under kontroller hvis du ikke ved hvad de har.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
19 timer siden, Lyngby skrev:

Mon der sker noget at installere 6.2 firmware på en 6.1 controller

 

Det er ikke til at vide. På LK's support site står der at man ikke kan gøre det, men i releas notesne til FW 2.8.1 står der at den kan installeres på både HW61. og HW6.2. Om det er release noten eller LK's support site der er forkert ved jeg ikke, men jeg ved at en af grundene til at vi har ventet sålænge på en ny FW, er at HW6.1 controllerne crasher med det opdaterede certifikat. Hvor ofte ved jeg ikke, men de var jo i forvejen ikke vildt stabile med FW 2.7.220. Efter som der ikke er nogen tydelig advarsel på LK's website, et mit gæt at de bare bliver mere ustabile end de er med FW 2.7.220

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har også opgraderet min HW6.2 controller med firmware 2.8.1. Jeg har ikke set det problem, men Visual har svære ved at kommet i kontakt med controlleren. Serviceview og admin view virker som de plejre, bortset fra at de er længere tid om at connecte på USB.

Jeg var dog nød til at lave en manuel genstart af controlleren efter FW update til 2.8.1 før jeg kunne få fat på den via nettet. Derudover røg alle værdier i min varmestyring m.m. tilbage til default.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
20 minutter siden, Lars1 skrev:

Jeg har også opgraderet min HW6.2 controller med firmware 2.8.1. Jeg har ikke set det problem, men Visual har svære ved at kommet i kontakt med controlleren. Serviceview og admin view virker som de plejre, bortset fra at de er længere tid om at connecte på USB.

Jeg var dog nød til at lave en manuel genstart af controlleren efter FW update til 2.8.1 før jeg kunne få fat på den via nettet. Derudover røg alle værdier i min varmestyring m.m. tilbage til default.

Okay, manuelt genstart mener du så bare at tage strømmen fra den? for det har jeg også prøvet:/

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Lige nu, Raverlution skrev:

Okay, manuelt genstart mener du så bare at tage strømmen fra den? for det har jeg også prøvet:/

Enten det eller via admin view. Jeg har en enkelt gang set at genstart via admin view virkede bedre end at tage strømmen. Hvorfor ved jeg ikke, og om det reelt var antallet af genstarter eller noget andet som gjorde forskellen ved jeg heller ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

OK, jeg kan slet ikke komme ind i admin view, så det er nok ikke løsningen :) 

Den genstarter inden jeg kan nå at gøre noget, hvis jeg er heldig og rammer det rigtige tidspunkt kan jeg lige nå at tænde lyset men kun på de trådet kontakter, Wireless virker heller ikke, jeg har skrevet til IHC Support så må jeg se hvad de svarer, men hvis jeg kender dem ret går der ved 4-5dage inden der overhovedet kommer et svar :/

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars.. Nåå ,men det er da skøn at se, at det ikke kun er mig som ikke kan komme i kontakt med controlleren via visual efter opdatering.

Jeg opdaterede fra 2.7.348 til 2.8.4 . da begge mine controller er HW:6.2 Det køre sku godt nok for LK må man sige.

Det kan som du skriver godt lade sig gøre via serviceview og administrator . Jeg troede egentligt i første omgang, at det var fordi jeg kørte med FW 2.7.199 på den ene controller og FW 2.7.220 på den anden?

Nå men tilbage til 2.7.342 igen :-(

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

 

30 minutter siden, cs skrev:

Hej Lars.. Nåå ,men det er da skøn at se, at det ikke kun er mig som ikke kan komme i kontakt med controlleren via visual efter opdatering.

Jeg opdaterede fra 2.7.348 til 2.8.4 . da begge mine controller er HW:6.2 Det køre sku godt nok for LK må man sige.

Det kan som du skriver godt lade sig gøre via serviceview og administrator . Jeg troede egentligt i første omgang, at det var fordi jeg kørte med FW 2.7.199 på den ene controller og FW 2.7.220 på den anden?

Nå men tilbage til 2.7.342 igen :-(

Prøv at genstarte controlleren via admin view, før du nedgrader. Det løste problemet for mig. Jeg kan igen komme på HW 6.2 controlleren med FW .2.8.1, og Visual 2.8.4 efter genstart via admin view. Visual 2.7.348 er kun for HW6.1 controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det var mig som skrev forkert.. :-(   jeg opgraderede fra visual 2.7.342 til 2.8.4 ,men som sagt med FW:2.7.199 på den ene controller og 2.7.220 på den anden.

Jeg har forsøgt at genstarte.. men det hjalp ikke. Jeg afventer lige og ser om andre oplever det samme

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
34 minutter siden, cs skrev:

Det var mig som skrev forkert.. :-(   jeg opgraderede fra visual 2.7.342 til 2.8.4 ,men som sagt med FW:2.7.199 på den ene controller og 2.7.220 på den anden.

Jeg har forsøgt at genstarte.. men det hjalp ikke. Jeg afventer lige og ser om andre oplever det samme

Har du prøvet at opgrader til FW 2.8.1 samtidig med Visual 2.8.4? Jeg kan ikke få Visual 2.8.4 til at connecte til min HW 6.1 controller med FW 2.7.220, men den vil godt connecte til min HW 6.2 controller med FW 2.8.1

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars1 skrev:

Har du prøvet at opgrader til FW 2.8.1 samtidig med Visual 2.8.4? Jeg kan ikke få Visual 2.8.4 til at connecte til min HW 6.1 controller med FW 2.7.220, men den vil godt connecte til min HW 6.2 controller med FW 2.8.1

Der er fordi du kun kan køre Visual 2.7.348 på den "gamle" controller HW 6.1 http://www.lk.dk/support/professionel/ihc-software/

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
43 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Der er fordi du kun kan køre Visual 2.7.348 på den "gamle" controller HW 6.1 http://www.lk.dk/support/professionel/ihc-software/

Så langt har jeg efterhånden gættet, men det burde være FW versionen, som bestemmer ikke HW versionen, og hvis du kigger i den release note, som følger med FW 2.8.1, så står der at den kan installeres på både HW 6.1 og HW6.2, men på LK's support site skriver de noget andet.

Derudover. Jeg har en HW6.1 og en HW6.2 controller. Skal jeg nu i fremtiden ligge og installer og afinstaller hvergang jeg har brug for at rette i programmet på en af dem? Såvidt jeg husker vil Visual 2.7.348 ikke tale med HW6.2 med FW 2.8.1

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så har jeg prøvet at opgradere visual til 2.8.4 og begge controller til 2.8.1 .

Nøj hvor bliver man træt i ansigtet :-(  Kan ikke kommunikere med nogen af dem fra visual via usb..   "LK ihc-controller ikke fundet,men usb svare på ping" står der i vinduet i visual når man åbner kommunikationsindstillinger og forsøger at tilslutte.

For øvrigt står der når man åbner visual "version 2,7" men når visual så er åbnet og man trykker om, står der version 2.8.4 ??? humm

Skal jeg virkeligt til at downgradere hele , undskyld mig "lortet" igen samt java?? Eller er det ved at være tid til at flå det lort ud af tavlen ? :-((((((

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars1 skrev:

Så langt har jeg efterhånden gættet, men det burde være FW versionen, som bestemmer ikke HW versionen, og hvis du kigger i den release note, som følger med FW 2.8.1, så står der at den kan installeres på både HW 6.1 og HW6.2, men på LK's support site skriver de noget andet.

Derudover. Jeg har en HW6.1 og en HW6.2 controller. Skal jeg nu i fremtiden ligge og installer og afinstaller hvergang jeg har brug for at rette i programmet på en af dem? Såvidt jeg husker vil Visual 2.7.348 ikke tale med HW6.2 med FW 2.8.1

Jeg tror ikke at LK'S Visual software er specielt krævende mht placering på harddisken. 

Prøv at installere versionen til den nye controller under en andet mappe og se om du ikke kan køre med det samtidig. Ellers har jeg en gammel 6.1 controller så kan du få to ens i tavlen :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 timer siden, cs skrev:

Så har jeg prøvet at opgradere visual til 2.8.4 og begge controller til 2.8.1 .

Nøj hvor bliver man træt i ansigtet :-(  Kan ikke kommunikere med nogen af dem fra visual via usb..   "LK ihc-controller ikke fundet,men usb svare på ping" står der i vinduet i visual når man åbner kommunikationsindstillinger og forsøger at tilslutte.

For øvrigt står der når man åbner visual "version 2,7" men når visual så er åbnet og man trykker om, står der version 2.8.4 ??? humm

Skal jeg virkeligt til at downgradere hele , undskyld mig "lortet" igen samt java?? Eller er det ved at være tid til at flå det lort ud af tavlen ? :-((((((

Jeg har lige opdaget at hvis serviceview er åben før man starter Visual 2.8.4, så kan Visual ikke kommuniker med controlleren.

Jeg har også godt set 2.7 når man starter Visual, men 2.8.4 i hjælp.

Dette er virkelig ikke den mest heldige opgradering LK har lavet.

Jeg har det blandet med at nedgrader. Der er et rimeligt stort skridt i FW fra 2.7.220 til 2.8.1 og i Visual fra 2.7.346 til 2.8.4. Der bør være en del rettelser, men jeg kan ikke finde nogen release notes eller andet som fortæller hvad. Tror jeg vil afvente og se hvor stabil controlleren er med den nye FW.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Jeg tror ikke at LK'S Visual software er specielt krævende mht placering på harddisken. 

Prøv at installere versionen til den nye controller under en andet mappe og se om du ikke kan køre med det samtidig. Ellers har jeg en gammel 6.1 controller så kan du få to ens i tavlen :-)

LK må have en løsning. Der vil jo være mange af jer elektriker, som kommer ud for at skulle supporter både HW6.1 og HW6.2. Jeg tvivler på at i vil bruge tid på at reinstaller Visual hvergang.

Men ellers kunne det være en mulighed med din controller. Tror aligevel ikke at LK IHC overlever 5 år mere hos mig med den support og udvikling som LK viser pt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars1 skrev:

Jeg har lige opdaget at hvis serviceview er åben før man starter Visual 2.8.4, så kan Visual ikke kommuniker med controlleren.

Jeg har også godt set 2.7 når man starter Visual, men 2.8.4 i hjælp.

Dette er virkelig ikke den mest heldige opgradering LK har lavet.

Jeg har det blandet med at nedgrader. Der er et rimeligt stort skridt i FW fra 2.7.220 til 2.8.1 og i Visual fra 2.7.346 til 2.8.4. Der bør være en del rettelser, men jeg kan ikke finde nogen release notes eller andet som fortæller hvad. Tror jeg vil afvente og se hvor stabil controlleren er med den nye FW.

Hvordan er det nu, kører du også Ihc-Captain? 

Den har jo også fat i controlleren og den grønne LED blinker hurtigt, så kan det måske også gøre at det kan være umuligt at logge ind? Hvis den kommunikation er San samme som serviceview? 

Bare en tanke. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Hvordan er det nu, kører du også Ihc-Captain? 

Den har jo også fat i controlleren og den grønne LED blinker hurtigt, så kan det måske også gøre at det kan være umuligt at logge ind? Hvis den kommunikation er San samme som serviceview? 

Bare en tanke. 

IHC-Captain køre pt. ikke. Jeg fik smadret min PI installation for et par mdr. siden i forbindelse med en opgradering, og har ikke haft tid til at reinstaller den.

Før opgraderingen var der ingen problemer med at starte serviceview først og derefter Visual. Der er heller ingen problemer hvis man starter Visual først og derefter serviceview. IHC controlleren skal kunne håndter flere sessioner fra den samme IP. Ellers lever IP implementationen ikke op til gældende standarder.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok