Hop til indhold
  • 0

røgdetektor udenfor


Thomas V. Bomm
 Share

Spørgsmål

Måske et dumt og umuligt spørgsmål, men prøver alligevel.

Jeg har en nabo som ofte har bål i haven, og når de har det så trækker mit Nilan anlæg røg duften ind i huset.

Når vi er vågen så slukker vi bare for anlægget, men det sker ofte sent en helt almindelige Onsdag aften.

Og selv om jeg efter hånden godt ved at grunden til det lugter er naboen, så bliver man alligevel urolig når man vågner om natten med 4 børn i huset.

Så mit spørgsmål er findes der noget som kan bruges til at gi besked til IHC om at slukke for mit genvex når der er røg uden for ?

Har prøvet at snakke med Naboen

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

En røgsensor og en sirene placeret mod skel lyder da som en god ide - eller ikke.

Teknisk kan du godt sætte en røgsensor til slukke for dit ventilationsanlæg. Anvend evt. en sensor fra Zigza som kan indstilles til at resette sig selv når røgen er væk, hvilket er vigtigt.

Du skal dog være opmærksom på at sensorerne typisk kun er beregnet til indendørs montering, hvilket selvfølgelig kræver lidt omtanke vedr. placeringen. Den kunne evt. placeres inde i ventilationsanlægget. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På ‎23‎-‎09‎-‎2016 at 13:08 , Thomas V. Bomm skrev:

Måske et dumt og umuligt spørgsmål, men prøver alligevel.

Jeg har en nabo som ofte har bål i haven, og når de har det så trækker mit Nilan anlæg røg duften ind i huset.

Når vi er vågen så slukker vi bare for anlægget, men det sker ofte sent en helt almindelige Onsdag aften.

Og selv om jeg efter hånden godt ved at grunden til det lugter er naboen, så bliver man alligevel urolig når man vågner om natten med 4 børn i huset.

Så mit spørgsmål er findes der noget som kan bruges til at gi besked til IHC om at slukke for mit genvex når der er røg uden for ?

Har prøvet at snakke med Naboen

Øv sikke en træls nabo :huh:

Jeg har Dantherm anlæg i kælder og stueetage og en Kinetic på 1. sal. Heldigvis har jeg ikke de problemer.

Men jeg ved at man til mit anlæg kan købe et kulfilter, måske du også kan få det til dit anlæg.


Ellers kan man købe et universalt kulfilter til at montere på en 160mm rørstreng og så skyde det ind: http://ventilationsfilter.dk/epages/Dansk_Filter_Fokus_A_S_890282.sf/da_DK/?ObjectPath=/Shops/Dansk_Filter_Fokus_A_S_890282/Categories/"Kanalbox kulfilter"

Prøv at se her: http://friskluft.dk/product/kulfilter-til-nilan-compact-p-848/

Se her, der er også nogle der har løst problemet med naboen brændeovn:

http://www.boligdebatten.dk/generelt/23957-filter-til-ventilationsanlaeg-nilan-comfort-300-a.html

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok