Hop til indhold
  • 0

Newbie på glatis


Tkhansen
 Share

Spørgsmål

Ohøj gode IHC brugere...vi har netop overtaget et IHC styret hus, og jeg erkender at min læringskurve er lidt for langsom til egen smag. Så jeg håber i kan skubbe lidt viden i min retning?

Først, hvad er det for noget software man skal hente ned for at lave ændringer i nuværende setup? Jeg er selvfølgelig her: http://www.lk.dk/support/professionel/ihc-software/?pj=true og har hentet den fulde visual version, men kan ikke se noget element hvor jeg kan få lov til at ændre ting? Fungerer det på win10?

Og, nu er der jo koblet en ny router til. Skal der laves specielt setup på den?

 

Håber i kan hjælpe. Takker på forhånd.

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Tkhansen..

Puha.. !! det er svært lige at give en kortfattet guide til hvordan man lige gør..

Jeg vil nok sige, at man kommer længst med IHC, hvis man går op i det.. ellers tror jeg hurtigt man går kold.

Mit råd er, at læse dig frem til dine spørgsmål , via den manual du kan downloade.. og så simpelthen forsøge dig frem og holde hovedet oppe og ikke give op..

Gem lige en kopi af dit nuværende program/opsætning, som det allerførste. Hvis du får lavet ged i det.

Andet kan jeg ikke råde dig til. Og den vej jeg selv har måtte gå.

Håber det lykkedes for dig og du måske bliver lidt bidt af det ;-)

 

Mvh.Carsten

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej og tak fordi i er meget konstruktive omkring mit enormt vidtspændende spm. Jeg har lige to mere konkrete. Systemet her er et LK IHC system.

1. Hvordan får jeg taget en backup af mit den fil der styrer huset?

2. Aktivering af netudgange i huset. Jeg kan se at der sidder en IHC NET TELE 100 boks i krydsfeltet. Hvis jeg gerne vil kunne tilslutte en router et andet sted i huset (det kniber lidt med rækkevidden), hvordan forbinder jeg så kablerne? Skal der netkabel direkte fra modemmet og til den TELE 100? Eller fungerer det anderledes?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Med fare for at lyde lidt sur. Alt hvad du spørger om er forklaret flere gange i div. tråde her på boardet. Derudover er der en ganske glimmerende vejledning hvis du vælger hjælp når du har startet IHC visual.

Omkring IHC NET TELE 100, så gætter jeg på at du mener nedenstående. Hvis det er korrekt, så er den alene beregnet til fordeling af tlf. signaler. Oven over og nedenunder burde der være nogle patch moduler, som bruges til at distribuer dit antenne/tlf./net signal rund i huset, men det er alt sammen forklaret i detaljer i links i det link jeg har lagt herunder.

http://www1.lk.dk/katalog.jhtml?EANnummer=5703302087056

Men bortset fra det, så er det nemmer at hjælpe dig hvis du lægger nogle billeder af dine tavler op. IHC har været på marked i over 25 år, og selvom udviklingen i de 20 år har været begrænset, så er det alligevel lykkes LK at sende 3 generationer af IHC controller på marked.

Inden for IHC net ser det ikke meget bedre ud. Der er også 3 generationer eller varianter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok