Hop til indhold

Problem efter opdatering af program


BrianPedersen
 Share

Recommended Posts

Har opdateret captain til 0.9981

og det har virket fint efterfølgende, idag har jeg ændret mit IHC program, og ville ind i captain og lave en push besked, men captain står og "forbinder" men får ikke forbindelse, hvis jeg gå i indstillinger og taster bruger og adgangskode igen, får jeg følgende fejl:

Fejl! Kunne ikke gemme indstillingerne

Der opstod en fejl ved login - undersøg de indtastede værdier

HTTP type    POST

Request URL    ajax/forms/login.php

Statuscode    404

Statustext    Not Found

Response    Error opening controller(http://192.168.1.130:80/wsdl/controller.wsdl): couldn't connect to host (code: 7)

 

Jeg har ved ikke lige hvor længe den har stået med fejlen, da det ikke lige er hver dag den bliver brugt, men jeg har prøvet at genstarte pi, (strøm fra) hvilket ikke lige gør den store forskel, og den har ivørigt hellerikke hentet det nye program ned fra controlleren, og IP til controlleren er rigtig nok..

Nogle ideer?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har løst det ene problem, af en eller anden mærkelig grund, så var den switch som controlleren sidder på, gået ned, og den den kører igen nu, men jeg kan simpelthen ikke få captain til at hente den nye program fra controlleren, det er en udgang og en indgang, og en simpel funktionsblok, der er oprettet, og den vil den bare ikke hente...

 

Link til kommentar
Del på andre sites

På 17. juli 2016 at 00:42 , Brian (Badazz) skrev:

har opdateret til version 0.9982 stadig kan jeg ikke få den til at hente det nye projekt fra controlleren

 

Hvis du går ind i regler-knappen oppe i højre hjørne, henter den projektfilen igen. Er der der du har problemer med at den stopper med at downloade? (Fra dit andet opslag)

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Hvis du går ind i regler-knappen oppe i højre hjørne, henter den projektfilen igen. Er der der du har problemer med at den stopper med at downloade? (Fra dit andet opslag)

Det er lidt op og ned, det ser ud til at den vil hente, den forbinder til controller, men hvis man kikker i debug mode, så skipper den at hente projektet, uden nogen grund, en gang imellem er jeg heldig at den begynder på at hente, men så melder fejl, og idag til morgen, fejlmeldte den totalt og meldte bare "noproject" lige nu kører den igen, med det gamle projekt, men uanset hvad jeg gør, så nægter den bare at hente projektet, mon der er en kommando der kan sendes i terminal, så jeg enten kan slette alle dage i den, så den vil hente projektet fra ny? eller tvinge den til at hente projektet manuelt?

Link til kommentar
Del på andre sites

7 minutter siden, Brian (Badazz) skrev:

Det er lidt op og ned, det ser ud til at den vil hente, den forbinder til controller, men hvis man kikker i debug mode, så skipper den at hente projektet, uden nogen grund, en gang imellem er jeg heldig at den begynder på at hente, men så melder fejl, og idag til morgen, fejlmeldte den totalt og meldte bare "noproject" lige nu kører den igen, med det gamle projekt, men uanset hvad jeg gør, så nægter den bare at hente projektet, mon der er en kommando der kan sendes i terminal, så jeg enten kan slette alle dage i den, så den vil hente projektet fra ny? eller tvinge den til at hente projektet manuelt?

Man kan manuelt slette projektfilen, det har Mikkel skrevet tidligere, men ikke hvordan eller hvor den ligger. Men hvis du hopper ind med ssh skulle den være til at finde. Man kunne måske selv uploade projektfilen til den. 

Du behøver forresten ikke ssh, du kan gøre det i terminal på din Mac. 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Man kan manuelt slette projektfilen, det har Mikkel skrevet tidligere, men ikke hvordan eller hvor den ligger. Men hvis du hopper ind med ssh skulle den være til at finde. Man kunne måske selv uploade projektfilen til den. 

Du behøver forresten ikke ssh, du kan gøre det i terminal på din Mac. 

Det er jo stadig ssh protokollen, men bruger også terminal, men er sgu ikke så skarp i det, og jeg har ingen ide om hvad jeg skal skrive til den..

Link til kommentar
Del på andre sites

Når ja, jeg tænkte på putty programmet. 

Jeg er også på udebane. Der er nogle af de gamle indlæg her på boardet der beskriver hvor filen ligger. Jeg har fulgt med i nogle af de første indlæg. Måske @Clemen kan svare på det?

Jeg gætter på at Mikkel holder en velfortjent ferie :)

Link til kommentar
Del på andre sites

22 hours ago, Bjarne Sørensen said:

Når ja, jeg tænkte på putty programmet. 

Jeg er også på udebane. Der er nogle af de gamle indlæg her på boardet der beskriver hvor filen ligger. Jeg har fulgt med i nogle af de første indlæg. Måske @Clemen kan svare på det?

Jeg gætter på at Mikkel holder en velfortjent ferie :)

Der ligger en skjult mappe under data mappen under captain.

Du kan finde navnet på den ved at lave en ls -a

Mappen starter med . og hedder en masse tegn, i denne ligger projekt vis filen. 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Clemen skrev:

Der ligger en skjult mappe under data mappen under captain.

Du kan finde navnet på den ved at lave en ls -a

Mappen starter med . og hedder en masse tegn, i denne ligger projekt vis filen. 

Håber på en smule tilgivelse, hvis jeg spørger dumt. men det er hvad jeg får frem ved at skrive ls -a og aner overhovedet ikke hvad jeg så skal gøre herfra

Skærmbillede 2016-07-19 kl. 23.28.06.png

Link til kommentar
Del på andre sites

21 hours ago, Brian (Badazz) said:

Håber på en smule tilgivelse, hvis jeg spørger dumt. men det er hvad jeg får frem ved at skrive ls -a og aner overhovedet ikke hvad jeg så skal gøre herfra

Skærmbillede 2016-07-19 kl. 23.28.06.png

Du skal ind under mappen hvor captain er installeret. Typisk er det var/www

Prøv først 

cd /var/www/captain/data

eller

cd /var/www/html/captain/data

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok