Hop til indhold
  • 0

Pir og wireless dimmer


Bjarne Sørensen
 Share

Spørgsmål

Jeg har sat en pir op i min gang, den skal tænde mine spots via en wireless dimmer.

Om aftenen skal PIR tænde på et bestemt niveau efter kl XX.XX indtil kl er YY.YY næste morgen.
I dagtimerne er det et andet niveau det skal tænde på.

Tanken var at jeg skulle kunne tænde lyset konstant på et valgt lysniveau.
Kunne man aktivere trykket, og skrue op/ned og så er det samtidig på konstant til man slukker på det tryk igen, eller der kommer en slukalt på en anden indgang.

 

Findes der en FB der ca kan det her? Eller er jeg lidt vild i mine planer?
Jeg ved der har været lavet en FB til et badeværelse og noget udv. lys, men jeg kan ikke lige finde opslagene.

 

På forhånd tak

 

Mvh Bjarne

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På 8/4/2016 at 22:56 , Bjarne Sørensen skrev:

Jeg har sat en pir op i min gang, den skal tænde mine spots via en wireless dimmer.

Om aftenen skal PIR tænde på et bestemt niveau efter kl XX.XX indtil kl er YY.YY næste morgen.
I dagtimerne er det et andet niveau det skal tænde på.

Tanken var at jeg skulle kunne tænde lyset konstant på et valgt lysniveau.
Kunne man aktivere trykket, og skrue op/ned og så er det samtidig på konstant til man slukker på det tryk igen, eller der kommer en slukalt på en anden indgang.

 

Findes der en FB der ca kan det her? Eller er jeg lidt vild i mine planer?
Jeg ved der har været lavet en FB til et badeværelse og noget udv. lys, men jeg kan ikke lige finde opslagene.

 

På forhånd tak

 

Mvh Bjarne

Ideen er meget god, men jeg mener ikke der er lavet en fb til det. Jeg vil gerne give den et forsøg i aften, hvis du stadig mangler. 

Bare lige så jeg er helt med. 

 

Pir tænder på forskellige niveauer afhængig at tidspunkt. 

Uanset tidspunkt, skal manuel tænd, tænde på et 3. Niveau, og pir skal være deaktiveret når manuel tænd er aktiveret? 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
28 minutter siden, Nicolas Søgaard skrev:

Ideen er meget god, men jeg mener ikke der er lavet en fb til det. Jeg vil gerne give den et forsøg i aften, hvis du stadig mangler. 

Bare lige så jeg er helt med. 

 

Pir tænder på forskellige niveauer afhængig at tidspunkt. 

Uanset tidspunkt, skal manuel tænd, tænde på et 3. Niveau, og pir skal være deaktiveret når manuel tænd er aktiveret? 

Hej Nicolas. 

 

Ja tak du må meget gerne se om du kan strikke en FB sammen. 

Det er korrekt det du beskriver, det med uanset tidspunkt skal manuelt tænd bare virke som en alm dimmer, altså tænde på det niveau der er oprettet i scenarielinket eller et niveau som kan stilles i din blok. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Henning.

Det virker perfekt. Mange tak.

Eneste ønske jeg har, kunne du tilføje en touch indgang med tilhørende scenarielink, som tænder på det scenarie niveau jeg angiver?

Og lave en udgang der viser at manuelt tænd er valgt via kip eller touch indgang??

Men den er virkelig lækker. Lyset tænder på 30% her i aften, og aktiverer man trykket tænder det på 90%.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok