Hop til indhold

Hvad gør i andre, når i har ændret i jeres IHC program?


Allan Nissen
 Share

Recommended Posts

Det driller mig lidt at få Captain i gang med at sende Sonos kommandoer igen, efter at jeg har ændret i mit IHC program. Typisk er jeg nødt til at logge på Captain, så den henter det nye program (fair nok) men dernæst også at teste en af de regler jeg har oprettet, førend Captain udfører kommandoerne.

Jeg har checket via Serviceview at mine wireless tryk fungerer. Aktiverer jeg indgangene på min Sonos funktionsblok via Serviceview eller Captain-Beta, så sker der heller ikke noget. Først når jeg har testet bare en af reglerne, så kører det.

Oplever i andre det samme?

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, IHC-Captain Beta får lov at hente det nye projekt herefter lige en genstart af IHC-Captain via webinterfacet.Det plejer at løse det hos mig.Jeg mener Mikkel vil tilføje en funktion så Captain kan autogenstarte ved Controller genstart, den funktion kan måske forlænges når Controlleren får uploaded et nyt projekt. 

Som sidste udvej genstarter jeg RPI'n - herefter har jeg aldrig oplevet at det ikke virker.

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu bruger jeg pt. kun IHC captain til at logge data, men det gør den tilgengæld fint, også efter jeg har ændret i mit program, eller min controller er genstartet. Den eneste gang jeg har været nød til at genstart IHC captain, er i forbindelse med at jeg udskiftede en funktions blok, som den loggede data fra. Der var jeg selvfølglig nød til at gå ind og opsætte data logning på den nye funktions blok.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
37 minutter siden, Clemen skrev:

Jeg plejer bare at logge på, og så genstarte monitoren nede i højre hjørne, den skal altid lige have genstart en 2-3 gagne før det hjælper.

Ja, det er jeg også begyndt at gøre nu. Og som du siger, det er ikke sikkert at en genstart er nok. Håber Mikkel fikser en løsning på et tidspunkt.

Link til kommentar
Del på andre sites

20 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Det er fordi betaen gør det lidt anderledes :) Men ja den skal selv fange det.

Nogen ETA på hvornår betaen bliver officiel? Savner support for LUX og fugt sensor?

Jeg har prøvet at kigge i PHP filerne, men jeg kan ikke lige finde hvor du definer hvilke produkter som supporteres. :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok