Hop til indhold
  • 0

Fremtidssikret smart hjemme center


Mehdi Sanati
 Share

Spørgsmål

Jeg har længe været på udkig efter den rigtig løsning til og gøre mit hus smarter.. 
Mit indkøb af ihc standt alone, som jeg købte for 1,5 år siden kan jeg ikke få til at snakke sammen med nogle andre produkter. Så nu vil jeg prøve og høre her inde om der er nogle muligheder for at gøre projektet helt færdig med IHC eller jeg skal søge andre veje..?

Mit behov er at den skal snakke sammen med Hue, Sonos, Danfoss og et alarmsystem og det må ikke være for nørdet, da jeg ikke selv kan kode.. 

Jeg har set Z-wave systemer, som kan en masse fede ting og kan snakke sammen med andre produkter, super smart. Det eneste minus der er ved z-wave at man ikke kan få nogen indbygnings kontakter. Så går lidt af det hele, hvis man skal have forskellige slags kontakter rundt omkring i ens hus.. Hvis man gerne vil bygge et pænt og smart hus.:)

Jeg håber at der er nogle kloge mennesker, der kan hjælpe mig i mit never ending projekt :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Altså med mit lille ydmyge projekt kan du "styre" sonos via IHC og lidt mere.

Næsten version indholder mulighed for at styre IHC og sonos direkte fra mobil/tablet og pc.

Dernæst skal jeg igang med at lave moduler til at styre z-wave og dermed også Danfoss living connect Z enhederne, jeg har dog også en plan om at lave et "interface" imod deres controller så man helt kan styre det hele uden krav om z-wave termostater etc.

jemi.dk/ihc

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Mehdi

Velkommen på IHC-user.

Produktet der opfylder alle ønsker og kan det hele med alle er desværre ikke kommet på markedet endnu – hvis det nogen sinde kommer.

Mange ser et marked i ”intelligent” styring eller bare styring via apps. Der foregår derfor i disse år en indædt kamp om markedet, men stort set alle er lige ”dumme” og vil kun tale med sig selv.

Hvert system har sine styrker, men også sine svagheder, det bliver derfor ofte et kompromis.

Et kompromis som mange vælger i Danmark, er at tilslutte kontakter, temperatursensorer, bevægelsessensorer mv. til en IHC kontroller - dermed er det meste af huset på plads.

En del af IHC-kompromiset er at systemet ikke kan snakke med andre, her danner Mikkels IHC Captain en glimrende bro til bla. Sonos.

Det er dog ikke kun IHC der ikke vil snakke med andre, det samme gælder også mange alarm og varmestyringer – hvilket selvfølgelig ikke gør din udfordringen mindre.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 hour ago, Henning Pedersen said:

Hej Mehdi

Velkommen på IHC-user.

Produktet der opfylder alle ønsker og kan det hele med alle er desværre ikke kommet på markedet endnu – hvis det nogen sinde kommer.

Mange ser et marked i ”intelligent” styring eller bare styring via apps. Der foregår derfor i disse år en indædt kamp om markedet, men stort set alle er lige ”dumme” og vil kun tale med sig selv.

Hvert system har sine styrker, men også sine svagheder, det bliver derfor ofte et kompromis.

Et kompromis som mange vælger i Danmark, er at tilslutte kontakter, temperatursensorer, bevægelsessensorer mv. til en IHC kontroller - dermed er det meste af huset på plads.

En del af IHC-kompromiset er at systemet ikke kan snakke med andre, her danner Mikkels IHC Captain en glimrende bro til bla. Sonos.

Det er dog ikke kun IHC der ikke vil snakke med andre, det samme gælder også mange alarm og varmestyringer – hvilket selvfølgelig ikke gør din udfordringen mindre.

Der findes en del software produkter der kan.

 

Jeg bruger domoticz det taler både med min ventilation, philips hue, IHC, sonos, google nest, netatmo, markiser etc. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for jeres gode svar og dejligt med et forum hvor der er liv:-)

 

Mikkel Skovgaard : Tak for dit svar og det lyder som om du virkelig har helt styr på det her.: -)

Jeg står overfor en større renoverings projekt i mit hus og Inden jeg går ud og investere i noget nyt system, vil jeg være sikker på at der er noget der kan lade sig gør.:-)

Hvor er det fedt at du have lavet et system som kan snakke med Sonos!! :-)

Men hvad med Philips Hue som køre på egen Bridge?

Når vi snakker Danfoss, har de lavet 2 forskellige systemmer - tror du at du kan få den til at snakke med deres Z-wave system eller deres egen living link system?

Hvis du kan få den til at snakke med Z-wave, så har du virkelig knækket koden for at mit behov om alle enheder, kan snakke sammen på en super fed måde!!!! :-)

Henning Pedersen : Tak for din fine forklaring og snakken:-) Det giver mig et super indblik i hvordan det fungere..:-) 

 

Clemen : Det lyder super. Men hvordan er dit setup? Hvordan får du dit IHC til at snakke sammen med domoticz?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok