Hop til indhold
  • 0

Tænd og Sluk - et tryk


MartinP
 Share

Spørgsmål

Hej,

Jeg er lidt nybegynder med IHC og har fået sat systemet ok op, men kæmper med at finde en funktionsblok der kan lave tænd alt og sluk alt - på samme tryk og begge med et kort tryk. Jeg kan finde ud af det for en lampe, men ikke på tværs af flere lamper. Når jeg bruger samme funktion på tværs af lamper, så tænder de lamper som er slukket og de lamper som er tændt slukker. Er der nogen der kan guide mig her? Tusinde tak.

Hilsen

Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg ville benytte FB 4.1.15. Kort-lang tryk. Putte den ind mellem tryk og de berørte FB´r. Udgang kort puls går til tænd indgangene, og udgang lang puls til sluk indgangene.

Hvis du absolut vil have kort tryk skiftevis kip´r / pulser hhv tænd alt og sluk alt, skal der en speciel FB til der skiftevis pulser 2 udgange ved aktivering af indgang/tryk. Ikke det er besværligt at kode, men det er ikke standard.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Super - tak Torben. Det fungerer!

Jeg har næsten kun dimmer udtag, så hvis man holder den inde lidt for lang tid, så hopper lyset i lysstyrke lidt spontant - jeg ved det vil forvirre Fruen. Kan man lave den funktionsblok du har vedhæftet - men hvor at man så dæmper / forøger lysstyrken? Tak!

Hilsen

Martin

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, MartinP skrev:

Super - tak Torben. Det fungerer!

Jeg har næsten kun dimmer udtag, så hvis man holder den inde lidt for lang tid, så hopper lyset i lysstyrke lidt spontant - jeg ved det vil forvirre Fruen. Kan man lave den funktionsblok du har vedhæftet - men hvor at man så dæmper / forøger lysstyrken? Tak!

Hilsen

Martin

 

Det kan man sikkert godt, men skal lige forstå helt nøjagtigt, hvad det er funktionblokken skal gøre så.. Skal udgangene skiftevis holdes ON, ligeså længe trykket holdes inde?