Hop til indhold
  • 0

Tænd og Sluk - et tryk


MartinP
 Share

Spørgsmål

Hej,

Jeg er lidt nybegynder med IHC og har fået sat systemet ok op, men kæmper med at finde en funktionsblok der kan lave tænd alt og sluk alt - på samme tryk og begge med et kort tryk. Jeg kan finde ud af det for en lampe, men ikke på tværs af flere lamper. Når jeg bruger samme funktion på tværs af lamper, så tænder de lamper som er slukket og de lamper som er tændt slukker. Er der nogen der kan guide mig her? Tusinde tak.

Hilsen

Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg ville benytte FB 4.1.15. Kort-lang tryk. Putte den ind mellem tryk og de berørte FB´r. Udgang kort puls går til tænd indgangene, og udgang lang puls til sluk indgangene.

Hvis du absolut vil have kort tryk skiftevis kip´r / pulser hhv tænd alt og sluk alt, skal der en speciel FB til der skiftevis pulser 2 udgange ved aktivering af indgang/tryk. Ikke det er besværligt at kode, men det er ikke standard.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Super - tak Torben. Det fungerer!

Jeg har næsten kun dimmer udtag, så hvis man holder den inde lidt for lang tid, så hopper lyset i lysstyrke lidt spontant - jeg ved det vil forvirre Fruen. Kan man lave den funktionsblok du har vedhæftet - men hvor at man så dæmper / forøger lysstyrken? Tak!

Hilsen

Martin

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, MartinP skrev:

Super - tak Torben. Det fungerer!

Jeg har næsten kun dimmer udtag, så hvis man holder den inde lidt for lang tid, så hopper lyset i lysstyrke lidt spontant - jeg ved det vil forvirre Fruen. Kan man lave den funktionsblok du har vedhæftet - men hvor at man så dæmper / forøger lysstyrken? Tak!

Hilsen

Martin

 

Det kan man sikkert godt, men skal lige forstå helt nøjagtigt, hvad det er funktionblokken skal gøre så.. Skal udgangene skiftevis holdes ON, ligeså længe trykket holdes inde?

Havde forstået at det bare skulle være 2 pulser, som kunne bruges til tænd/sluk alt..

Hvis det er for at styre en dimmer med 1 tryk, kan man jo bare forbinde et tryk direkte til touch indgangen i funktionsblokken til dimmeren, men det er måske mig der misforstår hvad du vil lave?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
15 timer siden, Torben S. skrev:

Det kan man sikkert godt, men skal lige forstå helt nøjagtigt, hvad det er funktionblokken skal gøre så.. Skal udgangene skiftevis holdes ON, ligeså længe trykket holdes inde?

Havde forstået at det bare skulle være 2 pulser, som kunne bruges til tænd/sluk alt..

Hvis det er for at styre en dimmer med 1 tryk, kan man jo bare forbinde et tryk direkte til touch indgangen i funktionsblokken til dimmeren, men det er måske mig der misforstår hvad du vil lave?

Jeg vil gerne styrer mine tre lyskilder i køkkenet med det samme tryk, som fx fungerer ligesom FB  1.2.03.d - den har jeg brugt på alle mine dimmere. Udfordringen er bare, at min kone gerne vil have at hun også kan styre hver lyskilde hver for sig. Så når jeg har brugt FB 1.2.03.d, så tænder de lys der er slukket og omvendt. Din FB er en løsning, men så hvis vi fx skal dæmpe lyset i køkkenet som skal vi fortsat gøre det per hver lyskilde jf. FB 1.2.03.d. Det ville være smart, hvis vi kunne gøre det for hele køkkenet med en tast. Giver det mening?

Tak for hjælpen!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ikke noget problem - der findes en standard funktionsblok som netop har den funktionalitet som fruen ønsker. Blokken har nr. 9.2.03, selv om den findes under Bolig blokkenen er den ikke integreret med disse og kan frit anvendes.

Blokken giver mulighed og at indstille op til 3 forskellige tændinger via et tryk, og med mulighed for individuelt at indstille hver tænding.

God fornøjelse.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok