Carsten Janus Skrevet October 23, 2015 Rapporter Share Skrevet October 23, 2015 Hej med jer Jeg ved ikke om det er hardware eller software problem. Men som emnet beskriver, genstarter min IHC Kontroller rigtig tit, når den tilgås via internet browser eller via LK's egen APP på iPhone. Dvs. at Output modul bl.a. slukker og tænder, så der kommer en kort strømafbrydelse på omkring 0,5 sek, nok til Tv, PC, anlæg genstarter. Håber nogen kan hjælpe mig. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret October 23, 2015 Rapporter Share Besvaret October 23, 2015 Det er et kendt problem og er mig bekendt endnu ikke løst uanset hvilken firmware release du kører. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret October 25, 2015 Rapporter Share Besvaret October 25, 2015 Som Lars Jacobsen skriver er det et kendt problem med LK's seneste firmware og en del tidligere versioner. For mig var problemet stortset ikke eksisterende med den forrige firmware release, men den har så tilgengæld problemer med JAVA og TLS krypterings. Jeg har kunnet reducer problemet ved at sikre mig at de produkter som er registreret i mit IHC program, rent faktisk også er monteret på de ind/udgange der står i programmet, og det er den rigtige type og model. Men jeg har ikke helt kunne fjerne problemet helt. Jeg er oppe på hele 10 dage mellem 2 genstarts. Før jeg gik programmet igennem havde jeg ca. 7 dage mellem 2 genstarts. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Søren Fredslund Clausen Besvaret March 28, 2016 Rapporter Share Besvaret March 28, 2016 Jeg har samme problem - også ved flere kunder... :-( Det startede med at den genstartede når man åbnede app´en - og nogle gange gør den det også når man tilslutter med softwaren på pc´en. Det sidste nye er, at den genstarter selv - sandsynligvis når et input fra en tilfældig PIR eller tryk bliver aktiveret. Ca. en gang om ugen fryser den og står og tænder og slukker en stor del af output modulerne (se video). Så skal den slukkes helt og genstartes - så kører det nogle dage igen. Har fejlmeldt ved LK i midten af januar, men har intet hørt endnu... IMG_0324.MOV Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Clemen Besvaret March 28, 2016 Rapporter Share Besvaret March 28, 2016 Problemet kan næsten fjernes helt hvis man er sikker på at der ikke er fejl i ens program, altså flere ting der binder på samme udgange/indgange etc. Kun 1 binding per produkt i venstre side af visual. Ligeledes er der også en del der oplever at problemet forsvinder hvis man uploader et helt tomt projekt til controlleren, og derefter genuploader det projekt man vil have kørende.. (det kræver dog at wireless enheder skal linkes igen) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret March 28, 2016 Rapporter Share Besvaret March 28, 2016 Jeg troede også en gang at problemet næsten kunne fjernes hvis man fjernede alle fejl i ens program, men jeg må erkende at dette ikke er tilfældet. Grunden til denne er kendelse, er at efter at min controller har kørt med genstart ca. hver 7 dag i et par mdr. skiftede jeg en rum/gulv sensor ud med en rum/fugt sensor. Eneste ændring var en udskiftning af produktet i programmet, men siden denne ændring har min controller genstartet ca. hver 3 dag. At rydde op i sit program og sikre sig at alt er linket korrekt, og at der ikke er flere produkter som har fået samme input/output kan dog i nogle tilfælde hjælpe, men jeg har været mit program igennem flere gange, og jeg kan ikke komme under de 3 dage. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret March 29, 2016 Rapporter Share Besvaret March 29, 2016 Bruger i LK's varmestyring? Der skulle det være en fordel med controller hardware 6.2. Jeg kører selv med varmestyring og 6.1, og har også oplevet genstarter ved tilgang via App. Dog meget sjældent, måske én ud af 50-100 gange. Min controller genstarter med 1-3 ugers mellemrum normalt. Jeg har dog lige lavet meget store ændringer i mit program, med bla. nye adresser til alle outputs så jeg venter spændt og ser resultatet Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Søren Fredslund Clausen Besvaret March 29, 2016 Rapporter Share Besvaret March 29, 2016 Jeg har over det sidste halve år fået vores varmestyring til at køre på ihc - og skrottet vores danfoss. Jeg troede egentlig at det var et overforbrug på ihc power supply som var skyld i problemet - men forbruget har ikke været over 2A på noget tidspunkt - og det er en 3A power supply. Jeg må nok bide i det sure æble og programmere det hele fra bunden af - og starte så simpelt som muligt. Men det med kun at have én ting linket til indgange og udgange under installation har jeg aldrig hørt før - heller ikke på lk's ihc kurser. Den bliver svær at overholde... Det var nemmere hvis det ville løse problemet at købe en ny controller - men surt hvis det var det samme :-/ Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret March 29, 2016 Rapporter Share Besvaret March 29, 2016 Hvorfor skulle det være svært kun at linke en ind/udgang til een FB som så er den styrende ? Alt andet er noget "klamp" programmering og ofte årsag til mange "mærkelige" situationer når 2 eller flere FB'r prøver at trække en ind/udgang i hver sin retning. Det sker ikke hvis man følger denne programmerings metodik. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Søren Fredslund Clausen Besvaret March 29, 2016 Rapporter Share Besvaret March 29, 2016 Jeg har bare aldrig set det som et problem - jeg vil jo modsat mene at gennemskueligheden går fløjten hvis man begynder at lave funtionsblokke som kun har til formål at dele input og output til flere fb. Men hver sin mening til hvad der er mest korrekt. Hvis du har gode erfaringer med at gøre det på den måde, så vil jeg prøve dit forslag. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret March 30, 2016 Rapporter Share Besvaret March 30, 2016 Der er flere niveauer i diskutionen om flere links på ind/udgange. Jeg tror alle er enig om at et tryk sagtens kan linkes til flere FB'er, ligesom flere tryk sagtens kan linkes til samme indgang på en FB. Der hvor problemerne opstår, er når man linker en udgange på to forskellige FB til samme udgang på et produkt. Det vil yderst sjældent virke efter hensigten, grundet IHC's hændelses baserede design. Det samme gælder hvis man linker indgangen fra f.eks. 2 PIR til en indgang på en FB. Men derudover er denne diskution vist off topic i denne tråd. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Carsten Janus
Hej med jer
Jeg ved ikke om det er hardware eller software problem.
Men som emnet beskriver, genstarter min IHC Kontroller rigtig tit, når den tilgås via internet browser eller via LK's egen APP på iPhone.
Dvs. at Output modul bl.a. slukker og tænder, så der kommer en kort strømafbrydelse på omkring 0,5 sek, nok til Tv, PC, anlæg genstarter.
Håber nogen kan hjælpe mig.
Link til kommentar
Del på andre sites
10 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts