Hop til indhold

Ihc Controller


Recommended Posts

Hvad sagde LK ?

For de burde da vide at hvis der er tale om Ethernet forbindelsen fysisk er forbundet med noget sådan rent elektrisk, ja så tænder "link" lampen for at indikerer datalink laget i OSI modellen er OK. Er der så trafik (typisk TCP/IP) ja så blinker den. Nøjagtig ligesom i en PC's netkort, en hub, switch eller router.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror ikke det er nogen fejl. Min controller (HW 6.1) har også en orange LAN diode, som lyser konstant, når der er link på, og blinker når der er trafik.

 

Hvis du har et krydset netværks kabel, kan du prøve at sætte din laptop direkte på IHC controlleren. Så burde du kunne se den blinke, når den sender sine broadcasts for at finde ud hvem der sidder på samme netsegment. Hvis den gør det skal du bare have sat IP korrekt, samt portforward etc. i routeren. Bemærk at IHC controlleren ikke understøtter DHCP

 

Bemærk iøvrigt også at jvf. LK, så er alt trafik, som ikke kommer fra samme subnet, som det IHC controlleren sidder på, internettet trafik. Hvis du laver en hide NAT i din router/FW, er du ude over dette problem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror ikke det er nogen fejl. Min controller (HW 6.1) har også en orange LAN diode, som lyser konstant, når der er link på, og blinker når der er trafik.

 

Hvis du har et krydset netværks kabel, kan du prøve at sætte din laptop direkte på IHC controlleren. Så burde du kunne se den blinke, når den sender sine broadcasts for at finde ud hvem der sidder på samme netsegment. Hvis den gør det skal du bare have sat IP korrekt, samt portforward etc. i routeren. Bemærk at IHC controlleren ikke understøtter DHCP

 

Bemærk iøvrigt også at jvf. LK, så er alt trafik, som ikke kommer fra samme subnet, som det IHC controlleren sidder på, internettet trafik. Hvis du laver en hide NAT i din router/FW, er du ude over dette problem.

Kan du formulere dette i et lidt mindre teknisk begreb? :)

 

I forhold til det med hide Nat.

 

Jeg har i routeren sat IP'en til 192.168.1.3. Og der er fast IP i huset

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan du formulere dette i et lidt mindre teknisk begreb? :)

 

I forhold til det med hide Nat.

 

Jeg har i routeren sat IP'en til 192.168.1.3. Og der er fast IP i huset

 

Hvordan hide NAT implementeres afhænger af din router/FW, men princippet er at router/FW'en skjuler alt trafik bag dens interface addresse på det subnet, hvor din IHC controller sidder. Derved vil IHC controlleren tro at alt trafik er lokal LAN trafik.

 

Det er samme princip der bruges, når du surfer på internetet. Routeren/FW'en skjuler alt trafik fra dine PC'er etc. bag routeren/FW'ens IP på internettet.

 

Du har dog normalt kun behov for at lege med hide NAT hvis du vil have adgang til admin klienten fra internettet, eller hvis du har flere IP net på din router. Start med at få den til at virke på lokal nettet, så du har få fejl muligheder at rode med på en gang. Jeg kender ikke din router, men ofte kan du ikke se enheder i klientboardet med mindre de understøtter DHCP, hvilket LK's IHC controller ikke gør.

 

Hvor i landet gemmer du dig i øvrigt?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvordan hide NAT implementeres afhænger af din router/FW, men princippet er at router/FW'en skjuler alt trafik bag dens interface addresse på det subnet, hvor din IHC controller sidder. Derved vil IHC controlleren tro at alt trafik er lokal LAN trafik.

 

Det er samme princip der bruges, når du surfer på internetet. Routeren/FW'en skjuler alt trafik fra dine PC'er etc. bag routeren/FW'ens IP på internettet.

 

Du har dog normalt kun behov for at lege med hide NAT hvis du vil have adgang til admin klienten fra internettet, eller hvis du har flere IP net på din router. Start med at få den til at virke på lokal nettet, så du har få fejl muligheder at rode med på en gang. Jeg kender ikke din router, men ofte kan du ikke se enheder i klientboardet med mindre de understøtter DHCP, hvilket LK's IHC controller ikke gør.

 

Hvor i landet gemmer du dig i øvrigt?

Hej Lars

 

Det er en som Energi Midt har leveret. Det er en: Zyxel NBG6616.

Jeg er fra Midtjylland

 

Link til router:

http://www.zyxel.com/dk/da/products_services/nbg6616.shtml?t=p

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er for længe siden at jeg har rodet med Zyxel router til at jeg kan huske hvordan de virker. Men de 4 LAN porte på routeren sidder med 99% sandsynlighed på samme subnet, så start med at få adgang til IHC controlleren med controllere og PC'en koblet direkte til routeren, eller med PC'en koblet direkte på IHC controlleren via et krydset netværks kabel. Når det virker kan du begynde at rode med at få adgang til IHC controlleren fra internettet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Men hvorfor lyser den så orange hele tiden? :S

 

 

Nogle netværks interfaces har 2 dioder. En for link og en anden for aktivitet, men der er også mange, som ligesom LK's IHC controller kun har 1, som så lyser permanent når der er link, og blinker når der er aktivitet.

 

Men faktisk kan man komme ud for at der er lys i link dioden, ligeså snart at der er hul igennem på 1 leder par. Som Lars JAcobsen skriver. Ligeså snart der er elektrisk forbindelse skal der være lys i link dioden, jvf. Ethernet standarden. Det også selvom en af de 2 enheder som kablet sidder imellem i ikke understøtter 10Mbit half duplex, som er det eneste der vil virke med kun 1 leder par.

 

 

Som jeg skrev i #2 så er det fordi der sider et kabel i der har fysisk og elektrisk fat i noget Ethernet i den anden ende.

Hvis den lyser uden kabel. Ja så burde LK's kundeservice indrømme og sige der er noget galt med den og bytte den.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har jeg prøvet at have sat computeren til IHCen. Den lyser også gul når den er sat til.

Hvordan finder jeg den lokale IP på controlleren når den er sat til netværket. Hvis jeg Ping'er 192.168.1.3 så får den ingen svar. Så vil jeg jo mene at det er ikke der IHC'en sidder, I opsæningen inde på adminstratoren havde jeg ellers skrevet den IP ind :)
 

Link til kommentar
Del på andre sites

Når du kobler kablet direkte i mellem computer og ihc, så skal du selv angive en ipadresse til computeren.

 

Denne skal være 192.168.1.x

 

Prøv så at starte en ping til 192.168.1.255 og se hvilke maskiner der svarer. (IHC controlleren burde også svare med den ipadresse den nu engang har)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har jeg prøvet at have sat computeren til IHCen. Den lyser også gul når den er sat til.

Hvordan finder jeg den lokale IP på controlleren når den er sat til netværket. Hvis jeg Ping'er 192.168.1.3 så får den ingen svar. Så vil jeg jo mene at det er ikke der IHC'en sidder, I opsæningen inde på adminstratoren havde jeg ellers skrevet den IP ind :)

 

Når du alligevel står lige ved siden af controlleren, så er den nemmeste måde at få fat på IP addressen ved at koble op med USB, og gå i netværks delen på administations interfacet. Herefter kan du gå igang med at få dit netværk til at funger.

Hvis jeg kommer ud for en controller eller andet som driller meget går jeg altid tilbage til den slaviske fejl finding, som for dit tilfælde bør være noget i retning af dette.

  1. Check eller sæt IP på IHC controlleren via USB
  2. Fjern USB kablet og forbind din computer direkte til IHC contolleren via netværks porten.
  3. Verificer at du kan komme i admin interfacet på IHC controlleren.
  4. Forbind IHC controllerne og din computer til husets lokal net, verificer at du kan komme på admin interfacet på IHC controlleren.
  5. Check om du kan komme på IHC controlleren fra internettet.
Link til kommentar
Del på andre sites

 

Når du alligevel står lige ved siden af controlleren, så er den nemmeste måde at få fat på IP addressen ved at koble op med USB, og gå i netværks delen på administations interfacet. Herefter kan du gå igang med at få dit netværk til at funger.

Hvis jeg kommer ud for en controller eller andet som driller meget går jeg altid tilbage til den slaviske fejl finding, som for dit tilfælde bør være noget i retning af dette.

  1. Check eller sæt IP på IHC controlleren via USB
  2. Fjern USB kablet og forbind din computer direkte til IHC contolleren via netværks porten.
  3. Verificer at du kan komme i admin interfacet på IHC controlleren.
  4. Forbind IHC controllerne og din computer til husets lokal net, verificer at du kan komme på admin interfacet på IHC controlleren.
  5. Check om du kan komme på IHC controlleren fra internettet.

 

Jeg fatter hat af dette :D

Jeg har sat IP'en i IP indstillingerne på controlleren, men fungere ikke

Link til kommentar
Del på andre sites

Ok så du du har gjort pkt. 1. Og sat alle relevante oplysninger hvorefter du er sprunget til pkt. 4 og det virker ikke.

Så kan der være flere ting galt. ip på router/pc/netværk.

Hvad har du konfigureret i controlleren ?

Hvad med routeren hvilken IP har den ?

Din PC du benyttet, hvilken IP har den ?

Kan du ping controlleren fra PC, hvis ikke er der netværksproblemer.

Du kan prøve pkt. 2 og 3 først, men hvis ikke du ved hvordan du konfigurere din PC til en manuel IP så er det lidt op af bakke.

Vi kan godt guide dig til dette, men Google er din ven.

OK controlleren kan godt være defekt hvis LAN lampen altid lyser uanset om der er kabel tilsluttet eller ej. Som sagt det burde LK have afklaret med dig. Hvis den er defekt hjælper alle vore gode ideer og intentioner ikke noget.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ok så du du har gjort pkt. 1. Og sat alle relevante oplysninger hvorefter du er sprunget til pkt. 4 og det virker ikke.

Så kan der være flere ting galt. ip på router/pc/netværk.

Hvad har du konfigureret i controlleren ?

Hvad med routeren hvilken IP har den ?

Din PC du benyttet, hvilken IP har den ?

Kan du ping controlleren fra PC, hvis ikke er der netværksproblemer.

Du kan prøve pkt. 2 og 3 først, men hvis ikke du ved hvordan du konfigurere din PC til en manuel IP så er det lidt op af bakke.

Vi kan godt guide dig til dette, men Google er din ven.

OK controlleren kan godt være defekt hvis LAN lampen altid lyser uanset om der er kabel tilsluttet eller ej. Som sagt det burde LK have afklaret med dig. Hvis den er defekt hjælper alle vore gode ideer og intentioner ikke noget.

Routerens IP: 192.168.1.1

 

 

Jeg kan jo ikke ping controlleren når jeg ikke ved hvad IP den har. Jeg har prøvet i IP indstillingene på controlleren at skrive. 192.168.1.3 men der får den intet svar.

 

Den lyser ikke når stikket er taget ud af controlleren, eller ikke er tilkoblet :)

Her er link til billeder af det der programmeret i controlleren, og på routeren. https://copy.com/nmxb11JtNz180ZPu

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok