Hop til indhold

Hjælp. Med Nægtet Adgang


Recommended Posts

håber en vil hjælpe her.

 

jeg har en controller som jeg skal tilgå via lan. den er sat op som standart indstillinger og kan uden problemer få den frem i min browser. men når jeg går videre og skal logge ind lige som når det er via usb. så starter problemerne. Den siger NÆGTET ADGANG, jeg har læst alt hvad jeg kan vedr. det som andre har sagt med java TLS 1.1 og 1.2 som skulle slås fra. men det må være mere som blokker mit log in.. jeg har vedhæftet en fil med billide af mine indstillinger af java og håber virkeligt nogle kan hjælpe mig. 

jeg har samme problem på 2 installationer.

håber virkeligt nogle kan hjælpe 

Link til kommentar
Del på andre sites

 

håber en vil hjælpe her.
 
jeg har en controller som jeg skal tilgå via lan. den er sat op som standart indstillinger og kan uden problemer få den frem i min browser. men når jeg går videre og skal logge ind lige som når det er via usb. så starter problemerne. Den siger NÆGTET ADGANG, jeg har læst alt hvad jeg kan vedr. det som andre har sagt med java TLS 1.1 og 1.2 som skulle slås fra. men det må være mere som blokker mit log in.. jeg har vedhæftet en fil med billide af mine indstillinger af java og håber virkeligt nogle kan hjælpe mig. 
jeg har samme problem på 2 installationer.
håber virkeligt nogle kan hjælpe 

 

Hvis du kan logge ind når du er forbundet via USB, men ikke via LAN, så er det ikke JAVA som er problemet, men sikkert rettigheder. I den forbindendelse skal du være opmærksom på at hvis din PC og din IHC controller ikke har IP adr. på samme subnet, så tror IHC controlleren at du kommer fra internettet, og der er ikke nødvendigvis samme adgang fra internettet, som fra LAN.

Link til kommentar
Del på andre sites

hej.

 

tak for alle svarene, det er mega mærkligt. 

jeg prøvede at lave en ny men bruger 4 tag som bruger navn og 4 tal som kode og så kunne jeg til gå den ene igen fra lan..

 

den anden controller gjorde jeg så det samme på da jeg kom hjem, og det virkede os og med samme øje blik virkede min gamle kode til fulde igen.

jeg for står det sku ikke helt nogle gange. 

 

har gjort alt genstartet Controller, nye programmer og fw alt er ok.. 

 

men nu virker de fra lan og det er sku dejligt. da jeg os ha Dasbord som køre over det var sku rat træls ikke at kunne bruge dem..

 

nå men nu mangler jeg bare at få styr på hvorfor jeg ikke kan til gå fra nettet, 

 

det er lidt samme problem, jeg skiver min ip i browser og kommer fint in i ihc programmet og får lov til at skive kode og log in.

men der skiver ihcén det samme NÆGTET LOG IN,(tror også det er det den vil skive hvis man skiver forkert kode eller bruger) og det er fra begge koder den simple og min ex. som har virkedet..

 

så hvis der er nogle der kan hjælpe er jeg vild taknemlig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har du husket adgang fra Internet i admin indstillingerne ?

Og er port 443 forwarder i din router ?

Send evt. en PM med din adresse så kan jeg muligvis kikke forbi.

hej lars.

 

ja det skulle der være styr på, jeg har kunne tilgå den fra nettet før. 

jeg har prøvet at sende en PM men det kan jeg ikke men her er hvad jeg skrev :

 

hej.
Det er mig som har problemet med nægtet adgang :(
 
jeg bor ude i Skårup i det nye kratere hvor jeg har bygget nyt hus.
jeg er udd. elektriker men er lige startet på maskinemester udd.
 
Det kunne være fedt hvis du kunne hjælpe da jeg har samme problem ved min bror i kbh.  smil. 
 
hilsen
Claus 
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Jeg har det samme problem.

Men hvad er det for TLS 1,1 og 1,2 i java er kan slås fra, kan ikke lige finde det i setting.

 

Jeg er kommet i problem med Windows 10 og usb.

Jeg kan hente og sende data med usb, kan ikke få kontakt med kontroleren på usb hvis jeg vil på adminstator, serviceview, får jeg melding login ikke muligt.

Jeg er så kommet i den problem at min ruter er brændt af, nu kan jeg ikke få forbindelse til IHC på grund af ip adresse ikke er de samme, ihc er ikke synligt på den nye ruter.

Hvordan kommer jeg ud af den problem.

Nu er jeg på den :(

Link til kommentar
Del på andre sites

I windows start Søg/Search i øverste højre hjørne.

Skriv JAVA  - og klik på: Configure JAVA  for at starte JAVA control panel.

Her vælger du fanen Advanced og scroller ned. Så fjerner du flueben i 1.1 og 1.2 hvis du har en gammel Firmware i controlleren.:

 

 

Det kan være du også skal anvende Reset firmwaren fra download sektionen. Vælg den udgave der kun resetter netværks indstillingerne.

post-2334-0-09192500-1444399430_thumb.pn

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak Hvor er du bare super, nu skal jeg bare have ny Firmware, den gamle er fra 2012 :unsure:

 

Hvis ellers din controller køre som den skal, vil jeg overveje 2 gange før jeg opgrader. LK er kommet med MEGET får ændringer til firmwaren de sidste 10 år, og den seneste firmware, som løser TLS problement har genintroduceret et stabilitets problem, som ellers blev løst med den forrige firmware fra sjvh. 2013. Så det er lidt pest eller kolera hvilken firmware man skal vælge.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year later...

Nu er det min tur til at få den der "adgang nægtet". Både serviceview og adminstrator. Og jeg har INTET ændret, hverken på controller eller Java. Alt er som det var indtil for ca. 1 måned siden. Visual virker fint.. Har ikke prøvet med USB, endnu. 

Nogen der fandt årsag og løsning til dette? Bruger en HW 6.1 controller (uden view) med .199 firmware.

Link til kommentar
Del på andre sites

15 minutter siden, Kandersen skrev:

Nu er det min tur til at få den der "adgang nægtet". Både serviceview og adminstrator. Og jeg har INTET ændret, hverken på controller eller Java. Alt er som det var indtil for ca. 1 måned siden. Visual virker fint.. Har ikke prøvet med USB, endnu. 

Nogen der fandt årsag og løsning til dette? Bruger en HW 6.1 controller (uden view) med .199 firmware.

Prøv at genstarte din controller. Hvis det fortsat ikke virker bagefter, så har du ændret et eller andet. Selv i LK IHC holder ting ikke bare op med at virke uden der er noget som er blevet ændret. Det kunne f.eks. være Java som er blevet opdateret i baggrunden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har 110% sikkert ikke ændret noget. Og Java er ikke sat til auto opdatering, bla pga problemer med IHC controlleren. Det ved jeg med 100% sikkerhed, da den poppede frem i går, da jeg forsøgte at komme ind i serviceview. Jeg bruger kun Java til IHC. 
I aften vil jeg prøve at genstarte controlleren. 

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok