Hop til indhold

4.2.03.b. Pulsopsamling


Recommended Posts

Hej folks.

 

Jeg roder en del med mine målere og opsætter tællerværdier på IHC-tablet.

Det virker super fint med min naturgasmåler, og min el-måler til garagen. Resten er på vej.

 

Men jeg kunne godt tænke mig at få ændret på FB'en: 4.2.03.b. Pulsopsamling, så der er LOG over seneste dag (fra midnat), forrige døgn, seneste 7 dage. Altså det den oprindelige 4.2.03 kunne (ifølge hjælpefilen).

 

Er der en der er rar? 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hva... 

Hvad bruger i til at aflæse jeres elmåler med ? Og hvad skal ellers bruges ud over det ? Skal man have en server/database stående ?

Ingen server nødvendig, check lige mit andet opslag for en halv time siden vedr hardwaren.

Det er derefter ren opsætning i Visual og IHC-tablet

Link til kommentar
Del på andre sites

Selv tak.

 

Min gasmåler har to ledninger som standard, VVS'eren blev lidt bleg da jeg sagde at jeg ville bruge dem, det havde han ikke hørt om var muligt, og var nærvøs for ekspositioner og det der er værre :lol: 

Jeg har bare loddet er link 10 kabel sammen med og samlet det med krympeflex med lim og ført det gennem et ledigt hul i gasskabet, så min samling en nærmest EX-sikker :D 

 

Jeg talte med en VVS-mand for nogle år siden om at jeg ville montere LK's magnetventil til gas i målerskabet, men uha nej, der måtte ikke være noget el i det skab -_- 

 

Pyt med viewer. I denne sammenhæng er du heldig at LK har lukket op for IHC-tablet for jer uden også  ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for tilbage melding :-) vi fik nyt gas skab sat op for to år siden, så må lige ud og kigge i skabet, efter to ledninger.

Dejligt at viewer ikke et nødvendigt. Jeg vil købe den sensor fra zigza du linker til. Endnu en gang tak :-)

Btw. Nu siger du man skal have app på tablet. Og vi har da også iPad og det hele. Men ville være cool på min mobil også (Android) er det også muligt der ? Eller er det kun tablet versionen ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Nix kun på tablet desværre. Jeg har også selv haft den tanke i hovedet i dag at det kunne være super at have det på min iPhone. Også set i lyset af at man altid har sin mobil i nærheden og mange har 6, eller 6+ og derfor ikke rigtig bruger iPad mere.

Men vi må sende noget feedback til LK om at vi ønsker samme funktion på mobilen

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lars.

 

Jeg fandt din el-måler, men der er ikke "N" værdier man kan trække ned til "N heltal"

OK jeg redigerer lige FB´n så den anvender N heltal istedet for tæller.

Men hav lige tålmodighed her i julen.

 

Nå, det gik stærk. Prøv denne. Ingen garanti da den ikke er testet over længere tid, mht uge/måneds wrap.

 

Elmåler med N heltal.zip

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

OK jeg redigerer lige FB´n så den anvender N heltal istedet for tæller.

Men hav lige tålmodighed her i julen.

Hvad er forskellen Lars?

 

Og den nye blok (visning af tal på Ihc-tablet) jeg har lagt den op, kan du lave en stor model af den med 30 "kanaler" på? Det er trivielt at lægge 25 fb'er ind og forbinde det hele til...

Man skal bare se hvad "udgangen" som kan ses på iPad hedder, ellers kan man ikke gennemskue det.

Smartest ville det være hvis man har en indstilling og kan sætte op hvor mange "kanaler" der skal være.

 

Og jeg venter spændt, næsten ligesom børnene juleaften :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad er forskellen Lars?

 

Og den nye blok (visning af tal på Ihc-tablet) jeg har lagt den op, kan du lave en stor model af den med 30 "kanaler" på? Det er trivielt at lægge 25 fb'er ind og forbinde det hele til...

Man skal bare se hvad "udgangen" som kan ses på iPad hedder, ellers kan man ikke gennemskue det.

Smartest ville det være hvis man har en indstilling og kan sætte op hvor mange "kanaler" der skal være.

 

Og jeg venter spændt, næsten ligesom børnene juleaften :D

 

Forskellen er såmænd bare hvilken type variabel man har kodet ind i programmet. Den oprindelige var lavet med "tæller" [123] og den nye med "tal" [N] så det er samme type som den nye Tablet FB.

 

Jeg har prøvet at lave et par egne kopi ´r af Tablet FB´n med 2 "kanaler" for at få testet om det virker. Har ikke dog lige en installation og Ipad jeg lige kan teste på nu, så vil du prøve om den virker, og i givet fald hvilken en af de 2 udgaver der kan viser data på "kanal 2". 

 

 

Bjarne Sørensen

Kan du lave det så jeg har ugeudlæsning på hver uge på blokken også?

 

 

Man kan godt lave det med flere uger, men det er lidt tricky at kode ugenumre automatisk, så programmet altid kan "gætte" den rigtige uge, uanset hvornår det bliver startet op. Det skal jeg lige have helt styr på først. Herefter er det ikke noget problem at lave og gemme de sidste 52/53 logninger. 

tablet.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok