Hop til indhold

4.2.03.b. Pulsopsamling


Recommended Posts

Jo jo, men får du dem også vist på ipad´n ? Det er det der er det store spørgsmål.

 

Automatisk ugenummer må vi nok indse ikke kan genereres med de beregnings muligeder der er til rådighed i Visual (det er ikke så nemt som i Excel). Jeg kan ikke lige komme på en algoritme der vil kunne virke :unsure:  

Hmm Øv, tablet 1 og tablet 2 kan ikke ses på iPad'en :mellow:

Måske du kan lave dine egne ugenumre, genereret ud fra mandags-søndags forbrug =uge1 forbrug. Og man så kan sætte en variabel for hvilken ugedag der er den første i året. Så er det "bare" fortløbende derfra

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja der var vist lige et sted i koden jeg glemte at tilføje udf="#Visning af tal på IHCTablet#" :rolleyes: da jeg fortsatte kodningen på min egen FB kopi og ikke kodede videre på den original.

Det skyldes nok ikke selve kodningen af logikken i Visual.

Men det interessante er jo om man kan ændre filnavn mm og implementere funktionaliteten i andre FB´r en lige netop denne ene/specifikke. Det er jeg lige ved at test, nu da jeg er kommet hjem til en ipad.

Link til kommentar
Del på andre sites

Måske du kan lave dine egne ugenumre, genereret ud fra mandags-søndags forbrug =uge1 forbrug. Og man så kan sætte en variabel for hvilken ugedag der er den første i året. Så er det "bare" fortløbende derfra

Det er ikke noget problem at nummerere x antal "gamle" uger bagud. Men det ville jo være rart at man kunne anvende de officielle ugenumre direkte. Ellers kommer der nok lidt forvirring, når du starter op i uge 1 og f.eks. har logget data fra de sidste 33 uger (så svare log uge 20 til kalender uge 22).

jeg vil helt klart anbefale at benytte f.eks. Mikkels IHC Captain eller andet til at gemme data. Så er det meget nemmere mht. visning af grafer mm. Du skal også være rimelig vaks til at opfatte variation over 52 uger når du kun ser nogle kolonner tal med x cifre. Her er grafer meget bedre.  

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er ikke noget problem at nummerere x antal "gamle" uger bagud. Men det ville jo være rart at man kunne anvende de officielle ugenumre direkte. Ellers kommer der nok lidt forvirring, når du starter op i uge 1 og f.eks. har logget data fra de sidste 33 uger (så svare log uge 20 til kalender uge 22).

jeg vil helt klart anbefale at benytte f.eks. Mikkels IHC Captain eller andet til at gemme data. Så er det meget nemmere mht. visning af grafer mm. Du skal også være rimelig vaks til at opfatte variation over 52 uger når du kun ser nogle kolonner tal med x cifre. Her er grafer meget bedre.  

Du har nok ret Lars. Det kan være at jeg skal begrænse mig til at kunne se de sidste 4 uger, det giver bedst mening. Vil du lægge det ind i den?

 

Men jeg kan bare ikke få noget grafisk visning eller andet lækkert fra Captain over i LK's app.

Jeg drømmer om at Mikkel vil fremstille dette og lægge det i en app som også kan styre resten af IHC, og hvor der også er plads til noget IP-cam visning :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu kunne der jo være tale om en bimåler som intet har med forsyningsselskabet at gøre.

I øvrigt er det ikke alle selskaber der endnu har indført fjernaflæste målere, og selvom de har så er det heller ikke sikkert de har en dataplatform der kan tilgåes af kunden. Eksempelvis SEF hvor jeg bor. Har haft fjernaflæst måler i mere end 1 år, men kan ikke se data online  :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

Så fik jeg den sensor fra zigza. Men er blevet en smule forvirret af jeres snak, for de forskellige funktionsblokke der er blevet lagt ud.

Jeg har somsagt controlleren uden viewer, hvad er det helt præcist jeg så ville kunne bruge det til ?? Og vilken funktionsblok skal jeg vælge. Jeg har med vilje ikke brugt 200kr endnu på appen til ipad, før jeg lige er helt sikkert på det her :-)

Lars - har den samme måler som dig.... Og nej der halter sef sgu lidt, som på så mange andre områder. Til gengæld har de fået en flot bygning :-/

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan det hele med app'en, det har LK åbnet for. Du skab bruge en funktionsblok til at opsamle data, den vi kalder el-måler, der er link til en anden tråd med den Lars har modificeret. Ellers er Lars vist ved at lave en ny model med flere detaljer og brøde dæk og fælge :-)

Og så skal du bruge en blok der kan vise hel-tal fra elmåleren og ud på ipad'en. Se evt den Badezz har lagt op, eller den fra LK jeg lagde op i den anden tråd om iOS app'en

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det eneste der SKAL være der i koden og ikke må ændres er:

 

<functionblock id="_0x4a28" name="Visning af 5 tal på IHCTablet" master_name="Visning af 5 tal på IHCTablet" master_programmer="lj" master_date_year="2014" master_date_month="12" master_date_day="30" locked="yes" icon="_0x10" udf="#Visning af tal på IHCTablet#">
      <inputs id="_0x4b23" name="Input" icon="_0x4" note="Variablene i denne gruppering er input til funktionsblokken">
         <resource_integer id="_0x4c0b" name="Måler1" udf="#I01#"/>
         <resource_integer id="_0x4d0b" name="Måler2" udf="#I01#"/>
         <resource_integer id="_0x4e0b" name="Måler3" udf="#I01#"/>
         <resource_integer id="_0x4f0b" name="Måler4" udf="#I01#"/>
         <resource_integer id="_0x500b" name="Måler5" udf="#I01#"/>
      </inputs>
      <outputs id="_0x5124" name="Output" icon="_0x14" note="Variablene i denne gruppering er output fra funktionsblokken">
         <resource_integer id="_0x520b" name="Måler1" udf="#O01#"/>
         <resource_integer id="_0x530b" name="Måler2" udf="#O01#"/>
         <resource_integer id="_0x540b" name="Måler3" udf="#O01#"/>
         <resource_integer id="_0x550b" name="Måler4" udf="#O01#"/>
         <resource_integer id="_0x560b" name="Måler5" udf="#O01#"/>

 

Vil så lige prøve at hardkode min elmåler FB med udf oplysningerne og se om det så ikke skulle være muligt at vælge dem direkte, uden at skulle omkring en samle/overføre/visnings FB  ;)

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja selvfølgelig Lars, godt set st vi ligeså godt kunne have den ekstra visnings fb indbygget i el-målerblokken.

Et andet spørgsmål, kunne man lave en log fb af temperaturen time for time, en uge, forrige 3 uger, osv ligesom elmåleren? Det kunne sku være fedt, så kan man holde øje med sin rum- eller gulvtemperatur :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Log af temperatur som elmåleren burde også være mulig.

 

Her er en ny version af elmåleren med sidste 4 uger som ønsket og en testimplementering af N-Heltals udlæsning til ipad af væredierne (ingen garanti for det sidste)

 

attachicon.gifTablet test.zip

Æv, jeg kan ikke se noget på tablet "N Heltal" kan ikke ses i app :o

Link til kommentar
Del på andre sites

Bjarne, der er hvis lidt finpudsning du skal have lavet efter nytår også ;) Jeg når ikke at få min afdækning på inden nytår, men det må så være mit fortsæt at det de skal på i 2015, har dog også lige lidt kabelbakke der skal op inden, og nogle kabler der skal kortes af, og monteres korrekt, lige pt, er det flyvende montering... :rolleyes:

 

Godt Nytår

Link til kommentar
Del på andre sites

Hehe ja sådan er det også her ser du :)

Jeg fik dog en ret vild tanke den anden dag, jeg overvejer at flytte hele skidtet om på den anden side af væggen bla for at få plads til en tavle mere hvor der kun skal sidde el-målere i, så hvert rum i huset kører på sin egen måler, nørdet? Ja men bare fordi man kan!

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi kommer hurtigt til at forstå hinanden kan jeg se ;)

Jeg vil have måler på alle lysgrupper, og har lige trukket to 3x1,5 ud på ungernes værelser, (og 4xnetværk til hver også) til stikkontakter ved gulvet (pc, tv mm) huset er ikke oprindeligt med IHC så det blev denne løsning, og så kommer der da lige en kombi gruppe på hver værelse og en el-måler, så kan jeg holde øje med hvor meget strøm de bruger..

 

har lige bestilt for en mindre formue ved zigza, med bla dobbelt føler til fjernvarme, skal da kunne se på ipad hvor varm frem og retur er, og have en sms hvis retur bliver for høj eller hvis fremløb falder...

 

Fordi vi kan..!

 

Snakkede med en forleden, han mente at elektriker var en god uddannelse, og gav gode penge... vi har sgu ikke flere penge end andre, men endnu flere gadgets i hjemmet ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Log af temperatur som elmåleren burde også være mulig.

 

Her er en ny version af elmåleren med sidste 4 uger som ønsket og en testimplementering af N-Heltals udlæsning til ipad af væredierne (ingen garanti for det sidste)

 

attachicon.gifTablet test.zip

Hej Lars.

 

Har du haft tid at se på den nye el-måler FB med indbyggede N Heltal? De kan ikke ses på iPad'en.

:)

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok