Hop til indhold

Problemer Med Puls Fra El-Måler


Recommended Posts

Hej..

 

Jeg bøvler lige helt vildt med at få aflæst pulser fra en enfaset kwh måler..

jeg har tre af disse målere, en på hver lysgruppe, og det har virket, men blev taget fra, (kan ikke huske hvordan det var fortrådet dengang) da jeg akut skulle bruge et input modul hos en kammerat, og der kun var alligevel kun el-målere på denne...

Jeg husker ikke om det var en 24/3 eller 24/24 jeg havde den gang, har det noget at sige ?

 

Klemme 21- fra måleren kører på 0v på input 24/24 og kl 20+ på en indgang, men modtager ingen pulser fra denne type måler, jeg har en carlo gavassi 3 faset måler som fint pulser...

 

Har prøvet at pulse manuelt med en lus på måleren, og så tæller ihc fint..

 

 

 

post-2409-0-14664100-1419009278_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

det er sgu bare mærkeligt, jeg har en kammerat, som har den samme måler som mig, og han læser pulserne på en 24/24 og jeg har prøvet med en anden 24/24 og det virker hellerikke, men måske jeg skulle få fat på en 24/3 og prøve med, skal også have mine alarm Pir sat til, og det skulle en 24/3 jo også være bedst..

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige et billede af monteringen på mine tre el-målere.

Echelon måleren er den fra el-selskabet og den aftaster jeg via en Zigza type "F" til 125 kr. Den giver 1000 imp/KWh. http://www.zigza.dk/IHC_Alarm_Overvågning_Optisk_Sensor_Detektor

Den store bi-måler er en jeg har købt billigt i Polen, hvor der også er SO udgang. Den måler forbruget i min garage/værksted. Jeg kan ikke huske prisen, men den var billig og jeg købte den i Praktikker. Den giver 1000 imp/KWh.

Den lille er fra Biltema (i DK) også med SO udgang. Den måler i øjeblikket forbruget på min el-gulvvarme på badeværelset. Jeg vil her også undersøge om det kan betale sig at natsænke. Denne måler kunne jeg godt finde på at købe flere af. http://www.biltema.dk/da/Byggeri/El/Elektrikervarktoj/Energimaler-44419/ Den giver 1000 imp/KWh.

Jeg har været lidt nærig, men det funker fint :-)

Min naturgasmåler har heldigvis pulsudgang :-) Der hang bare to tynde ledninger ud af, perfekt og den giver en puls pr 0,1M3.

Hele skidtet har jeg smidt på et 24/3 input. Og jeg er ved at lave en lækker side på IHC-tablet :-)

post-2761-0-61607000-1419263294_thumb.jp

post-2761-0-19802500-1419263322_thumb.jp

post-2761-0-02646800-1419263343_thumb.jp

post-2761-0-89356200-1419264443_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

Kunne godt være jeg bare skulle få købt den ved zigza, min måler er også en Echelon, dog fra Energi midt, men det burde jo fungere på samme måde, og de enfasede har jeg nogle lignende, som jeg håber på jeg får til at virke med en input 24/3

 

Nogle der har gode ideer til at aflæse en Kamstrup Multical fjernvarmemåler ?  der sidder noget optisk foran på den, men så vidt jeg har fundet ud af, kræver det deres egen modtager, som monteres med en magnet, og det bliver ikke lige til S0 ud fra hvad jeg kunne finde ud af..

 

P.S. Poster du et billede fra din app når den er færdig ??

 

Jeg bruger i øvrigt en masse dejlige ikoner fra http://www.iconarchive.com/ til min tablet version....

 

Vedhæftet min startskærm

post-2409-0-40087100-1419265371_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej.. det er meget muligt, men det er sgu bare mærkeligt, at det kører hos en kammerat, med nøjagtig samme måler, og en input 24/24 og målerne er fra samme serie, for jeg købte 4, og solgte en videre til ham, og mine tre kunne ikke køre før nu... men det skal jeg nok bare lade være med at undre mig over... og smutte ud i køkkenet og passe min ande fond... (far laver sovsen  ^_^  )

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok