Hop til indhold

Alternativ Til Ihc Wireless Mobil Stikkontakt.. Fundet! :)


Clemen
 Share

Recommended Posts

Istedet for at give 900 kr for IHC wireless mobil stikkontakt, der INTET kan så har jeg været på udkig efter et alternativ.

 

Og har fundet følgende:

 

http://www.ubnt.com/mfi/mpower/

 

Pris for et stik er omkring 300kr.

 

Ud over relæ funktionen får jeg også en præcis watt måling, og kan lave regler ud fra fobrug.. Fx sendre vaskemaskinen nu en sms når den er færdig (ud fra den regel der siger: send sms når forbrug er under 5w)

 

post-4881-0-97810500-1415865902_thumb.pn
post-4881-0-33663800-1415865901_thumb.pn
post-4881-0-58952700-1415865899_thumb.pn

 

Hvert stik kobler på det trådløse netværk, og indeholder en lille linux distru, der også indeholder en ssh server.

 

Så jeg har koblet det sammen til min ihc via.  Mikkels IHCcaptain.  :wub:

 

Oprettet et PHP script som captain kalder via HTTP get, der sshér til den rigtige kontakt, og derefter ændrer status.

 

Jeg har opretter et "virtuelt" output i IHC som via IHCcaptain sørger for, at når mit virtuelle output ændrer status, så skal der også ændres status på min mFI stikkontakt.

 

Status er at jeg nu kan styre disse kontakter via alle IHC apps, sluk alt, se status på ihc tablet etc.

 

Eneste der mangler nu er nu bare at jeg får mine watt angivelser med over retur i IHCen, men det må være næste projekt :)

post-4881-0-58952700-1415865899_thumb.pn

post-4881-0-33663800-1415865901_thumb.pn

post-4881-0-97810500-1415865902_thumb.pn

Link til kommentar
Del på andre sites

For at få ihccaptain til at styre det, har jeg gjort følgende.

 

Oprettet fil mfi.exp

 

#!/usr/bin/expect

#

# Set wait timeout

#

set timeout 5

#

# Make connection, pass ip of mPower to this script

#

spawn ssh -o StrictHostKeyChecking=no [lindex $argv 0] -l Admin

#

#

# wait for the password prompt

#

expect "password: "

#

# send password string, passed as 2nd parameter to this script.

#

send [lindex $argv 1]

send "\r"

#

#

expect "#"

#

send "echo [lindex $argv 2] > /proc/power/[lindex $argv 3] \r"

#

# disconnect from mPower...

#

expect "#"

send "exit\r"

 

 

Samt fil 

 

<?php

 

$ip = $_GET['ip'];

 

$password = "PASSWORD";

 

$status = $_GET['status'];

 

if ($status=="sand")

{$status = "1";}

 

if ($status=="falsk")

{$status = "0";}

 

 

$name = $_GET['name'];

 

echo $status;

 

// for Linux

$result = shell_exec('./mfi.exp "' .$ip. '" "'.$password.'" "'.$status.'" "'.$name.'"');

 

// for Windows

// $result = shell_exec('dir');

 

echo "<pre>$result</pre>";

 

?>

 

 

 

Disse filer ligger på samme webserver som ihcCaptain i IHC captain gør jeg følgende:

 

post-4881-0-67395500-1415872375_thumb.pn

post-4881-0-67395500-1415872375_thumb.pn

Link til kommentar
Del på andre sites

Ikke noget med at klippe stikket af... Så ændrer du på produktet og så skal du lave en ny CE-mærkning (bræk)

 

Adaptor er den korrekte, eller montere en stikkontakt med Schuko.. ;-)

Som privat person skal du ikke lave CE mærkning når det er til eget brug. Det er kun ved salg. Og skulle man endelig lave en ny er det vel ikke noget problem at kopierer vejledningen og udtalelserne fra apparatet, hvis man tør stå inde for den ændring man har lavet. For den ændrede stiktype betyder intet for selve mærkningen i denne henseende, - så længe produktet anvendes i DK.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year later...

Har skodet ubnt og mfi, for dårligt software, database der bliver for stor, for lidt funktionalitet og største grund er klart at produkterne er grimme og klodsede. 

Læs en af mine andre tråde, hvor jeg har skiftet til z-wave fibaro kontakter, de kan det samme som mfi og mere til og er også kønne at se på. 

Selve sammenspillet med mfi og ihc virkede til dels, det var lidt sløvt 2-5sec. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Ærgeligt, for jeg har rigtigt meget mfi udstyr ;-)  

Jeg kan fortælle dig at mfi fungere bedre idag end det gjorde for et år siden,  en gang i mellem rydder jeg databasen og starter den på en frisk,  så kører det rigtigt fint.  og det er mega fedt at kunne overvåge forbrug.

men det er rigtigt at ubiquiti's software stinker, de er i beta i 2-3 år og når det så er lige ved at virke, så laver de et eller andet andet som de syntes er sjovt, og får aldrig deres rigtigt gode ideer rigtigt op at køre !!

Hvis du gad smidde hvad du har at data og opsætnings vejledninger afsted til mig så jeg nemmer kan komme igang med det så ville det være rigtigt fedt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok