Hop til indhold
  • 0

Renovering Af Gammelt Hus.


Jesper P.
 Share

Spørgsmål

Hejsa, jeg er ved at totalrenovere et gammelt hus, jeg vil have IHC og er ved at læse op på det, det skal siges jeg her primært spørger ind til stuen da det er denne vi er startet renoveringen i, jeg kunne godt tænke mig at vide hvad jeg har glemt, listen er indtil videre:

 

 

2 x 220v ca 15 steder i lokalet som bliver med fast fase på den ene og IHC styret på den anden. 

 

Netværk stik bag TV bænk.

 

Tænd/sluk samt PIR ved dør til stuen.

 

Kabel til vinduer til magnet kontakter. 

 

Kabel til PIR til alarm.

 

Separat kabel til min varmepumpe så jeg har muligheden for at montere forbrugs måler på den.

 

Antenne kabel fra tavle til bag tv bænk. 

 

Kabel til røg alarm. 

 

Kabel til sirene til alarm. 

 

kabel til væg temp føler (har også støbt et 20mm rør i gulvet til gulvføleren)

 

 

  

Det er hvad jeg er kommet på indtil nu, er noget af det helt galt og hvad glemmer jeg? 

 

  

 

 

Vh. Jesper pedersen. 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

tusind tak for svarene, jeg opdatere lige:

 

2 x 220v ca 15 steder i lokalet som bliver med fast fase på den ene og IHC styret på den anden. 

 

Netværk stik bag TV bænk.

 

Tænd/sluk samt PIR ved dør til stuen.

 

Kabel til vinduer til magnet kontakter. 

 

Kabel til PIR til alarm.

 

Separat kabel til min varmepumpe så jeg har muligheden for at montere forbrugs måler på den.

 

Antenne kabel fra tavle til bag tv bænk. 

 

Kabel til røg alarm. 

 

Kabel til sirene til alarm. 

 

kabel til væg temp føler (har også støbt et 20mm rør i gulvet til gulvføleren)

 

4 x lampeudtag i loft.

 

 

 

Motoriseret vinduesåbner springer jeg over, kontakter får jeg sådan set kun ved døren, de skal være med lysdiode, men hvad præcis skal man sætte der? syntes egentlig ikke jeg har brug for at kunne styre andet lige der fra, det tænker jeg at gøre fra remote og Ipad/iphones. 

 

230v bag TV bliver også med en fast og en IHC som kan styres via sluk-alt funktion.

 

Lydintegration (IR modtager) går ud fra det er IHC NET? 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er muligt vindues åbning ikke er aktuelt, men hvad med styrede gardiner/persienner.

Tryk ved dør kunne være et 6 tryk med led. Det passer lige til en Link10 kabel. Det rart med led som kan bruges til indikering af post, lys i indkørsel, garageport åben, hunden er ude eller hvad ved jeg. Led kan ikke, eller ihverttilfælde svært, tilføjes senere. Antallet af tryk kan altid udvides/supleres vha wireless.

Mht til lyd melder jeg pas da, B&O samt mediecenter mm ikke lige er mig.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Min første tanke var at en stue med 15 sæt stikkontakter må være pæn stor, måske også for stor til dække den tilfredsstillende med 1 PIR, specielt hvis du ønsker at lyset skal slukke automatisk når I forlader rummet.

Fint at du også sætter en alarm PIR op, den er dog ikke så god til at detekterer en stillesidende person.

Hvis du ønsker dæmpefunktion på dine lampeudtag bør de helt klart være wireless, og de bør IKKE monteres uden i installationen, men samles omkring IHC tavlen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok