Hop til indhold
  • 0

Langsomt Wireless


PerJun
 Share

Spørgsmål

Hej

 

Har en installation med to wireless lysdæmper (loftudtag) og en stikkontakt afbryder typen.

 

Jeg har lavet en funktionsblok der laver sluk alt på de tre oven stående enheder og en udgang på et af outputmodulerne.

Når jeg aktiverver sluk alt funktionen, slukker udgangen på outputmodulet med det sammen men der går 8-10 sek. før at de wireless enheder slukker.

 

Ved tændning, tænde alle enheder næste med det samme, de wireless, er en smule langsommer.

 

Funktionen har virket upåklarligt i et par år, men er nu startet på denne morsomhed. (Firmware er 2.7.132)

 

Jeg har prøvet at genstarte min kontroller, uden det gav nogen effekt.

 

 

Nogen gode ideer til hvad det kan skyldes ?

 

Huset øvrige wireless, se ud til at fungere normalt - og lysdæmperne virker også med det samme med lys op og ned.

 

/Per

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

For at blive klogere - prøvet jeg at ændre i scenariet for en enkelt wireless enhed, og opload filen igen - men uden held.

Jeg valgt derfor at følge anvisning med at slette alle scenarie for de enheder der var blevet langsomme - og opload projektfilen igen - herefter opload af projekt filen med scenarie for de wireless, og ja så virker det igen.

Jeg dog har hæftet mig ved er følgende :

 

Dette sket kun for wireless hvor der er benyttet "gem scenarie."

Der er stadig en længere reaktionstid - ca. 1-2 sek - hvilke der også var før.

Men andre wireless hvor jeg ikke bruger gem scenarie - har ikke denne "lange" reaktionstid.

Der er ingen reaktionstid på lys op eller ned

 

En af de wireless lysdæmper var stået af, og måttes erstattes.

 

Tak for hjælpen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der er lidt forskellige måder at gøre det på.

Min erfaring med samme issue, i min og en kammerats installation, har været at unlinke enhederne og nulstille dem, iflg. denne vejledning

https://dl.dropbox.com/u/3282385/Guide%20til%20at%20linke%20og%20unlinke%20wireless%20produkter.pdf

 

Det har indtil videre holdt i mere end 2 år. Kan læse andre herinde oplever det flere gange om året, og måske har det noget med måden man resetter fejlen på at gøre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok