Hop til indhold
  • 0

Ir Modtager Og Logitech Harmony One Universal Fjernbetjening


Kenth Jensen
 Share

Spørgsmål

Hej

 

Jeg skal til at indkøbe en IHC IR modtager.

Jeg har en Logitech Harmony One universal fjernbetjening.

 

Jeg er lidt i tvivl om det er smartest at købe den almindelige IR modtager eller B&O versionen, for lettest muligt at få den til at spille sammen med min universal fjernbetjening.

 

Jeg vil gerne slippe for at købe den originale IHC fjernbetjening, eller en B&O fjernbetjening, dermed har jeg ingen fjernbetjening som min universal fjernbetjening kan lære fra.

 

Jeg ved godt emnet har været oppe og vende nogle gange før, men det er snart nogle meget gamle tråde, og de fleste af dem synes jeg ikke rigtig der er nogle gode konklusioner på.

 

På forhånd tak for input

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 1

Der har været en lang tråd inde på recordere.dk angående LK 350, Den opskrift har før virket hos mig med den gamle Logitech Software, men jeg har heller ikke kunnet få den til at virke med min nye Harmony Toush/Ultimate med den nye software fra Logitech

 

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80832&KW=touch&PN=4&title=logitec-harmony-lk-350-uniir 350

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Kenth

 

Du skal bruge den almindelige IHC IR modtager sammen med din Logitech fjernbetjening. Jeg har lavet en oversigt over hvordan de forskellige komponenter fungerer sammen:

 

 

LK IR modtagere og fjernbetjeninger

 

IHC

 

IR modtager (16 kanal)

506D5502 Fuga Lysegrå
506D6502 Fuga Hvid
506D8502 Fuga Koksgrå           http://www1.lk.dk/katalog.jhtml?ELnummer=1088001619
507N0034 Opus                           http://www1.lk.dk/katalog.jhtml?ELnummer=1086001048

 

IR Fjernbetjening

120B1035 (Gammel model)   http://www1.lk.dk/katalog.jhtml?ELnummer=1086018141

 

B&O

 

IR modtager (B&O 16 kanal)

506D5501 Fuga Lysegrå            http://www1.lk.dk/katalog.jhtml?ELnummer=1088001567
506D6501 Fuga Hvid
506D8501 Fuga Koksgrå
507N0036 Opus                           http://www1.lk.dk/katalog.jhtml?ELnummer=1086006690

 

IR Fjernbetjening (B&O 8 kanal)

507D0008 (Ny model)               http://www1.lk.dk/katalog.jhtml?ELnummer=1092000033

 

TOUCH

 

TOUCH IR 350

506D5120 Lysegrå                      http://www1.lk.dk/servlet/pdfDokumentation?LKnummer=506D5120
506D6120 Hvid
506D8120 Koksgrå

TOUCH IR 180                              http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/97208_01.pdf

506D5311 PIR IR 10A                 http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/97508_02.pdf

 

IR Fjernbetjening

506D0104 (4 kanaler)                http://www1.lk.dk/servlet/pdfDokumentation?LKnummer=506D0104

 

 

IHC Programmering

 

LK IHC Visual 2.7

IR Fjernbetjening - 8 Tryk       (120B1035)
IR Fjernbetjening - 16 Tryk     (507D0008)
Beolink 4
Beolink1000/Mark3
Beolink5000

 

LK IHC Visual 1.32

IR Input                                          (120B1035)
IR B&O Input

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Kenth, håber det er i orden at jeg misbruger din tråd..

 

Har lige som dig en Logitech Harmony One som jeg gerne vil have til at virke sammen med min IHC installation.

 

Jeg har købt et brugt IR modul, men er lidt i tvivl om det nu også er den almindelige model, det eneste der står bag på det er LK967DA04, LK967CA04 og 7405.

Jeg har tilsluttet det direkte til min ihc controller på inputsiden (Visual med viewer), og prøvet at tilføje et 8 kanals og et 16 kanals modul i Visual og sat indgangs datalinien på det. Herefter har jeg prøvet at koble alle 8/16 inputs til en kip funktion på lyset for at se om det overhovedet er noget der virker.

I mit "my harmony" har jeg tilføjet komponenten 120B1035 som Kristian har skrevet i denne tråd. Men der er intet det virker...

 

Nogen bud på om det er den rigtige modtager jeg har, eller om den kan være defekte, eller hvor fejlen ligger.. Er lidt blank pt. synes jeg har prøvet alt..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hmm, jeg har netop modtaget min IR modtager idag, og kan heller ikke få skidtet til at virke :wacko:

IR modtageren er en 16 kanals IKKE B&O modtager. nr 10 88 001 596 - 506 D 6502

I visual, under det pågældende rum, har jeg indsat produktet "IR fjernbetjening - 16 Tryk" og konfigureret datalinien til den indgang på controlleren som IR modtageren er forbundet til.

I Logitech softwaren har jeg tilføjet en device der hedder LK120-B1035

Device = Home Automation -> Light Controller
Manufactor = LK
Model = Her er jeg temmelig meget i tvivl om hvad jeg skal skrive, Hvis jeg skriver IHC, er der slet ingen kommandoer, Hvis jeg i stedet skriver LK120-B1035 som tidligere foreslået, får jeg Light1-16, men intet virker.

I Service view programmet kan jeg se at ingen af indgangene på IR modtageren går ON overhovedet når jeg trykker på fjernbetjeningen.

Nogle der kan bekræfte om det er LK120-B1035 jeg skal indsætte i Logitech softwaren?

På forhånd mange tak

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu har jeg fået mit til at virke en lille smule

 

Ved at søge på "LK FUGA 16 Kanal" i Logitech softwaren, kan jeg få det til at virke en smule

 

Systemet virker desværre utroligt dårligt, ofte fanger systemet ikke ens tryk, nogle gange fanger den kommandoen 2 gange.

 

Endvidere virker styring af dimmere endnu værre, det er nærmest håbløst at skrue op eller ned.

 

Jeg har prøvet at tjekke i ServiceView, og der kan man slet ikke se indgangene gå ON

 

De folk der har tingene til at virke, virker det da helt som forventet, eller er det også noget hø?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Følger du reglerne i vejledningen om placering?

Om med indstrålingen i procent

 

har du prøvet nu det er blevet mørkt, eller kun imens der var sollys?

Yep, har prøvet i mørke, og med en halv meter direkte foran modtageren, men skal netop i gang med at prøve at rode med de forskellige indstillingen i Logitech softwaren, der er en masse indstillinger man kan pille ved under "Troubleshoot", måske det kan få den til at virke bedre.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Din data og 0 er snoet par ikke?

 

Det er de faktisk ikke for netop IR modulet, alle andre moduler er med parsnoet ledninger, men ikke til IR modtageren, dog ligger de heller ikke klods op ad andre kabler og ledningerne er kun 3 meter lange.

Vil det kunne give lignende fejl.

 

Har prøvet samtlige settings i Logitech softwaren, men en del af kommandoerne modtages stadig ikke.

 

Er det ikke muligt at styre dimmere op og ned med IR modtageren, virker som om den slet ikke kan modtage lange tastetryk?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

0v og data skal være parsnoet ifølge manualen, om der kan være støj nok til at følgende fejl opstår, det skal jeg ikke kunne sige.

 

Men det virker underligt at du har "lidt" forbindelse igennem nogle gange. 

 

Hvis du har mulighed for det så ville jeg nok lige først prøve med et sæt parsnoet ledninger til 0v og data, om ikke andet kan du jo klippe enderne af et gammelt netværkskabel og bruge det til at teste med.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kablet jeg har brugt mellem IR modtager og controller er et skærmet signalkabel (det eneste 3 ledet kabel jeg lige havde ved hånden), hvor 0 volt er skærmen, og data og +28 volt er hver sin inderleder, så der burde vel ikke kunne komme ret meget støj på datalinien.

 

Jeg talte at man nogle gange skulle trykke op mod 8 gange på fjernbetjeningen inden controlleren fangede det.

 

 

Er der andre herinde der bruger samme IR modtager og Harmony One, der gider øse af deres erfaring med om deres setup virker helt som forventet?

 

Er det ikke muligt at styre dimmere op og ned med IR modtageren, virker som om den slet ikke kan modtage lange tastetryk?

 

På forhånd tak

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du kunne som Clemen skriver lave en testopstilling, her behøver man ikke 3 ledet kabel. Bare man har 0 og data parsnoet, så kan man have forsyning (+) fremført på anden måde. Derfor kunne du jo som test prøve at bytte om så du har 0 og data på de to inderledere (som formentlig er parsnoet) og så de +24v på skærmen. Eller trække en seperat + hvis du er bange for at kortslutte noget.

Men ja det er da mærkeligt at det ikke er alle signaler der kommer frem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kablet jeg har brugt mellem IR modtager og controller er et skærmet signalkabel (det eneste 3 ledet kabel jeg lige havde ved hånden), hvor 0 volt er skærmen, og data og +28 volt er hver sin inderleder, så der burde vel ikke kunne komme ret meget støj på datalinien.

Parsnoningen giver et balaceret signal. Ved at bruge skærmen som 0V virker denne som antenne og opfanger støj, og dermed får du et ubalanceret signal, hvilket IHC controleren ikke kan lide da den forventer et balanceret signal.

 

De måde som din modtager reager på passer meget godt med støj på kablet mellem controleren og IR modulet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hmm, er du sikker på det? den almindelige (ikke B&O) er jo også på 16 kanaler, må lige tjekke Visual når jeg kommer hjem fra job

 

I Visual under "Produkter" -> "Datalinie produkter" -> "Input" -> "IR fjernbetjeninger"  kan jeg vælge mellem følgende:

 

IR Fjernbetjening - 8 tryk

IR Fjernbetjening - 16 tryk

BeoLink 4

BeoLink1000

BeoLink5000

 

Så det bør vel være "IR Fjernbetjening - 16 tryk" jeg skal vælge, right?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Parsnoningen giver et balaceret signal. Ved at bruge skærmen som 0V virker denne som antenne og opfanger støj, og dermed får du et ubalanceret signal, hvilket IHC controleren ikke kan lide da den forventer et balanceret signal.

 

De måde som din modtager reager på passer meget godt med støj på kablet mellem controleren og IR modulet.

 

Så må jeg prøve at smide et parsnoet kabel på i stedet og se om det hjælper

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Vil også lige dele min erfaring med jer alle i håb om at det kan hjælpe..

 

Har oprettet i fjernbetjening i Logitech Harmony software med navnet "LK FUGA 16 Kanal" som Kenth skriver. 

Jeg har tilføjet et 16-moduls IR-modtager i Visual.

Jeg har parsnoet kabel på Data og nul og en separat på 24v

 

Herefter oplevede jeg det samme som Kenth med at den reagere hver 2. eller 3. gang. I logitech softwaren under problemløsning kan man vælge "Light controller reagere for meget eller kun lejlighedsvis på visse kommandoer", som standard står til 3, den har jeg sat op til 5. 

 

Nu virker den faktisk hver gang, dog med en lille smule forsinkelse. Tilbage i logitech softwaren har jeg igen valgt problemløsning og punktet "Light controller reagere for langsomt" og sat værdien til 0.

 

Nu virker den faktisk tilfredsstillende for mig.

 

Håber i kan bruge det til noget.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Vil også lige dele min erfaring med jer alle i håb om at det kan hjælpe..

 

Har oprettet i fjernbetjening i Logitech Harmony software med navnet "LK FUGA 16 Kanal" som Kenth skriver. 

Jeg har tilføjet et 16-moduls IR-modtager i Visual.

Jeg har parsnoet kabel på Data og nul og en separat på 24v

 

Herefter oplevede jeg det samme som Kenth med at den reagere hver 2. eller 3. gang. I logitech softwaren under problemløsning kan man vælge "Light controller reagere for meget eller kun lejlighedsvis på visse kommandoer", som standard står til 3, den har jeg sat op til 5. 

 

Nu virker den faktisk hver gang, dog med en lille smule forsinkelse. Tilbage i logitech softwaren har jeg igen valgt problemløsning og punktet "Light controller reagere for langsomt" og sat værdien til 0.

 

Nu virker den faktisk tilfredsstillende for mig.

 

Håber i kan bruge det til noget.

 

Det er godt at høre at du har fået den til at virke, og så endda med præcis samme setup som mig, på nær det parsnoede kabel, så det peger jo bare endnu mere i retning af at det er det, der er galt hos mig.

 

Jeg har også prøvet følgende i Logitech softwaren:

"Light controller reagere for meget eller kun lejlighedsvis på visse kommandoer", som standard står til 3, den har jeg sat op til 5.

Men det løste ikke problemet.

 

Må se at finde tid til at skifte kablet ;)

 

Casper, kan du få det til at virke med lange tryk, så du kan styre wireless dimmeres op og ned regulering?

 

En sidste ting jeg undrer mig over, i guiden til IR modtageren står der at den kan monteres i enten en 1 moduls eller 1,5 moduls dåse, men hvordan pokker skulle man kunne montere den i en 1 moduls dåse, så vidt jeg kan se, kan det da slet ikke lade sig gøre.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu har jeg ikke en IR modtager fysisk i hånden, men kan det ikke lade sig gøre hvis den ikke fylder noget bagud bortset fra det øverste område hvor kløerne sidder. Det gør jo ikke noget en plan del rager længere ud over hullet af underlaget.

Lidt ligesom man kan montere et fuga 6 tryk i et alm. 1 moduls underlag. Det kræver selvfølgelig det er indmuret, ellers kan jeg godt forstå du undre dig.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu har jeg ikke en IR modtager fysisk i hånden, men kan det ikke lade sig gøre hvis den ikke fylder noget bagud bortset fra det øverste område hvor kløerne sidder. Det gør jo ikke noget en plan del rager længere ud over hullet af underlaget. Lidt ligesom man kan montere et fuga 6 tryk i et alm. 1 moduls underlag. Det kræver selvfølgelig det er indmuret, ellers kan jeg godt forstå du undre dig.

 

Arh på den måde :) 

 

Jeg troede oprindeligt at man kunne "brække" noget af og montere den i en 1 moduls ramme, så det kun var 1-modul der var synligt, det havde jeg nemlig overvejet for at få den til at se lidt mere diskret ud, men det kan så ikke lade sig gøre.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Kenth

 

Jeg har ikke nogle dæmpere endnu, men jeg har forsøgt med et langt tryk til at kippe lyset, men det virker ikke for mig hverken på touchskærmen eller på de fysiske knapper.

 

Havde også samme tanke som dig ang. det at ir modtageren skulle kunne monteres i 1 moduls underlag, men det lyder nok mest fornuftigt det Lars skriver  :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så fik jeg udskiftet kablet med et parsnoet, jeg har parsnoet kabel på data og nul og en separat på 24v. Kablet mellem IR modtageren og controlleren er max 4 meter langt.

 

Jeg har prøvet præcis samme settings i Logitech softwaren som Casper L bruger.

 

Det har desværre ikke hjulpet en skid, nogle gange skal jeg trykke helt op til 8 gange før der sker noget, andre gange "kipper" den med lampen op til 3 gange ved et enkelt tryk.

 

Jeg har prøvet at stå 1-2 meter direkte foran IR modtageren, også uden forskel.

 

Man skal vel ikke bruge nogen funktionsblok i Visual til IR modtageren, man fører vel bare udgangene på produktet over på indgangen på eksempelvis en kip-blok til ens lampe, right?

 

Er godt nok snart træt af det skidt :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok