Hop til indhold
  • 0

Visual 1 i trådløs udgave eller ??????


Jacob Nielsen1354922309
 Share

Spørgsmål

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det burde virke jvfr. Beskrivelsen:For RAW IR (Non-IrDA) application, it instantly convert RS232 Port to Infrared. It features RS232 cable replacement, without special IrDA protocol software and using serial port communication software.Men vær ikke alt for sikker da der også står:Get power from DTR and RTS, no external power source needed.De signaler er der på en PC, men om de også er der på controleren er ikke sikkert.Desuden skal der jo være line off sight mellem de to enheder. Det er er jo lys, ikke radio signaler der transmiteres.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jo jo, men igen du skal være i samme rum som controlleren, og man skal have monteret "donglen på sin PC, så hvorfor ikke bare nøjes med et alm. (langt) serielt kabel.Noget mere smart var da at montere en moxa boks på controlleren og på den måde få den koblet på sit LAN og dermed også WIFI tilgang om nødvendig. Så er det "rigtig" trådløs.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tvivler godt nok på at det vil virke.Jeg havde for efterhånden en del år siden, da det var Visual 1 controllere man installerede, et hjemmelavet RS232 til RJ45 kabel. Jeg kan desværre ikke finde det længere, og kan selvfølgelig ikke huske hvilke pins der skal forbindes, men det var super praktisk de steder man samtidigt havde lavet en IHC Net installation, da man så kunne sidde inde i huset og overføre program, i stedet for at skulle ud i bryggers eller garage/skur hver gang man lavede en lille rettelse.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Tvivler godt nok på at det vil virke.Jeg havde for efterhånden en del år siden' date=' da det var Visual 1 controllere man installerede, et hjemmelavet RS232 til RJ45 kabel. Jeg kan desværre ikke finde det længere, og kan selvfølgelig ikke huske hvilke pins der skal forbindes, men det var super praktisk de steder man samtidigt havde lavet en IHC Net installation, da man så kunne sidde inde i huset og overføre program, i stedet for at skulle ud i bryggers eller garage/skur hver gang man lavede en lille rettelse.[/quote']Jeg lavede også nogle installationer med TermIHC og Visual 1, og jeg havde lavet det lidt på samme måde som Torben.Jeg slagtede bare det serielle kabel der fulgte med kontrolleren, jeg klippede det midt på og monterede hver ende med en RJ45 stikprop, og forlængede det bare med alm. netværkskabel cat 5, det fungerer fint, og det har jeg lavet ved et par kunder også som fast installation med lexcom 125 udtag ved tavlen og i kontoret. Selv havde jeg er 20 m kabel så jeg kunne gå rundt i huset med den bærbare pc og teste indgange hvis man kom ud til en installation og skulle overtage noget andre havde lavet og der ikke var styr på dokumentationen.Mvh Bjarne
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok