Hop til indhold

Integration mellem Sonos og IHC


Recommended Posts

HejsaJeg søger en løsning til at kunne styre mit sonos-setup via IHC.Er der nogen derude som har lavet en integration mellem disse?I første omgang ønsker jeg at kunne "afspille radio fra sonos" og "slukke sonos", ved blot at trykke på en afbrydertast.Jeg har søgt vidt og bredt, både her på forummet men også på nettet, og kan se at der har været noget tale omkring dette emne men ikke konkret løst.Jeg tænkte at jeg kunne opsætte et PHP website på min Synology NAS, som kunne agere talerør mellem IHC og Sonos. Jeg er dog slet ikke den store haj til dette.Min research fortæller mig at Sonos er bygget på en åben platform, som er mulig at tilgå vha. UPNP, PHP m.v. PHP webbased controller for Sonos: http://www.purple.org/sonos/PHP Sonos: http://www.ip-symcon.de/wiki/PHPSonosHåber der er nogen som kan og vil være behjælpelig med at finde en løsning, eller afklare om mit ønske overhovedet er muligt at løse??Jeg er sikker på der er andre som også er interesseret i dette.Mvh. Tommy

Link til kommentar
Del på andre sites

Jamen det har jeg :) Og du er inde på det helt rigtige.Jeg har brugt ham tyskerens php lib, som du linker til.Installeret på Synology nas.Så har jeg lavet et par php sider, som når de kaldes, udfører upnp kommandoer til Sonos.Jeg kommunikerer med ihc via soap med et hjemmestrikket win32 program, som kører på mit Win7 MediaCenter.Hvis det skal reagerer hurtigt (indenfor 1 sek. så skal du have gang i at lytte på change events.Brugeren MikkelS har lige postet for et par dage siden at han hul på dette via php.

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt.. Tænkte nok der var nogen som havde fået det op at køre :) .Nu når du skriver at det hjemmestrikkede win32 program kører på win7 MediaCenter, vil det så sige at det kræver at jeg har en pc kørende med MediaCenter på?Mht. responstid er jeg umiddelbart ikke så krævende. Hvor lang responstid oplever du?Som jeg skriver er jeg fuldstændig på bar bund mht. PHP website opsætning. Kan du vejlede mig igennem det? Eller er det for langhåret til at forklare en newbie..

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt.. Tænkte nok der var nogen som havde fået det op at køre :) .
Ja - det er ret fedt :)
Nu når du skriver at det hjemmestrikkede win32 program kører på win7 MediaCenter' date=' vil det så sige at det kræver at jeg har en pc kørende med MediaCenter på?[/quote']Nej nej :) - Det var også en dum formulering... Men det kræver en "allways on" PC' date=' og det er så i mit tilfælde, mit MediaCenter.
Mht. responstid er jeg umiddelbart ikke så krævende. Hvor lang responstid oplever du?
Det sker umiddelbart "med det samme" - har ikke rigtig målt performance. Men inden for 1 sek.Hvis man ikke lytter på change events' date=' så skal man polle efter værdier, og så er ens responstid jo afhængig af hvor tit man vil polle. I min optik er det uanvendeligt til andet end fx backup eller temperaturlog pr 5 minutter.
Som jeg skriver er jeg fuldstændig på bar bund mht. PHP website opsætning. Kan du vejlede mig igennem det? Eller er det for langhåret til at forklare en newbie..
Jeg er heller ikke nogen guru indenfor php eller web generelt. Men lidt har man jo altid "hacket" rundt... For at komme igang med sonos php (Eller MikkelS's php) på Synology nas, så skal du bare logge ind som admin på nas, og aktivere "Web Station", samt div php extensions, afhængig af hvor ny DSM du kører. Måske er alle nødvendige extensions default enabled. Dermed oprettes et nyt share "Web", hvor du kan lægge din php kode, og som man kan tilgå fra browseren via http.
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej ihcbobTak for en god en god uddybende forklaring.. af de første steps :P

Nej nej :) - Det var også en dum formulering... Men det kræver en "allways on" PC' date=' og det er så i mit tilfælde, mit MediaCenter. [/quote']Det vil sige jeg sagtens kan bruge min Synology DS212J til formålet?
Jeg er heller ikke nogen guru indenfor php eller web generelt. Men lidt har man jo altid "hacket" rundt... For at komme igang med sonos php (Eller MikkelS's php) på Synology nas' date=' så skal du bare logge ind som admin på nas, og aktivere "Web Station", samt div php extensions, afhængig af hvor ny DSM du kører. Måske er alle nødvendige extensions default enabled. Dermed oprettes et nyt share "Web", hvor du kan lægge din php kode, og som man kan tilgå fra browseren via http.[/quote']Jeg har fået aktiveret WebStation på min Synology NAS, men ikke nogen php extensions. Er du klar over hvilken extensions som skal aktiveres for at få det til at køre?Side 92 i manualen: http://ukdl.synology.com/download/ds/userguide/DSM4.1/Syno_UsersGuide_NAServer_dan.pdfJeg går ud fra at jeg skal opsætte et php website ifølge MikkelS's php for at skabe integrationen med IHC?Status pt. er at jeg har lagt den seneste udgivelse af "MikkelS's php" i web-folderen på min Synology NAS. Som du også linker til, skal jeg have downgradet DSM versionen til 4.0, for at få php websitet op at køre.For ikke at miste data under processen har jeg netop installeret en ekstra diskenhed for at kunne lave backup.Og så kommer jeg til selve integrationen mellem Sonos og IHC... Hvordan konfigureres en afbrydertast til at kunne starte afspilning af en given radio-kanal fra sonos anlægget?Og vi skal helt ned på mit niveau :laugh: Er det "blot" at generere en php-fil? Som eks. med indholdet fra PHPSonos Hertil er jeg i tvivl om:1) Hvilken mappe skal php-filen lægges i?2) Hvorledes opsættes en afbrydertast i IHC'en til at "kalde" denne php-kommando?Har jeg forstået det korrekt..!?
Et Visility Dashboard kan også fungere som bindeled mellem IHC og Sonos (og en masse andre ting).Se her: LinkOm man så vil betale så meget for den funktionalitet alene' date=' er en helt anden sag.Man får dog også en masse andre funktioner + et touch panel til sin IHC installation med i prisen ;)[/quote']Hej claus82,jeg har haft kig på visility, men jeg synes prisen er tårnhøj ift. hvad man får ud af det.Ellers tak for inputtet :)
Link til kommentar
Del på andre sites

Det vil sige jeg sagtens kan bruge min Synology DS212J til formålet?
Ja det kan du godt.Men igen - hvis det er en webside implementering - så skal du have et eller andet til at stå og polle din webside. Det kunne fx være en allways-on pc der står og laver auto refresh. Ikke særlig elegant...Eller et cron job. Men det kan ikke polle hurtigere en 1 gang i minuttet...Ellers skal man over i noget php script' date=' som kører under nas OS. Dette har jeg ikke styr på, men denne metode vil også være vejen frem, hvis man vil lytte på change events via php script.Bliver det lidt langhåret? :)
Jeg har fået aktiveret WebStation på min Synology NAS' date=' men ikke nogen php extensions. Er du klar over hvilken extensions som skal aktiveres for at få det til at køre?Side 92 i manualen: http://ukdl.synology.com/download/ds/userguide/DSM4.1/Syno_UsersGuide_NAServer_dan.pdf[/quote'] curl skal i hvert fald bruges.Men ellers ved jeg ikke.Man må bare prøve at køre det, og se om den giver fejl med dit og dat der ikke resolve...
Jeg går ud fra at jeg skal opsætte et php website ifølge MikkelS's php for at skabe integrationen med IHC?
Altså jeg har (dengang) kun brugt backend delen' date=' og lavet en en ny webside som laver de nødvendige kald for at connect og spørge på status, og refres i en lang lykke...
Og så kommer jeg til selve integrationen mellem Sonos og IHC... Hvordan konfigureres en afbrydertast til at kunne starte afspilning af en given radio-kanal fra sonos anlægget?Og vi skal helt ned på mit niveau :laugh:
Det er ikke noget der kan konfigureres.Det skal man selv programmere.... :P
Er det "blot" at generere en php-fil? Som eks. med indholdet fra PHPSonos
Mere eller mindre - ja...
Hertil er jeg i tvivl om:1) Hvilken mappe skal php-filen lægges i?
Det spiller ingen rolle. Man kan angive sti til lib i include direktivet.
2) Hvorledes opsættes en afbrydertast i IHC'en til at "kalde" denne php-kommando?
Du skal nok starte med at læse hele disse 2 tråde fra start til slut. - så bliver man bare SÅ meget klogere ;)MikkelS phpMicrosoft .NET API/SDK
Et Visility Dashboard kan også fungere som bindeled mellem IHC og Sonos (og en masse andre ting).Se her: LinkOm man så vil betale så meget for den funktionalitet alene' date=' er en helt anden sag.Man får dog også en masse andre funktioner + et touch panel til sin IHC installation med i prisen ;)[/quote']Hej claus82' date='jeg har haft kig på visility' date=' men jeg synes prisen er tårnhøj ift. hvad man får ud af det.Ellers tak for inputtet :)[/quote'']Til gengæld undgår man at skulle sætte sig ind i en hel bunke af teknologier, som hvis man ikke lige har det som interesse, nok kan virke noget uoverkommeligt... :woohoo:
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Hej

Hvordan går med med Sonos og IHC ?

kom det til at virke efter hensigten ?

uden en windows computer ? tænkte om man kan bygge et bindeled på en PI ?

Jeg syntes at løsningen med et Visility Dashboard for at kan skrue op og ned for lyden er super dyr.. kan ikke se hvad jeg ellers skulle bruge det til..

 

MVH

Jens

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

Hvordan går med med Sonos og IHC ?

kom det til at virke efter hensigten ?

uden en windows computer ? tænkte om man kan bygge et bindeled på en PI ?

Jeg syntes at løsningen med et Visility Dashboard for at kan skrue op og ned for lyden er super dyr.. kan ikke se hvad jeg ellers skulle bruge det til..

 

MVH

Jens

Hej Jens

Jeg har sat projektet på pause, eftersom jeg fandt frem til at jeg skulle lægge en masse tid i php programmering, for at lære dette.

Dog kom jeg så langt at jeg kan kommunikere styre min IHC installation via et php-website som kører på min Synology NAS (vha. Mikkel's PHP), men koblingen til Sonos er mig en gåde.

Hvad er PI??

Jeg har nemlig samme holdning mht. visility dashboard.

Mvh. Tommy

Link til kommentar
Del på andre sites

raspberry piraspberry piHej

 

Jeg er helt enig det diskplay er for dyrt og jeg kan ikke rigtig se hvad jeg skal bruge det til.

 

Det jeg tænkte på var en raspberry pi, en lille computer der kører linux men et minimalt strømforbrug

Se evt http://www.raspberrypi.org/

 

Jeg er naturligvis villig til at smide nogle midler i porojektet med har har ingen erfaring med php lidt med C+

 

 

Håber der kommer nogle guldkorn op herinde

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hvad skulle hele formålet være med at integrere sonos og IHC ?????
Jeg vil da hellere betjene mit sonos anlæg på pad´den istedet for at skulle hen og trykke på en kontakt på væggen, eller er det mig der har misforstået noget i snakken om integration mellem de 2 ting ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok