Hop til indhold

Web baseret IHC remote


Recommended Posts

Hej med jer,Jeg står netop i samme situation, og skal til at downgrade til DSM 4.0.Hvordan sikrer jeg mig at dette forløber uden at miste data?Jeg har to diskenheder, hvor jeg anvender den ene disk (disk 2) til back-up af indholdet på disk 1.Er i klar over om det er nok? Eller om disk 2 hvor backup'en ligger, også kan gå hen at miste data?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis disk 2 er oprettet som ekstra separat drev, som du så har et scheduled backup job på, så kan jeg ikke forestille mig der sker noget data tab.Men hvis den er del i et raid, så vil der være en risiko.Hvis du vil være helt sikker, så tilslut en usb disk som du laver fuld backup til.Denne demonteres mens du op/nedgraderer...

Link til kommentar
Del på andre sites

Er der nogen som kan guide mig i at downgrade DSM versionen?

Downgrade fra DSM 4.1 build 2647 til DSM 4.0 build 2228:- For at downgrade ændrede jeg /etc.default/VERSION' date=' således at "minorversion" blev til "0" og "buildnumber" til "2227".- Derefter reloaded jeg DSM-websiden, gik ind under DSM-upgrade og valgte den manuelle metode.[/quote']Jeg er ikke med på hvordan jeg tilgår "/etc.default/VERSION"Jeg har søgt google tynd for info omkring dette. Jeg har fundet denne "step by step" metode: http://grantzau.com/articles/article.asp?ID=52&section=articles
1) Extract the VERSION file:First - I extracted the VERSION file from the synology_ixp420_junior_0368.pat file. I am planning to use the synology_ixp420_junior_0385.pat for the actual downgrade, so I use a firmware file which is older than 385 - in this place it is the 368 file. I used WinRAR (ver 3.51) to open the pat-file, which in fact is a TAR copressed archive file. The VERSION file is placed in the root of the TAR archive. I extracted the file to the public share on the synology 101j
Hvordan tilgår jeg "public share"?
2) Enable telnet or ssh.Use you webinterface on the DSM to do this.
Dette er jeg med på. Via kontrolpanel > terminal er telnet og ssh aktiveret.
3) Finding files:DiskStation> cd /DiskStation> find / -name VERSION./etc/VERSION./etc.defaults/VERSION./volume1/public/VERSION
Hvordan skal dette udføres? Jeg har forsøgt vha. PuTTY men jeg kommer ikke i mål.Af samme grund kan jeg ikke gennemskue de efterfølgende punkter..
4) Verify content of file:DiskStation> more ./etc.defaults/VERSIONmajorversion="2"minorversion="0"buildphase="3"buildnumber="0426"builddate="2006/12/26"
5) Replacing VERSION file:DiskStation> cp /volume1/public/VERSION /etc.defaults/VERSION
6) Verify content of file after replace:DiskStation> more ./etc.defaults/VERSIONmajorversion="2"minorversion="0"buildphase="3"buildnumber="0368"builddate="2006/06/29"unique="synology_ixp420_junior"
7) Downgrade firmware using the web-admin-tool:- Logon via web-browser as user "admin"- Go to "firmware upgrade"
The folowing information is now showing:Model Name: DS-101j Current Firmware Version: 2.0.3 - 0368 Firmware Date: 2006/06/29
- Browse for the old firmware pat-file (synology_ixp420_junior_0385.pat) and click OK
Håber der er nogen som kan hjælpe..
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Ja så er jeg endelig tilbage. Der er kommet lidt mere "normale" tilstande til at jeg kan få arbejdet på alt det sjove.

 

Jeg har lækkert nyt for dem der gerne vil lege med IHC - så nu en masse nyt (dog uden noget kode endnu)

 

1. Jeg har fået bygget en rigtig IHC class med rigtig SOAP til styring af det meste IHC - for ikke nørder betyder det meget nemmere vedligeholdelse og strukturen er meget bedre i koden.

2. Det virker nu med overvågning/monitorning af inputs

3. Jeg har bygget det hele på en rasperry pi - jeg har opgivet at få gamle ustabile nas løsninger til at virke - prisen for en rasperry pi og dens perfomance overskygger langt en tung gammel strømslugende NAS - så nu har jeg begge dele.

4. Jeg har sådan IHC mæssigt fået lavet magnetkontakter i begge mine garageporte og fået lavet relæ styring af dem (med hjælp fra min nye nabo som er en super mand ud i el arbejde)

5. Jeg har fået kodet en del på Sonos styring

 

Så kort fortalt så virker følgende lige pt. hjemme hos mig:

1. Realtime overvågning og opdatering af websites, databaser hvad nu - det kan overvåge alle typer input, output, ressource etc.

2. Jeg har f.eks. lavet SMS alarm når garagen har stået åben i mere end 20 min.

3. SMS besked til at åbne og lukke garagen - bare fordi det var sjovt

4. Sluk alt med stop af alle Sonos afspillere

5. Fine grafer for hvornår PIR sensor har set noget bevægelse og skumrings grafer

Det er lækkert og jeg lover snarest at dele noget mere kode - men har nogen nogle ideer til hvad man ellers kan lave af sjove ting?

/Mikkel

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg håber at få lavet en webside som giver adgang til at man kan vælge imellem alle de udgange/indgange etc. der er i ens controller også kan man vælge imellem en række prædefinerede actions systemet skal gøre ved ændring ala:

Stop sonos

Gem nuværende værdi i database

Gem nuværende værdi i tekstfil

 

Men hvis der er nogen der har nogle ideer og forslag vil jeg gerne have dem med nu så jeg evt. ikke skal kode om igen igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel

 

Hvilken Linux distribution kører du?

Jeg kører Raspbian “wheezy”, som bygger på Debian.

Jeg har været nød til at modificere openSSL, for at få det til at køre. Har du også gjort dette? Eller har du fundet en anden vej?

 

/Jesper

 

Det gør jeg også - jeg har rodet meget længe med SSL og SOAP (faktisk lidt over 2 uger bare for at få protokollen til at virke 100% stabilt) - hvis du bruge CURL skal du have fat i:

curl_setopt($handle, CURLOPT_SSLVERSION, 3);
curl_setopt($handle, CURLOPT_SSL_CIPHER_LIST, 'RC4-MD5');
curl_setopt($handle, CURLOPT_SSL_VERIFYPEER, 0);
curl_setopt($handle, CURLOPT_SSL_VERIFYHOST, 0);
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg håber at få lavet en webside som giver adgang til at man kan vælge imellem alle de udgange/indgange etc. der er i ens controller også kan man vælge imellem en række prædefinerede actions systemet skal gøre ved ændring ala:

Stop sonos

Gem nuværende værdi i database

Gem nuværende værdi i tekstfil

 

Men hvis der er nogen der har nogle ideer og forslag vil jeg gerne have dem med nu så jeg evt. ikke skal kode om igen igen.

 

Volume op og ned i Sonos ville være rigtig nice.

evt mulighed for start af afspilning 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Hej Mikkel

 

Kunne man evt bruge sonos som dørklokke ?

 

Ja fint - har lige prøvet - når fruen trykker på en given knap på sin remote så spiller den noget musik hun hader ;) Men kort fortalt alt hvad man kan forestille sig en pc kan styre kan IHC nu også styre. Min favorit funktioner pt. er:

- Sluk alt som stopper alle Sonos enhederne (på den korrekte måde så der ikke går ged i det hvis de står i party mode etc)

- Skip track frem/tilbage på sonos i stuen

- Skift imellem P3 og Spotify playlist på Sonis i badeværelset (når P3 bliver træls om morgen etc.)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja fint - har lige prøvet - når fruen trykker på en given knap på sin remote så spiller den noget musik hun hader ;) Men kort fortalt alt hvad man kan forestille sig en pc kan styre kan IHC nu også styre. Min favorit funktioner pt. er:

- Sluk alt som stopper alle Sonos enhederne (på den korrekte måde så der ikke går ged i det hvis de står i party mode etc)

- Skip track frem/tilbage på sonos i stuen

- Skift imellem P3 og Spotify playlist på Sonis i badeværelset (når P3 bliver træls om morgen etc.)

 

Det lyder godt nok spændende.....

Glæder mig til vi andre får det at se :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok