Hop til indhold

Web baseret IHC remote


Recommended Posts

Jeg laver lige en ny tråd for ikke at "rode" i den anden tråd...1. Husk at rette brugernavn,password og ip i includes/ihc.php mappen2. Det er vigtigt at din webserver har fuld skrive rettigheder til ich_vis mappen - her gemmes projekt filen. Dette kan ændres i index.php ($visfile);3. Jeg har ikke lavet så dem med en ikke visual viewer kan bruge det endnu - vil lige fuske noget mere med det før folk får det at lege med.4. Alt er på eget ansvar - men lad mig høre hvordan det går.Hvis du har problemer med det så prøv lige en phpinfo();

ihc-web_2011-01-19.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm det var en "sjov" formatering der skete med det indlæg. jeg kan ikke engang se knapperne så jeg kan rette det derfor lige en opfølgning.Fejltekst fra Apache webserver.[Wed Jan 19 16:28:33 2011] [error] [client 127.0.0.1] PHP Fatal error: Call to a member function children() on a non-object in C:\\Uniserver\\UniServer\\www\\ihc-web\\ajax.php on line 31, referer: http://localhost/ihc-web/[Wed Jan 19 16:34:33 2011] [error] [client 127.0.0.1] File does not exist: C:/Uniserver/UniServer/www/socialicons, referer: http://www.ihc-user.dk/forum/microsoft-net-apisdk/15431-web-baseret-ihc-remotesluk_med_et_tryk_efter_blink.zip

post-2618-13549257080042_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Prøv at rette i ajax.php - lige efter:$status = ihc_getRuntimeValues(explode("' date='",$_REQUEST["getstatus"']));skal du indsætte:print htmlentities($status);Så kan vi se hvad din IHC siger - eller vedhæft evt. din vis fil fra controlleren - så kan jeg se hvad der sker og teste hos mig.
Ingenting.i første forsøg med dit program installeret som default sker der generelt intet. Har så manuelt kopieret mit .vis program til mappen ihc_vis. Så sker der lidt mere, men intet når den skál aflæse/indlæse status på de 180 i/o.Har tilføjet ovennævnte kode, men stadig ingen yderligere information.Fejloggen siger stadig:[Wed Jan 19 20:15:14 2011] [error] [client 127.0.0.1] PHP Fatal error: Call to a member function children() on a non-object in C:\\UniServer\\www\\ihc-web\\ajax.php on line 32, referer: http://localhost/ihc-web/Måske er det fordi controlleren er MED viewer ?Det lader til dem der har fået det til at virke indtil nu har controllere uden viewer...... Just a thougt....IHC_Standard.zip
Link til kommentar
Del på andre sites

Prøv at rette i ajax.php - lige efter:$status = ihc_getRuntimeValues(explode("' date='",$_REQUEST["getstatus"']));skal du indsætte:print htmlentities($status);Så kan vi se hvad din IHC siger - eller vedhæft evt. din vis fil fra controlleren - så kan jeg se hvad der sker og teste hos mig.
Ingenting.i første forsøg med dit program installeret som default sker der generelt intet. Har så manuelt kopieret mit .vis program til mappen ihc_vis. Så sker der lidt mere, men intet når den skál aflæse/indlæse status på de 180 i/o.Har tilføjet ovennævnte kode, men stadig ingen yderligere information.Fejloggen siger stadig:[Wed Jan 19 20:15:14 2011] [error] [client 127.0.0.1] PHP Fatal error: Call to a member function children() on a non-object in C:\\UniServer\\www\\ihc-web\\ajax.php on line 32, referer: http://localhost/ihc-web/Måske er det fordi controlleren er MED viewer ?Det lader til dem der har fået det til at virke indtil nu har controllere uden viewer...... Just a thougt....sluk_med_et_tryk_efter_blink_IBISystem.zip
Link til kommentar
Del på andre sites

Min controller er ikke sidste nyeste firmware..Jeg har forsøgt at kalde https://192.169.191.200/ws/ControllerService uden svar.
Min er med seneste Firmvare og giver dette svar i en browser:Parvus Web Service Infrastructure ( 1.1) listening.$Name: FW_2_7_130_240210 $btw. se også:http://www.ihc-user.dk/forum/ihc-visual-20/11566-parvus-web-service-infrastructure
Link til kommentar
Del på andre sites

1. Man skal have nyeste firmware2. Man skal have hele er sat rigtigt op i admininstrator, altså adgang til alt fra alle steder - bare for at vi lige kan udelukke dette.3. Man skal have sat adgangskode og password som beskrevet i starten4. Ens web/php bruger SKAL have skrive rettigheder til mappen ich_vis inde i mappen hvor man ligger kodenJeg har ikke selv noget wireless så det er lidt svært at finde status på disse - så hvis nogen har en vis fil med disse i vil det nok hjælpe - man kan også sende mig en besked med en public ip adresse (hvis man har viewer) og brugernavn/adganskode - så kan jeg prøve direkte på det - hvis man har mod p på dette.

Link til kommentar
Del på andre sites

HejJeg har gennemgået de 4 punkter en gang til og nu virker det' date=' jeg syntes det er rigtig godt det der er lavet og meget brugbart, godt gået TAK.Et ønske:Kan man få værdien af en 'temperatur sensor' Rumtemperatur ? (Jeg har ikke købt den endnu.)[/quote']Super... Jeg ved ikke hvordan man udlæser en sådan - men hvis nogen har en kan jeg sikkert lave noget test til det.
Link til kommentar
Del på andre sites

HejFik lige sat min ihc tavle til igår aftes for at lege lidt.. den er ikke sat op endnu suk. Fik installeret en server på min bærbare ( WampServer2.1e-x64 nem løsning ) men ender med "velkommen" skiltet ligesom lars-jacobsen. Fik ikke læst nogle fejl ud. Kan der være noget der mangler på serveren ?edit:Kan se i skriver om curl, php extension php_curl er der ikke sat flueben ved... prøver lige iaften :-) HIlsen Kim

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg skal prøve at bygge en version uden CURL så behovet for extensions er helt nede på et minimum og burde virke på alting.En temperatur sensor er desværre lidt dyr til at jeg lige kan købe en til at lege med - men hvis nogen har en til at ligge de kan undvære i en uges tid kan jeg nok få det lavet.Jeg laver nok snarest en debug version som vi kan bruge til at fejlsøge det hele lidt med - jeg var nok lidt naiv at tro det bare virkede ;) Det gør det dog hos mig :)Planen er pt. følgende:1. Få lavet lidt flere funktions kald imod IHC2. Få lavet en "editor" hvor man kan sætte lamper og stikkontakter ind3. En visning af "huset" med mulighed for at4. En mobil versionNår jeg er helt færdig med det her projekt skulle jeg gerne have sådan at jeg kan trykke på alt lys/stikkontakter, musik (sonos) og styre det via mobil/pc etc. og det sjove er at man kan kombinere det frit - så man f.eks. kan lave en macro der tænder lyset kl. 7 om morgen og spiller morgen radio.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har lige fundet ip'en hjem til, hentet vis filen fra controlleren. Både wamp og uniform serveren viser kun velkommen skiltet med antal udgange. Mangler jeg nogle plugins?
Jeg får samme fejl, men jeg tror ikke det er selve webserveren. Hos mig virker begge webservere med andre Curl+php scipts mod IHC´n, hvor der kan tændes/slukkes for i/o samt aflæses tællere.Har også prøvet på en hosted løsning hos wannafind.dk mod en anden IHC installation end min egen. Her virker det heller ikke. Samme fejl :S Hælder mest til at det er fordi vi har den store controller og koden skal tweakes lidt. Er der nogen der kan bekræfte at Mikkel´s kode virker mod en 820 B 1400 ?
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ikke viewer i min controller ! Så det er ikke det. Firmware er den nyeste..fra apache error log:[Thu Jan 20 13:20:43 2011] [error] [client 127.0.0.1] PHP Fatal error: Call to a member function children() on a non-object in C:\\wamp\\www\\ihc-web\\ajax.php on line 35, referer: http://127.0.0.1/ihc-web/[Thu Jan 20 13:20:43 2011] [error] [client 127.0.0.1] PHP Stack trace:, referer: http://127.0.0.1/ihc-web/[Thu Jan 20 13:20:43 2011] [error] [client 127.0.0.1] PHP 1. {main}() C:\\wamp\\www\\ihc-web\\ajax.php:0, referer: http://127.0.0.1/ihc-web/Edit: fejl sikkert fordi jeg prøver med server fra wan siden.. det virker perfekt med server hjemme :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

1. Man skal have nyeste firmware
2.7.132
2. Man skal have hele er sat rigtigt op i admininstrator, altså adgang til alt fra alle steder - bare for at vi lige kan udelukke dette.
OK, flueben i alt undtagen Scenedesign fra Internet.
3. Man skal have sat adgangskode og password som beskrevet i starten
OK, er rettet til en testbruger der er medlem af Gruppen Administratorer
4. Ens web/php bruger SKAL have skrive rettigheder til mappen ich_vis inde i mappen hvor man ligger koden
web/php bruger ? hmmmm. Hvem/hvilken er det ? Apache´s "root" ?Har ikke andre brugere, eller steder hvor det kan sættes ....:huh:
Link til kommentar
Del på andre sites

HejSå kom jeg hjem, starter wamp serveren op, sætter flueben ved curl under php extensions, og server online... nu virker det hele. Hjemmesiden åbner fint på HTC Desire :cheer: meget meget niceserveren skal åbenbart være i huset så den ikke skal igennem routeren.project.vis filen bliver hentet fra controlleren, har lige prøvet at slette den fra ihc_vis mappen.@MikkelS: ved ikke om det har været foreslået, men kunne det være en ide at lave siden så man skal bruge password? alle kan jo reelt tænde/slukke hvis man åbner routeren og sætter serveren online og viser sin ip frem :-/Hilsen Kim

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok