Hop til indhold
  • 0

Faber rullegardiner 24V - forslag ønskes


Troels1354922308
 Share

Spørgsmål

15 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Cyberhouse.Først og fremmest velkommen til IHC-user.dk. Det var så de pæne ord :) og nu nogle af dem der kan opfattes lidt mindre pænt :sick: ifølge pkt. 1 og 2 her :http://www.ihc-user.dk/regler/regler/rulesbør man altid lige søge forummet igennem inden man laver en ny post.Det er ca. 14 dage siden der var stort set samme spøgsmål her:http://www.ihc-user.dk/forum/generelt/generelle-spørgsmal/faber-gardiner-24v-dc-tilslutningDet kan ikke laves vha tilslutning direkte til 24V outputmodul.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars.Tak - jeg har dog været aktiv læser herinde i en længere periode. Et rigtig godt forum at finde information :) Jeg havde set den nævnte tråd, som dog mere var et spørgsmål omkring udfald af strøm ifm. brug af et 24V output modul og ikke en decideret pol vending.Jeg kunne dog have spurgt Gonzo, hvorledes han havde strikket det sammen og om det var samme motor der sad i hans.Chris: Det var desværre også min konklusion. Det bliver desværre til en del relæ´er, da der er 15 vinduer. Det kunne vel egentlig laves med et 400V a.c 8x10A (120B1027) og noget gensidigt spærring ala jalousi styring?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Chris: Det var desværre også min konklusion. Det bliver desværre til en del relæ´er' date=' da der er 15 vinduer.[/quote']Mange af de små 24V relæer du kan få kommer med 2 kontaktsæt med slutte/bryde funktion, så du bør kunne nøjes med 15 relæer.På et relæ med 1 kontaktsæt er ben 9 fælles, 1 er NC mens 5 er NO. Hvad nr'erne er på et relæ med 2 kontaktsæt kan jeg ikke huske, men lad os kalde dem 29, 21 og 25.Med ovenståene relæ forbinder du ben 9 og 29 til din motor, ben 1 og 25 til +24V og ben 5 og 21 til 0V. Når du slutter eller bryder spændning til relæspolen, vil du pol vende motoren.
Det kunne vel egentlig laves med et 400V a.c 8x10A (120B1027) og noget gensidigt spærring ala jalousi styring?
Du kan godt bruge 400V output moduler, men du vil skulle bruge 8 for at have kontaktsæt nok.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

#InsinsJa, medmindre begge klemmer bliver brudt, så vil jeg kunne have 4 gardiner/modul.#ChrisJeg har ca. betalt 1900-2000/gardin. De er forskellige størrelser og forskellige typer, da nogle er mørklægning og andre blot semi transparente.Jeg kunne måske prøve at undersøg, hvad blot motoren koster, såfremt man kan efter installerer den i et alm. rulle/plisse gardin, hvis det var det der var din tanke?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
#InsinsJa' date=' medmindre begge klemmer bliver brudt, så vil jeg kunne have 4 gardiner/modul.Rettelse: Troede at modulet havde både 2 klemmer/udgang, altså et 2-polet relæ til ex. fase & Nul, meeeen det har det ikke. Det bliver et par relæer.#ChrisJeg har ca. betalt 1900-2000/gardin. De er forskellige størrelser og forskellige typer, da nogle er mørklægning og andre blot semi transparente.Jeg kunne måske prøve at undersøg, hvad blot motoren koster, såfremt man kan efter installerer den i et alm. rulle/plisse gardin, hvis det var det der var din tanke?
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej CyberHouseHvis du skal lave det med 400V relæ moduler, så skal du bruge 8 stk! Det er 50% af max konfiguration af udgange!!!Jeg synes, at det ville være synd at bruge 50% på rullegardiner...Jeg ville nok vælge en løsning med ekstern relæer.Hvis du bruger et 2 polet relæ med skifte kontakt til polvending og et 1 polet til at start/stop pr gardin.Så kan du nøjes med 2 stk 24V udgange pr. gardin. (1 til op/ned + 1 start/stop) Dvs 4 stk 24V moduler ialt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hej CyberHouseHvis du skal lave det med 400V relæ moduler' date=' så skal du bruge 8 stk! Det er 50% af max konfiguration af udgange!!!Jeg synes, at det ville være synd at bruge 50% på rullegardiner...Jeg ville nok vælge en løsning med ekstern relæer.Hvis du bruger et 2 polet relæ med skifte kontakt til polvending og et 1 polet til at start/stop pr gardin.Så kan du nøjes med 2 stk 24V udgange pr. gardin. (1 til op/ned + 1 start/stop) Dvs 4 stk 24V moduler ialt.[/quote']Rent faktist er det nok med et 2-pol skifte-relæ, de kan også fås meget smalle, ca 10mm. Du kører hovedstrømmen igennem dette relæ, som tidligere skitseret, dette tager du fra en udgang på et output 24, evt fra en ekstern psu tilkoblet dette modul. Dette relæs spole (hvis du anvender et 24V dc) kobler du til en udgang på et IHC output 24 modul.Sådan ville jeg gøre det. Evt. kan du montere en dåse et andet sted med dette relæ i, og trække et link-6 kabel fra ihc-tavlen.Mvh Bjarne
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hej CyberHouseHvis du skal lave det med 400V relæ moduler' date=' så skal du bruge 8 stk! Det er 50% af max konfiguration af udgange!!!Jeg synes' date=' at det ville være synd at bruge 50% på rullegardiner...Jeg ville nok vælge en løsning med ekstern relæer.Hvis du bruger et 2 polet relæ med skifte kontakt til polvending og et 1 polet til at start/stop pr gardin.Så kan du nøjes med 2 stk 24V udgange pr. gardin. (1 til op/ned + 1 start/stop) Dvs 4 stk 24V moduler ialt.[/quote'']Rent faktist er det nok med et 2-pol skifte-relæ, de kan også fås meget smalle, ca 10mm. Du kører hovedstrømmen igennem dette relæ, som tidligere skitseret, dette tager du fra en udgang på et output 24, evt fra en ekstern psu tilkoblet dette modul. Dette relæs spole (hvis du anvender et 24V dc) kobler du til en udgang på et IHC output 24 modul.Sådan ville jeg gøre det. Evt. kan du montere en dåse et andet sted med dette relæ i, og trække et link-6 kabel fra ihc-tavlen.Mvh Bjarne
IHC 24V output kan ikke trække den nødvendige strøm til at køre gardinet.Det er derfor også nødvendigt med et overdragerelæ til on/off...
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hej CyberHouseHvis du skal lave det med 400V relæ moduler' date=' så skal du bruge 8 stk! Det er 50% af max konfiguration af udgange!!!Jeg synes' date=' at det ville være synd at bruge 50% på rullegardiner...Jeg ville nok vælge en løsning med ekstern relæer.Hvis du bruger et 2 polet relæ med skifte kontakt til polvending og et 1 polet til at start/stop pr gardin.Så kan du nøjes med 2 stk 24V udgange pr. gardin. (1 til op/ned + 1 start/stop) Dvs 4 stk 24V moduler ialt.[/quote'']Rent faktist er det nok med et 2-pol skifte-relæ' date=' de kan også fås meget smalle, ca 10mm. Du kører hovedstrømmen igennem dette relæ, som tidligere skitseret, dette tager du fra en udgang på et output 24, evt fra en ekstern psu tilkoblet dette modul. Dette relæs spole (hvis du anvender et 24V dc) kobler du til en udgang på et IHC output 24 modul.Sådan ville jeg gøre det. Evt. kan du montere en dåse et andet sted med dette relæ i, og trække et link-6 kabel fra ihc-tavlen.Mvh Bjarne[/quote']IHC 24V output kan ikke trække den nødvendige strøm til at køre gardinet.Det er derfor også nødvendigt med et overdragerelæ til on/off...
Ups :sick: Det havde jeg da lige overset i farten, det er korrekt B)
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok