Hop til indhold

Serviceview fejler efter Java upgrade.


 Share

Recommended Posts

Jeg opgraderede min controller med nyeste firmware for et par mdr. siden. De gav de normale underlige problemer med at første gang jeg henter programmet fra controleren, retter det og vil loade det op igen så fejler det, og jeg må tage sidste backup, rette den op uploade. Hvorfor det sker ca. hver anden gang jeg opgrader firmware savner jeg fortsat en forklaring på.Men et langt større problem er det at efter jeg opgraderede Java på min PC for et par dage siden, kan jeg ikke længere starte service view'et. Den kommer med en Java fejl.Nogle kloge hoveder jer som kan fortælle mig hvad der går galt, og om der er en quick fix.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har en anden PC med en JAVA version som endnu ikke er opgraderet. Der virker det fint.At reinstaller JAVA er ikke rigtig en option. Det har jeg prøvet før med dårligt resultat.At nedgrader IHC FW vil jeg også gerne undgå. Det er så p.... irriterende at skulle lave sine ændringer 2 gange bare fordi et eller andet gå galt når man downloader sit program første gang efter en op/nedgradering.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor ville jeg ønske at Java aldrig var opfundet. Jeg er pissed hver dag, når jeg skal sidde og ser på deres l... logo hver gang jeg skal på min netbank. At jeg så ofte har problemer med mit IHC med Java, gør jo ikke at jeg elsker det mere.Så kære LK (De læser sgu nok ikke med her, de sidder og knokler med Java problemer i den nye software, 2.17a, som lanceres i 2017:-, som indeholder fantastiske forbedringer, som f.eks. ny funktions blok til styring af Nespresso kaffemaskine tænd/sluk))Budskab: DROP JAVA!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde følgende fejl med serviceview på min controller efter opgraderingen.[attachment=1996]old_java_cache.jpg[/attachment]Løsningen på dette er at slette javacachen fra kontrolpanelet/java
Nej løsningen burde være at de, og andre, holdt op med at basere deres løsning på Java. Jeg ved godt at man baserede sin løsning på Java, så det kan bruges på flere platforme, men problemet er at det efterhånden kun kører på Windows, og det kører ad helevede til. Stod i dag med en IHC installatioen, og de forpu.... Java applet ville ikke køre.. Prøvede alt, genstartede, og pludselig ville en af dem køre. I HATE JAVA!!!!!
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde følgende fejl med serviceview på min controller efter opgraderingen.Løsningen på dette er at slette javacachen fra kontrolpanelet/java
Nej løsningen burde være at de' date=' og andre' date=' holdt op med at basere deres løsning på Java. Jeg ved godt at man baserede sin løsning på Java, så det kan bruges på flere platforme, men problemet er at det efterhånden kun kører på Windows, og det kører ad helevede til. Stod i dag med en IHC installatioen, og de forpu.... Java applet ville ikke køre.. Prøvede alt, genstartede, og pludselig ville en af dem køre. I HATE JAVA!!!!![/quote'']Sjovt at du skriver det kun køre på windows. m$ har jo i mange år været modstander af JAVA, med deraf følgende tåbelige implementeringer af deres egen variant, hvilket har været med til at gøre mange ting mere besværligt.I det aktuelle tilfælde ser det ud til at være LK, som har glemt at signe en af deres funktioner. Men hvorfor det først er nu det giver problemer kan kun guderne svare på. Men hvis alle som koder mod JAVA gad gøre det mod standarden, så havde vi ikke alle de problemer med bindinger til specifike JAVA versioner m.m.
Link til kommentar
Del på andre sites

jeg har selv opdateret til 2.7.10 (og 2.7.166 i controlleren) og er så heldig at jeg ingen problemer har. Jeg tvivler derfor på at det er manglende signing fra LK's side (nu har jeg jo ikke set din fejlbeskrivelse men kun Nicholais)Prøv evt. igen at fjerne alle referencer vedr. LK/Schneider Electric i Java. Det er både cache, application men også de certifikater som er installeret (jeg tror at LK/Schneider Electric. har skiftet certifikat i forbindelse med en af de seneste opdateringer)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde følgende fejl med serviceview på min controller efter opgraderingen.Løsningen på dette er at slette javacachen fra kontrolpanelet/java
Nej løsningen burde være at de' date=' og andre' date=' holdt op med at basere deres løsning på Java. Jeg ved godt at man baserede sin løsning på Java' date=' så det kan bruges på flere platforme, men problemet er at det efterhånden kun kører på Windows, og det kører ad helevede til. Stod i dag med en IHC installatioen, og de forpu.... Java applet ville ikke køre.. Prøvede alt, genstartede, og pludselig ville en af dem køre. I HATE JAVA!!!!![/quote''']Sjovt at du skriver det kun køre på windows. m$ har jo i mange år været modstander af JAVA, med deraf følgende tåbelige implementeringer af deres egen variant, hvilket har været med til at gøre mange ting mere besværligt.I det aktuelle tilfælde ser det ud til at være LK, som har glemt at signe en af deres funktioner. Men hvorfor det først er nu det giver problemer kan kun guderne svare på. Men hvis alle som koder mod JAVA gad gøre det mod standarden, så havde vi ikke alle de problemer med bindinger til specifike JAVA versioner m.m.
Ja men det er da underligt at jeg på denne specifikke installation skal klikke på Administration 100 gange før at jeg evt. kan være heldig at de ved forsøg nummer 100 endelig kommer op med en Administrator side.
Link til kommentar
Del på andre sites

jeg har selv opdateret til 2.7.10 (og 2.7.166 i controlleren) og er så heldig at jeg ingen problemer har. Jeg tvivler derfor på at det er manglende signing fra LK's side (nu har jeg jo ikke set din fejlbeskrivelse men kun Nicholais)Prøv evt. igen at fjerne alle referencer vedr. LK/Schneider Electric i Java. Det er både cache' date=' application men også de certifikater som er installeret (jeg tror at LK/Schneider Electric. har skiftet certifikat i forbindelse med en af de seneste opdateringer)[/quote']Min fejl er præcis den samme som Nicholais, og hvis du kigger nærmere på hans screen shots vil du se at JAVA fejler på en unsigned class.Fejlen opstod først da jeg kørte JAVA updates på nogle uger efter at jeg havde opgraderet FW i controleren og Visual på computeren.
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja måske skyldes det certifikaterne:Virker som sagt fint her hos mig på Win med Oracle Java 6 update 31' date=' 1.6.0-31.Visual er opgraderet til 2.7.110, men min controller har jeg dog ikke opgraderet, da jeg ikke fandt behov for det endnu, så den (og serviceview) kører stadig 2.7.144.[/quote']Fejlen opstod da jeg opgraderes til Java 6 Update 33, 1.6.0-33Jeg har også lige prøve at ryde alle certifikaterne, men uden at det hjalp. :angry:
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja måske skyldes det certifikaterne:Virker som sagt fint her hos mig på Win med Oracle Java 6 update 31' date=' 1.6.0-31.Visual er opgraderet til 2.7.110' date=' men min controller har jeg dog ikke opgraderet, da jeg ikke fandt behov for det endnu, så den (og serviceview) kører stadig 2.7.144.[/quote'']Fejlen opstod da jeg opgraderes til Java 6 Update 33, 1.6.0-33Jeg har også lige prøve at ryde alle certifikaterne, men uden at det hjalp. :angry:
YES. Endelige virker det igen. :cheer: :cheer: :cheer: Efter at have rodet med det nogle timer, herunder afinstalleret og installeret forskellige JAVA versioner uden at det ændrede noget, begyndte jeg at kigge nærmere på certifikaterne. Efter at have slettet alle secure sites certifikater, virkede service view igen. Under secure sites lå kun 1 LK certifikat og ca. 30 versioner af forskellige certifikater fra mine forskellige ISP'er gennem de sidste 5 år. Da jeg igår slettede certifikater var det kun trusted certificates jeg fik slettet, men der trængte også til at blive ryddet op. :-)
Link til kommentar
Del på andre sites

Dejligt at høre det spilller igen. Hvis du havde mange gamle certifikater var det måske en ide med at få rydet helt op med en formatering og en reinstalering af windows. Det hjælper ofte på mange problemer' date=' giver bedre ydelse og plads.[/quote']Nu arbejder jeg i IT branchen, så jeg er fuldt klar over at windos skal geninstalleres mindst hver 6 mdr. for bare at fungere nogenlune godt. Men det koster mindst 2 dage i genopsætning efter en reinstallation, så på min private PC er det blevet udskudt alt for længe. :angry:
Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok