Hop til indhold

Valg af controller


Recommended Posts

Hej forumJeg er uddannet elektriker for år tilbage, og har ikke arbejdet med IHC siden den gang på skole bænken.Lysten til at rode med IHC er imidlertidigt kommet til mig, og jeg er gået igang med at kigge efter komponenter, til at komme igang med at lege. Jeg kigger primært på brugt markedet. Hjertet i IHC er jo controlleren, og det er her jeg er ret fortvivlet. For søger man på f.eks dba, kommer der både nogen ældre billige controllere frem (med comport, som vi benyttede op skolen den gang) samt nogen nyere, noget dyrere modeller. Hvad er forskellen helt præcist på de nye vers. de gamle modeller ?Jeg ønsker på sigt, at kunne betjene mit IHC anlæg vha. app på min smartphone, samt have adgang over nettet.Håber på lidt feedbackHilsen Brian Madsen

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej forumJeg er uddannet elektriker for år tilbage' date=' og har ikke arbejdet med IHC siden den gang på skole bænken.Lysten til at rode med IHC er imidlertidigt kommet til mig, og jeg er gået igang med at kigge efter komponenter, til at komme igang med at lege. Jeg kigger primært på brugt markedet. Hjertet i IHC er jo controlleren, og det er her jeg er ret fortvivlet. For søger man på f.eks dba, kommer der både nogen ældre billige controllere frem (med comport, som vi benyttede op skolen den gang) samt nogen nyere, noget dyrere modeller. Hvad er forskellen helt præcist på de nye vers. de gamle modeller ?Jeg ønsker på sigt, at kunne betjene mit IHC anlæg vha. app på min smartphone, samt have adgang over nettet.Håber på lidt feedbackHilsen Brian Madsen[/quote']Velkommen i klubben.Hvis du vil tilgå dit IHC anlæg via smartphone m.m. kan du kun vælge en IHC wireless controler med viewer. Og med de problemer som jeg og andre oplever med HW rev. 6.1, vil jeg anbefale at du kun leder efter den nyeste controler som er HW rev. 6.2. Forskellen på 6.1 og 6.2 er primært mængde af RAM.LK's egen housecontrol program pakke, kan kun lige ligge på en HW rev. 6.1. Når du så begynder at tilgå den aktivt fra nettet via app's serviceview m.m. begynder læsset at vælte, og controlerne genstarter. Der er ikke det store problem i at den genstarter, men det er pænt irriterende. Hos mig ryger min netforbindelse f.eks. hvergang, da jeg har koblet min router på en IHC udgang. Mit IHC program er lavet til at udgangen til routeren har samme tilstand før og efter en genstart, men lige når IHC controlerne genstarter, falder udgang længe nok til at min internet router genstarter. :angry:
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej forumJeg er uddannet elektriker for år tilbage' date=' og har ikke arbejdet med IHC siden den gang på skole bænken.Lysten til at rode med IHC er imidlertidigt kommet til mig' date=' og jeg er gået igang med at kigge efter komponenter, til at komme igang med at lege. Jeg kigger primært på brugt markedet. Hjertet i IHC er jo controlleren, og det er her jeg er ret fortvivlet. For søger man på f.eks dba, kommer der både nogen ældre billige controllere frem (med comport, som vi benyttede op skolen den gang) samt nogen nyere, noget dyrere modeller. Hvad er forskellen helt præcist på de nye vers. de gamle modeller ?Jeg ønsker på sigt, at kunne betjene mit IHC anlæg vha. app på min smartphone, samt have adgang over nettet.Håber på lidt feedbackHilsen Brian Madsen[/quote'']Velkommen i klubben.Hvis du vil tilgå dit IHC anlæg via smartphone m.m. kan du kun vælge en IHC wireless controler med viewer. Og med de problemer som jeg og andre oplever med HW rev. 6.1, vil jeg anbefale at du kun leder efter den nyeste controler som er HW rev. 6.2. Forskellen på 6.1 og 6.2 er primært mængde af RAM.LK's egen housecontrol program pakke, kan kun lige ligge på en HW rev. 6.1. Når du så begynder at tilgå den aktivt fra nettet via app's serviceview m.m. begynder læsset at vælte, og controlerne genstarter. Der er ikke det store problem i at den genstarter, men det er pænt irriterende. Hos mig ryger min netforbindelse f.eks. hvergang, da jeg har koblet min router på en IHC udgang. Mit IHC program er lavet til at udgangen til routeren har samme tilstand før og efter en genstart, men lige når IHC controlerne genstarter, falder udgang længe nok til at min internet router genstarter. :angry:
Hej, og tak for svar.Dvs. at hvis jeg køber en af de ældre controllere, får jeg ikke ret mange muligheder, for at styre noget via web support, eller fra app på mobilen ? Og der kan heller ikke tilkøbes et modul som muliggøre det ?
Link til kommentar
Del på andre sites

Der er godt nok ikke beskrevet hvad forskellen er eller hvad de enkelte kontrollere kan i fht. hinanden, men her er ihverttilfælde en oversigt:http://www.ihc-user.dk/guides/valg-af-ihc-controllerDet kan klart anbefales kun at kikke efter en ver. 2 med viewer. Det skulle dog uofficielt kunne lade sig gøre at sende kommandoer til en ver. 2 uden viewer via eth. Porten. Dog er dette ikke officelt understøttet af LK og virker derfor heller ikke via deres app eller software. Kik dog efter 3. Parts software her i forummet og du vil kunne finde eksempler på hvordan det kan lade sig gøre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er godt nok ikke beskrevet hvad forskellen er eller hvad de enkelte kontrollere kan i fht. hinanden' date=' men her er ihverttilfælde en oversigt:http://www.ihc-user.dk/guides/valg-af-ihc-controllerDet kan klart anbefales kun at kikke efter en ver. 2 med viewer. Det skulle dog uofficielt kunne lade sig gøre at sende kommandoer til en ver. 2 uden viewer via eth. Porten. Dog er dette ikke officelt understøttet af LK og virker derfor heller ikke via deres app eller software. Kik dog efter 3. Parts software her i forummet og du vil kunne finde eksempler på hvordan det kan lade sig gøre.[/quote']Hej.Jeg kan ikke finde de topic`s du snakker om, hvor folk med en IHC controller version 2 uden viewer, beskriver hvordan de gør. Kunne du hjælpe med et link :-)Det viewer modul der kan tilkøbes seperat ( Ihc control Viewer 120B 1400 ) Er den universal, forstået på den måde, at den kan bruges sammen med alle de controllere der har været igennem tiden ? Eller virker den kun med den nye usb controller ver.2 uden viewer modul ?Hvordan ved man om en controller har HW 6.1 eller 6.2, når man nu kigger på brugt markedet ?
Link til kommentar
Del på andre sites

Det viewer modul der kan tilkøbes seperat ( Ihc control Viewer 120B 1400 ) Er den universal' date=' forstået på den måde, at den kan bruges sammen med alle de controllere der har været igennem tiden ? Eller virker den kun med den nye usb controller ver.2 uden viewer modul ?Hvordan ved man om en controller har HW 6.1 eller 6.2, når man nu kigger på brugt markedet ?[/quote']Det viewer modul (120B 1400) virker KUN til en visual 1 controller.Hvis du vil benytte app og vil tilgå controlleren via nettet med grafisk brugerflade, skal du have en visual 2 controller med viewer. Du kan ikke sætte et løst viewer modul til en visual 2 controller, så du kan ikke opgradere uden at skifte controller hvis du fortryder et køb uden..HW version 6.2 kom for ca. 1 -1½ år siden, så det er nok ikke dem der er flest af til salg på brugt markedet. Der er ikke andet at gøre end at spørge sælger om det er 6.1 eller 6.2
Link til kommentar
Del på andre sites

Det viewer modul der kan tilkøbes seperat ( Ihc control Viewer 120B 1400 ) Er den universal' date=' forstået på den måde' date=' at den kan bruges sammen med alle de controllere der har været igennem tiden ? Eller virker den kun med den nye usb controller ver.2 uden viewer modul ?Hvordan ved man om en controller har HW 6.1 eller 6.2, når man nu kigger på brugt markedet ?[/quote'']Det viewer modul (120B 1400) virker KUN til en visual 1 controller.Hvis du vil benytte app og vil tilgå controlleren via nettet med grafisk brugerflade, skal du have en visual 2 controller med viewer. Du kan ikke sætte et løst viewer modul til en visual 2 controller, så du kan ikke opgradere uden at skifte controller hvis du fortryder et køb uden..HW version 6.2 kom for ca. 1 -1½ år siden, så det er nok ikke dem der er flest af til salg på brugt markedet. Der er ikke andet at gøre end at spørge sælger om det er 6.1 eller 6.2
OkayTakker for svar. Jeg må ud og lede
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej.Jeg kan ikke finde de topic`s du snakker om' date=' hvor folk med en IHC controller version 2 uden viewer, beskriver hvordan de gør. Kunne du hjælpe med et link ?[/quote']Undskyld det var den forkerte gruppe jeg henviste til. Det er udviklings gruppen jeg mente http://www.ihc-user.dk/forum/udvikling/microsoft-net-api/sdkHer er der flere der har lavet kodet der snakker med controlleren direkte på eth. porten. Det kræver lidt indsigt/viden på området, men det skulle være muligt at bruge bla. MikkelS' s kode på en controllere uden viewer.Det der "mangler" i en del lille controllere uden viewer er scenedesign, sceneview og websceneview. Serviceview er jo med i den "lille" og det er dennes "kommandosprog" der anvendes. Derved er det muligt at sende kommandoer til en controllere uden viewer, men du kan selvfølgelig ikke få vist LK's grafiske brugerflade. Jeg tror ikke det er muligt at anvende LK's app. da denne jo kræver du har checked/enabled sceneview. Men det burde virke med Morten Striboldt's IRemote app. Den er det også gratis at prøve.
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har hørt rygter om, ude i byen, at den model uden viewer kan opgraderes til model med viewer. Det er vist ren software. Om det passer ved jeg ikke. Men kunne være andre havde hørt om det. Men ellers tror jeg det nemmeste for mig, nok bare er at købe den model med viewer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja foruden softwaren/firmware/bootloader består forskellen kun i teksten på fronten. Der er ingen hardware mæssige forskelle, derfor kan den principelt godt opgraderes, men det er ikke noget der praktiseres af LK. Men det er da sket de er kommet til at ligge den forkerte version på ifbm. RMA sager ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er en gammel post herinde, der omhandler upgrade til viewer, hvor en skriver at det er lykkedes for ham. LINKHelt nøjagtigt hvordan det skal gøres, kom dog aldrig frem, og Allan der er gammel LK mand stillede da også tvivl ved at det kan lade sig gøre..Desuden er der/har der været en controller til salg herinde, som efter reparation hos LK pludselig kom tilbage med viewer, men om der er skiftet noget i den, eller om den "bare" er software opdateret vides ikke. LINK

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er en gammel post herinde' date=' der omhandler upgrade til viewer, hvor en skriver at det er lykkedes for ham. LINKHelt nøjagtigt hvordan det skal gøres, kom dog aldrig frem, og Allan der er gammel LK mand stillede da også tvivl ved at det kan lade sig gøre..Desuden er der/har der været en controller til salg herinde, som efter reparation hos LK pludselig kom tilbage med viewer, men om der er skiftet noget i den, eller om den "bare" er software opdateret vides ikke. LINK
Ja det kan jeg se. Men det er sikkert ret lukket ned at få informationer om hvordan. Bliver nok nød til at finde en. En med viewer. Men tak for hjælpen :-)
Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok