Hop til indhold

Nyheder fra LK.


 Share

Recommended Posts

LK har idag frigivet opdaterede FB'er. http://lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/teknisk-support/IHC-Control-Visual-Software2.page?Der er stort kun tale om fejl rettelser, men jeg faldt dog lige over en FB som understøtter SMS modem.4.2.02.b. Post i postkassenOpdateret med SMS modemDerudover glæder jeg mig til at se "LK FUGA Betjeningstryk 2 tast 4 dioder". Den findes også i en OPUS udgave.Intet af det nye HW kan jeg dog finde i deres online katalog endnu. :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmmm det er sjovt de stadig skriver ny ved flere produkter i excel filen. For det er nøjagtig den samme tekst i den gamle LK IHC Visual 2.7.4 af 01.01.2011, som i den ny LK IHC Visual 2.7.5 af 01.03.2012 så hardwaren (annoncerede nye tryk) har været undervejs nu i over 1 år....... typisk LK !Forvet derfor ikke at se noget til et evt. nyt SMS modem får sidst i 2012 eller 2013. Det er jo et produkt der "uheldigvis" er supporteret og sluppet med ud i deres software længe før de overhoved har annonceret at de har det. Se f.eks. hjælpen til den omtale FB 4.2.02

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg var lige en tur forbi LK's stand på bolig i forum i denne weekend. Jeg fik en god snak med ham som stod på standen, og han løftede lidt af sløret for hvad der kommer til maj.M-bus understøttelse:I første omgang med understøttelse af Nilan comfort 300 ventilations anlæg. Dantherm kommer måske senere, men deres anlæg er lidt mere besværlige, da deres m-bus enhed er sat op som master, mens Nilan's er sat op som slave.Desværre er det ikke en rigtig m-bus understøttelse. Man skal købe en lille PLC som sættes til at være M-bus master. PLC'en forbindes til et IHC modul med 4 udgange. Det giver så 15 mulige tilstande (4*off kan ikke bruges til noget) man kan overføre til ventilations anlæget. Det er bedre end ingenting, men langt fra hvad man kunne ønske sig. :angry:SMS modemDet SMS modem, som vi efterhånden har kunnet se længe i div. FB's skulle blive frigivet til maj.Ny firmware:M-bus understøttelsen kræver ikke ny firmware, men der kommer alligevel en ny firmware. Der skulle bl.a. være rettet nogle ting, så den bliver lidt mere stabil.Genstart af controlerJeg havde også en snak med ham om controler som genstarter. Grunden til at det ofte sker, når man connecter til controleren med Visual eller service view, er at der så skal allokeres RAM til opgaven. Hvis man har et stort program, temp. sensore eller pulsopsamler med 1000 pulser pr. KWh, så kan man komme ud for at der ikke er ledig RAM nok, og så genstarter controleren. Man skulle dog ikke være så ked af det, da genstarten også medføre at de kommunikations problemer, som vi oplever med wireless enheder fra tid til anden, samtidig bliver ryddet af vejen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Øv øv håbede de kom med noget på eth porten
Med den måde som de implementer m-bussen på, tror jeg du skal MEGET langt ud i fremtiden, før LK begynder at lave noget på eth porten. Ingen gang en ordentlig NTP eller IPV6 understøttelse ser ud til at være under overvejelse.
Link til kommentar
Del på andre sites

Genstart af controlerJeg havde også en snak med ham om controler som genstarter. Grunden til at det ofte sker' date=' når man connecter til controleren med Visual eller service view, er at der så skal allokeres RAM til opgaven. Hvis man har et stort program, temp. sensore eller pulsopsamler med 1000 pulser pr. KWh, så kan man komme ud for at der ikke er ledig RAM nok, og så genstarter controleren. Man skulle dog ikke være så ked af det, da genstarten også medføre at de kommunikations problemer, som vi oplever med wireless enheder fra tid til anden, samtidig bliver ryddet af vejen.[/quote']Det er nok den værste undskyldning jeg længe har hørt. Jeg kan udemærket forstå argumentet. Jo flere resourceID'er man abonnerer på når man logger på med Visual eller Service View, jo mere hukommelse skal der allokeres, det siger sig selv. Derimod mener jeg at det er en gigantisk pinlig brøler brøler af LK at de ikke dimensionerer deres hardware (RAM) så der er den plads der skal bruges.Jeg ved udemærket godt, at der er sket meget med RAM priser gennem årerne, og det kan have en betydning for hvor meget LK har valgt at putte i controlleren, men det er stadigvæk ikke acceptabelt. Det med at man ikke skal være ked af at controlleren genstarter, fordi der derved bliver ryddet op i kommunikationsproblemerne, er da også lige til at .... [censureret]. Hvis de ikke kan implementere en ordentlig kommunikationsprotokol og garbage collector, så skal de da hellere trække sig fra markedet og producere negleklippere i stedet for.
Link til kommentar
Del på andre sites

Det er nok den værste undskyldning jeg længe har hørt. Jeg kan udemærket forstå argumentet. Jo flere resourceID'er man abonnerer på når man logger på med Visual eller Service View' date=' jo mere hukommelse skal der allokeres, det siger sig selv. Derimod mener jeg at det er en gigantisk pinlig brøler brøler af LK at de ikke dimensionerer deres hardware (RAM) så der er den plads der skal bruges.Jeg ved udemærket godt, at der er sket meget med RAM priser gennem årerne, og det kan have en betydning for hvor meget LK har valgt at putte i controlleren, men det er stadigvæk ikke acceptabelt. Det med at man ikke skal være ked af at controlleren genstarter, fordi der derved bliver ryddet op i kommunikationsproblemerne, er da også lige til at .... [censureret']. Hvis de ikke kan implementere en ordentlig kommunikationsprotokol og garbage collector, så skal de da hellere trække sig fra markedet og producere negleklippere i stedet for.
Jeg er sådan set enig med dig. Som jeg ser det er det største problem at der overhovedet er memory leaks i deres firmware. Der er trods alt tale om en single threadet applikation, som ikke burde alloker memory til højre og venstre hele tiden.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
SMS modemDet SMS modem' date=' som vi efterhånden har kunnet se længe i div. FB's skulle blive frigivet til maj.[/quote']Her er et dokument fra Schneider, hvor der står lidt om det. Det er dog en miljøundersøgelse af produktet, så det er ikke voldsomt meget der står om funktionalitet.Link (PDF)De har også lagt nye videoer på Youtube, som bl.a. fortæller om SMS modemet og sammenkoblingen med Nilan ventilationsanlæg.
Link til kommentar
Del på andre sites

Her er et dokument fra Schneider' date=' hvor der står lidt om det. Det er dog en miljøundersøgelse af produktet, så det er ikke voldsomt meget der står om funktionalitet.[/quote']Der også dette dokument fra Schneider, med lidt flere billeder. LINK pdfNu har jeg været så heldig at prøve det sms modem, og må sige at det virkelig spiller, når det er koblet sammen med en Visual Controller/Viewer. Det kan nemlig også køre "stand alone", men det har jeg ikke prøvet at lege med. B) Man kan lagre 30 telefonnumre og modtage beskeder ved hændelser på ind-/udgange, fra inaktiv til aktiv (on/off) og omvendt, og man bestemmer ved hver oprettet besked, hvilken tekst der skal sendes, og hvilke af de 30 telefonnumre der skal have netop den besked.Man kan ligeledes sende beskeder til modemet, og derved sætte en ind-/udgang on/off eller give en puls.Der skal ny firmware i controlleren og ny visual software til. De er ikke frigivet endnu, men det bliver de snart.Af andre nyheder, kommer der en masse nye (ca. 50 stk) scene elementer til vieweren i den nye software.
Link til kommentar
Del på andre sites

De har også lagt nye videoer på Youtube, som bl.a. fortæller om SMS modemet og sammenkoblingen med Nilan ventilationsanlæg.
Hmmmmm..... Forhåbentlig skal der ikke endnu en "Schneider box" til, for at få IHC controlleren til at kommunikere med Nilan anlæget, når nu der er RS485 bus på dem begge. :angry: En firmware update burde da kunne gøre det. Men nu må vi se. Det skal ikke undre mig om LK gør det blot for at kunne tjene endnu mere på propritær hardware.
Link til kommentar
Del på andre sites

Hmmmmm..... Forhåbentlig skal der ikke endnu en "Schneider box" til' date=' for at få IHC controlleren til at kommunikere med Nilan anlæget, når nu der er RS485 bus på dem begge. :angry: En firmware update burde da kunne gøre det. Men nu må vi se. Det skal ikke undre mig om LK gør det blot for at kunne tjene endnu mere på propritær hardware.[/quote']På messen i forum for nogle uger siden talte jeg med LK fyren som har lavet sammen koblingen. Det sker desværre ved at man skal have en m-bus master PLC mellem IHC og Nilan ventilations anlægget. For at gøre det rigtigt kedeligt skal man bruge 4 udgange, som skal forbindes til m-bus masteren, således at man kan overføre 15 status registre. Ingen kommunikation fra Nilan anlægget til IHC desværre. :angry: Sammenkoblingen er præcis så ringe lavet som jeg havde frygtet, og berettiger på ingen måde at det har taget næste 2 år. :angry::angry::angry::angry::angry::angry:
Link til kommentar
Del på andre sites

Her er et dokument fra Schneider' date=' hvor der står lidt om det. Det er dog en miljøundersøgelse af produktet, så det er ikke voldsomt meget der står om funktionalitet.Link (PDF)De har også lagt nye videoer på Youtube, som bl.a. fortæller om SMS modemet og sammenkoblingen med Nilan ventilationsanlæg.
Så venter vi bare på at LK får opdateret deres eget website med nyhederne. :)
Link til kommentar
Del på andre sites

Her er et dokument fra Schneider' date=' hvor der står lidt om det. Det er dog en miljøundersøgelse af produktet' date=' så det er ikke voldsomt meget der står om funktionalitet.Link (PDF)De har også lagt nye videoer på Youtube, som bl.a. fortæller om SMS modemet og sammenkoblingen med Nilan ventilationsanlæg.
Så venter vi bare på at LK får opdateret deres eget website med nyhederne. :)
hehe ja, men nu er der jo aldrig nogen der har beskyldt LK for at være hurtige ;)
Link til kommentar
Del på andre sites

Hmmmmm..... Forhåbentlig skal der ikke endnu en "Schneider box" til' date=' for at få IHC controlleren til at kommunikere med Nilan anlæget' date=' når nu der er RS485 bus på dem begge. :angry: En firmware update burde da kunne gøre det. Men nu må vi se. Det skal ikke undre mig om LK gør det blot for at kunne tjene endnu mere på propritær hardware.[/quote'']På messen i forum for nogle uger siden talte jeg med LK fyren som har lavet sammen koblingen. Det sker desværre ved at man skal have en m-bus master PLC mellem IHC og Nilan ventilations anlægget. For at gøre det rigtigt kedeligt skal man bruge 4 udgange, som skal forbindes til m-bus masteren, således at man kan overføre 15 status registre. Ingen kommunikation fra Nilan anlægget til IHC desværre. :angry: Sammenkoblingen er præcis så ringe lavet som jeg havde frygtet, og berettiger på ingen måde at det har taget næste 2 år. :angry::angry::angry::angry::angry::angry:
Kan også se på videoen, at det er nødvendigt at skære et ordentligt ekstra hul i tavle afdækningen, for at få plads til Schneider/nilan "kommunikation" boxen... For dælen noget klytværk... :laugh:
Link til kommentar
Del på andre sites

Kan også se på videoen' date=' at det er nødvendigt at skære et ordentligt ekstra hul i tavle afdækningen, for at få plads til Schneider/nilan "kommunikation" boxen... For dælen noget klytværk... :laugh:[/quote']Suk. Det bliver jo være og være. :(
Link til kommentar
Del på andre sites

Citat fra LK´s nye 3D univers:

LK IHC fjernbetjening til tablets vil blive udgivet i maj 2012IHCRemotetil tablets IHCRemote til tablets er i gang med at blive udviklet, og forventes at være færdig i løbet af maj måned i år. Den nye app til tablets kræver, ligesom til smartphones, at du har en IHC Controller installeret i dit hjem.Få fuld kontrol Understøttelse af flere IHC Controllere •Layout der passer til iPad'en•Mulighed for brug af grundplaner eller billeder taget med kameraet•Styr dine IHC Wireless enheder og de fleste tråede produkter
Link til kommentar
Del på andre sites

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå ja og så er der kommet en ny version 2.7.10 :)http://www.lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/teknisk-support/IHC-Control-Visual-Software2.page?Simulering-d9e91d6fa61b553a8fd4b86de965221f.visfwf_change_log_2_7_166.pdf[/attachment]Og endelig en oversigt over FB:[attachment=1943]Fb_opdatering_til_2_7_04.pdf[/attachment]
Tak for dit arbejde med at informere og upload LK dokumentation!!!Synes dog, at det er lidt sløjt af LK, at de bare skriver "Opdateret" på mange FB.Man kan jo ikke rigtig se, om der er tilføjet funktionalitet jeg kunne tænke mig at bruge, eller andet der kunne give anledning til at udskifte FB'er til den nye version :( Så nu hælder jeg nok mest til "If it aint broken - don't fix it".... :blink:
Link til kommentar
Del på andre sites

mht beskrivelse af FB ændringer så er det korrekt at der i excel filen ikke står meget, men det gør der i pdf´n.‘Open for third party products’ er da spændende, men mon ikke det bare er betegnelsen for at nu er der officielt mulighed for at få integration med andre systemer/produkter f.eks. Visility, Velux, Nilan, Zigza ( :cheer: ) mfl.Jeg tror ikke det betyder der frigives API´r.Og ja man behøver ikke umiddelbart skynde sig med denne opgradering. Men have den i baghovedet næste gang man skal lave ændringer.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok