Hop til indhold
  • 0

Flere tryk på samme kabel


Thomas J. Rasmussen
 Share

Spørgsmål

Hej herinde. Jeg er i gang med en ny IHC fortrådet installation i forbindelse med ombygning af vores hus. Jeg står overfor at skulle igang med at trække kabler mellem mine svagstrømstryk og selve IHC tavlen/input modulerne. Dertil vil jeg benytte LK link 10 kabel (5x2x0,6) mit spørgsmål er så, må man benytte samme kabel til f.eks. 2 tryk placeres i hver sin 1 moduls vægdåse, på hver side af væggen? I mit tilfælde 4 SL tryk. På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Hej herinde. Jeg er i gang med en ny IHC fortrådet installation i forbindelse med ombygning af vores hus. Jeg står overfor at skulle igang med at trække kabler mellem mine svagstrømstryk og selve IHC tavlen/input modulerne. Dertil vil jeg benytte LK link 10 kabel (5x2x0' date='6) mit spørgsmål er så, må man benytte samme kabel til f.eks. 2 tryk placeres i hver sin 1 moduls vægdåse, på hver side af væggen? I mit tilfælde 4 SL tryk. På forhånd tak.[/quote']Det må man godt.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hej herinde. Jeg er i gang med en ny IHC fortrådet installation i forbindelse med ombygning af vores hus. Jeg står overfor at skulle igang med at trække kabler mellem mine svagstrømstryk og selve IHC tavlen/input modulerne. Dertil vil jeg benytte LK link 10 kabel (5x2x0' date='6) mit spørgsmål er så, må man benytte samme kabel til f.eks. 2 tryk placeres i hver sin 1 moduls vægdåse, på hver side af væggen? I mit tilfælde 4 SL tryk. På forhånd tak.[/quote']Du kan sagtens nøjes med 1 kabel, men da der nemt kan være 2 LK link 10 kabler i et 16mm rør vil jeg anbefale at du trækker 1 kabel pr. tryk. Det gør det også nemmer at udvide som lars-jacobsen har skrevet tidliger, øger overskuelighed når du skal fejlfinde efterfølgende, samt gør din dokumentation af din installation mere overskuelig.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
InsIns: når du siger 16mm rør er det så faste eller flex-rør?
De fåes begge i 16mm og 20mm eller 5/8" og 3/4" som de tidliger blev kaldt. Den indvendige diameter er meget tæt på hinanden. Flexrør kan dog være MEGET svære at trække kabler i hvis de ikke ligger godt fast og er ordentligt fastgjorte.Til de installationer i lette vægge, som jeg går og fusker der hjemme, bruger jeg stive/faste rør, bortset fra de sidste 20 cm. ned til dåsen. Der bruger jeg et flexrør sat på det stive rør med en polyconmuffe, og godt med isolerbånd, så det ikke kan trækkes fra hinanden. Egentlig burde man bruge en skarvmuffe, men de er ikke til at splitte igen hvis rørne ikke lige passer.Jeg ved godt at man godt må lægge kablerne direkte i de lette vægge, men jeg er af den gamle skole, og fortrækker at jeg kan skifte kablerne uden at skulle skifte væggen, når jeg får en ny idee. :)
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok