Hop til indhold

Trådløs låsesystem til terrassedøre og vinduer


Recommended Posts

[ul][li]S5 er det ikke umiddelbart lykkes mig at finde ud af om den kan håndter 24V DC fra input modulet' date=' så det udestår pt.[/li'][/ul]
Spændende! Glæder mig til at høre, hvad S5 kan.Mon ikke det var en idé at prøve at komme til at tale med nogle af de folk hos Secuyou, der faktisk har designet boksen? De må da kunne svare på dine spørgsmål!-- Jakob
Link til kommentar
Del på andre sites

Mon ikke det var en idé at prøve at komme til at tale med nogle af de folk hos Secuyou' date=' der faktisk har designet boksen? De må da kunne svare på dine spørgsmål![/quote']Jeg har indtil videre en ret god dialog med Secuyou, så jeg er overbevist om at jeg har de nødvendige svar i starten af næste uge, ellers må jeg jo prøve med 24V og et overdragelses relæ. Så har jeg da i det mindste sikret mit input modul. :laugh: Efter hvad jeg har set indtil nu på boksen, er jeg dog rimelig sikker på at den kan klare 24V DC, ligesom jeg er rimelig sikker på at jeg kan strømføde den med 24V uden modstand direkte fra 24V fra IHC strømforsyningen, eller 12V direkte fra IHV backup modulet. Jeg vil dog gerne se nogle tal vedr. strømforbrug før jeg går så langt. Den medfølgende strømforsyning er 13,2V 250mA
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jakob,Beklager at jeg ikke har vendt tilbage til dig med besvarelsen på dit spørgsmål.Jeg vil meget gerne svare tilfredsstillende på det, da vi har fundet ud af nogle ting allerede nu, vi blandt andet kan ændre i vejledning, så det giver mere mening for alle. Vi har et møde med el-ingeniøren i næste uge, hvor vi vil besvare alle jeres spørgsmål.Igen, det er fantastisk at få så meget feedback - Tak for det. Mvh Ninoslav

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er nu nået så langt som jeg kan med boksen indtil jeg få mere information omkring S5, og hvordan den bruges. Jeg har prøve at bruge den som et kontakt sæt, men jeg kan ikke finde nogen logik i hvornår den er ON og hvornår den er OFF.Jeg har haft en kammerat som er elektronik ingeniør til at kigge på boksen, og konklusionen er at man går over åen efter vand hvis den skal bruges sammen med IHC. Grunden er at det lille print, man kan se til højre på billedet i dokumentationen, er tilsyneladen det samme print som sidder i fjenbetjeningen. Placeringen af knapper og dioder passer, og man kan styre låsene via knapperne på printet. Det giver 1 udfordring og en mulighed.Udfordringen er at da der ikke er nogen sabotage sikring af boksen, er det relativt nemt at bryde den om og betjene låsene via printet i boksen.Muligheden er at man klipper ledningerne man kan se på billeder, flytter fjernbetjenings printet over i en anden boks med sabotage sikring og et par modstande, så man kan brug 12 eller 24V fra IHC strøm forsyningen. De ledninger man klippede i starten tilslutter man 3 overdragelses relæer, og vupti, kan du styre de 3 knapper på fjernbetjeningen fra IHC meget mere simpelt end hvis man bruger boksen i sin nuværende udgave. Fjernbetjenings printet har iøvrigt en størrelse, som gøre at det burde kunne passe i et M36 DIN skinne modulInden jeg havde besøg af min kammerat, har jeg forsøgt at kode noget styring via S1 samt S2/S3 kombinationer. Det er imidlertid meget besværligt, da man bl.a. er nød til at lægge pauser ind mellem de enkelte kommandoer, ellers bliver boksen forvirret. Der er imidlertid ikke noget logik i hvor lange disse pauser skal være for at man er på den sikre side.S4 er den eneste måde at låse vinduerne op på. Det er ikke muligt at låse vinduerne op via S1 eller S2/S3 kombinationer.S1 - Rigel funktionen kan jeg ikke få til at virke stabilt. Jeg ender alt for ofte i hjemmelås, hvor jeg ønskede at ende i udelås, eller omvendt. Dertil kommer at jeg har store problemer med at låse vinduerne op med S4, når jeg havde låste dem med udelås via S1.S2/S3 kombinationerne har jeg fået til at virke stabilt, både i den simple udgave hvor S2 er kortsluttet med en lus, samt hvor S2/S3 begge styres af IHC. Da boksen er lavet til alarm anlæg giver det mening at have en S2 indgang til styring af om man vil i ude eller hjemmelås tilstand, samt en indgang til om alarmen er slået til eller ej. Imidlertid er S2 off (hjemmelås) og S3 off (alarm slået fra) = hjemmelås fremfor låst op, som jeg umiddelbart vil forvente. Faktisk er alle S2/S3 kombinationer bortset fra S2 ON og S3 ON ens betydende med hjemmelås. Derfor vil den simpleste metode være at kortslutte S2, og nøjes med at skifte mellem hjemmelås og udelås på S3.Hverken med S2/S3 kombinationer eller S3 alene er der problemer med at låse vinduerne op med S4.Jeg håber at jeg kan få gjort mine produkdefinationer og FB's færdig i løbet af den kommende uge, så i kan få noget at kigge på.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...

Hej.Jeg har opgivet at få Secuyou boksen til at virke. Den logik de har bygget ind i den give ingen mening når det skal bruges med IHC. S5 fandt jeg aldrig ud af hvordan fungere.I bund og grund kan Secuyou boksen intet som den alm. fjernbetjening ikke kan. Det der er gjort i boksen, og som også kan ses på billederne i deres dokumentation, er at de har taget et fjernbetjeninges print, og loddet nogle ledninger på kontakterne og dioder. Disse ledninger er så forbundet til nogle relæer og lidt logik. Logikken giver mening mod et alarm anlæg, men hvis du låser dine vinduer op med en anden fjernbetjening, kommer logikken ud af sync. med dit alarm anlæg, og du er nød til at slå alarmen fra og til, eller omvendt for at komme i sync. igen.Jeg en kammerat, som er elektronik ingeniør, og han kigger ligenu på at lave et print, med nogle relæer, optokobler og onshot relæer, så funktionerne i fjernbetjeningen kan styres/aflæses direkte fra ICH, uden den forstyrende logik, som Secuyou havde bygget ind i deres boks. Jeg forventer at lægge diagrammet op her, til fri ikke kommerciel afbenyttelse, når det er klart, sammen med lidt IHC kode, så det skulle være lige til at gå til. Umiddelbart vil jeg tror at print og komponenter vil koster under 200 kr. + en fjernbetjening til knap 400 kr. Så vi taler om 1/2 pris i forhold til hvad Secuyou skal have for deres boks. Samtidig får man noget som virker. Både IHC og Secuyou er hændelses baserede systemer, så de passer fint til hinanden. Logikken i Secuyou boksen er status baseret, hvilket gør integrationen mellem IHC og Secuyou besværlig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lars,Hvor er det fantastisk at du har fået din kammerat til at lave en løsning, som vil passe bedre til nogle IHC installationer. Du har fuldstændig ret i at vi har lagt vores fjernbetjeningsprint i vores boks, men vi har også lagt en mellemprint, som blandt andet har lydtilbagemelding hvis der er en terrassedør eller et vindue som står åben. Den funktion er ikke på vores fjernbetjeningen.Secuyou boksen er lavet, så den nemt kan integreres med simple relæ-systemer såsom alarmer og simple IHC installationer.Vi har fået boksen til at virke perfekt med IHC uden de store problemer.Vi er fuld i gang med at lave en forbedring af vores vejledning, så boksen bliver nemmere at installere. Så snart den er færdig, lægger vi den op her.Endnu engang tak for din store indsats - fortsæt det gode samarbejde og hold os orienteret. Til alle jer herinde, så er I mere end velkommen til at give os et kald på 7020 3003, og så tager vi en snak om hvordan I gerne vil styre Secuyou låsene med jeres IHC anlæg. Med venlig hilsenNinoslav - E-commerce manager - Secuyou

Link til kommentar
Del på andre sites

Du har fuldstændig ret i at vi har lagt vores fjernbetjeningsprint i vores boks' date=' men vi har også lagt en mellemprint, som blandt andet har lydtilbagemelding hvis der er en terrassedør eller et vindue som står åben. Den funktion er ikke på vores fjernbetjeningen.[/quote']Det er korrekt at der er en lyd tilbagemelding i jeres boks, men det kan jeg også få min IHC til at lave uden de store kvaler.
Secuyou boksen er lavet' date=' så den nemt kan integreres med simple relæ-systemer såsom alarmer og simple IHC installationer.Vi har fået boksen til at virke perfekt med IHC uden de store problemer.[/quote']Jeg har også fået boksen til at virke, men jeg vil ikke sige det er perfekt. Man kan godt få boksen til at reager på kommandoer fra IHC, men kommer boksen og IHC ud af sync. med hinanden kan man ikke se det fra IHC, og eneste måde at komme i sync. på igen, er ved at låse og låse op igen, eller omvendt. Hvis man kunne styre de 3 knapper på fjernbetjeningen direkte fra IHC, havde man ikke de problem. Man kan så gå direkte til den tilstand man ønskede.
Vi er fuld i gang med at lave en forbedring af vores vejledning' date=' så boksen bliver nemmere at installere. Så snart den er færdig, lægger vi den op her.[/quote']Ligegyldigt hvor god en vejledning i laver, så tror jeg ikke på i får løst det grundlæggende problem, som er at alarm anlæg og IHC anlæg arbejder på grundlæggende forskellige måder, og derfor kan boksen ikke dække begge områder i den nuværende udgave.Jeres manglende erkendelse af at alarm anlæg og IHC anlæg fungere på 2 grundlæggende forskellige måder, er nok også en væsentlig grund til at LK ikke vil gå ind i et samarbejde med jer. I er jo idag ejet af VKR gruppen, og LK understøtter f.eks. Velux vindues styring. Hvis i havde haft en boks med den funktionalitet, som jeg har beskrevet for dig tidligere, havde det ligget lige til højrebenet for LK at understøtte jeres låse system. Men i den nuværende udgave giver jeres boks ganske simpelt alt for mange problemer når sol og måne ikke står i de rette positioner.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...

I kan se hvordan en IHC bruger har sat hans Secuyou boks op i denne YouTube videor:Hvordan systemet virker, hvis man har glemt at lukke en terrassedør: http://youtu.be/0yPIbpVg2YsSecuyou udelåse funktion via IHChttp://youtu.be/x-ufKg_eopwVi arbejder konstant på boksen, så den bliver endnu bedre med IHC, samt andre styringssystemer. Go tirsdag til alle herfra! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

I kan se hvordan en IHC bruger har sat hans Secuyou boks op i denne YouTube videor:Hvordan systemet virker' date=' hvis man har glemt at lukke en terrassedør: http://youtu.be/0yPIbpVg2Ys
En meget sjov detalje i jeres video er at i rent faktisk dokumenter at jeres boks ikke fungere. :laugh: I opdagede først at der var endnu et vindue, som stod åbent da i trykkede "kom hjem" funktionen. Hvis i skulle have opdaget det på vej ud, med jeres design, vil i være nød til, efter i har lukket døren, at trykke på "kom hjem" vente 1 min. og derefter trykke på "forlad huset" igen. Hvis i nu havde lavet boksen ordentligt, så den matcher den måde som IHC virker på, så vil i efter at i har lukket døren kunne trykke på "forlad huset" igen. I vil ikke være nød til først at "komme hjem" før end i kan "folade huset"
Secuyou udelåse funktion via IHChttp://youtu.be/x-ufKg_eopw
Når alt er som man forventer virker jeres boks fint' date=' men i dokumenter selv med jeres første video at det er det sjældent. :laugh:
Vi arbejder konstant på boksen' date=' så den bliver endnu bedre med IHC, samt andre styringssystemer. Go tirsdag til alle herfra! :)[/quote']Bottom line. Jeg mener fortsat at boksen er noget skrammel og ikke penge værd. Efter at have lavet et alternativt print, hvor jeg bare har indsat oneshot relæer til de 2 dioder, overdragelses relæer til de 3 knapper på fjernbetjeningen, og et par modstande så jeg kan forsyne det hele med 24V fra IHC, tog det mig 1/2 time at få kodet IHC til at kunne trykke på knapperne på fjernebetjeningen, og reager på tilstanden fra dioderne. Printet incl. fjernbetjeningen trækker mindre end den halve mængde strøm af jeres boks. Faktisk kan jeg slet ikke måle strømforbruget når der ikke sker kommunikation med låsene, og jeg har ikke brug for en ekstern strømforsyning, med der tilhørende standby forbrug. Prisen for min version af boksen er under 200 kr.ps. Jeg ved godt jeg har lovet at lægge diagrammet og funktions blokkene op, men jeg har simpelthen for travlt på arbejde for tiden. :angry:
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej lnslns,Du har fuldstændig ret i at der også stod et vindue åbent, og at man normalt ville tjekke hele huset, når man får en alarm (lydindikation). Som jeg har nævnt tidligere i denne tråd, så er Secuyou boksen lavet til at blive styret fra forskellige platforme. Vi har lavet en boks, så almindelige brugere hurtigt kan lave et setup med deres system. Vi kan ikke sælge løse fjernbetjenigsprint af forskellige årsager. Den mest indlysende er at det simpelthen ikke er brugervenligt.Igen, så er det fantastisk at du vælger at udvikle videre på vores produkt :-) Det giver vores produkt noget mere værdi, så godt gået!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej lnslns' date='Du har fuldstændig ret i at der også stod et vindue åbent, og at man normalt ville tjekke hele huset, når man får en alarm (lydindikation).[/quote']Hvorfor skal man løbe hele huset rundt for at checke alle døre og vinduer, når man kan gøre det med et enkelt tryk på en knap, som samtidig slukker alt lys m.m. medmindre en eller flere døre eller vinduer står åben i hvilket tilfælde IHC giver alarm via den lydindikation som også bruges til brand og indbruds alarm.Med jeres design vil man enten løbe rundt i mørke, eller skulle "komme hjem" før man kan "forlade huset" igen. Hvilket ca. tager 2 min. hvergang.
Som jeg har nævnt tidligere i denne tråd' date=' så er Secuyou boksen lavet til at blive styret fra forskellige platforme.[/quote']Men der er ligeså stor forskel på måden som et alarm anlæg og et IHC anlæg fungere på, som der er på en motor til en diesel og en benzin bil. Jeg tvivler på at du vil hælde diesel på en benzin bil og omvendt.Det er ikke helt uden grund at IHC alarm ikke kan blive SKAFO godkendt.
Vi har lavet en boks' date=' så almindelige brugere hurtigt kan lave et setup med deres system.[/quote']Men der er alt for stor risiko for at du med jeres produk får forladt huset uden at alle døre og vinduer er lukket, og med Murphy i mente så sker det sikkert den dag du er sent på den og skal på ferie. Når du så kommer hjem til et tømt hus er der ingen forsikring, som dækker fordi du har efterladt huset med et åbent vindue eller dør.
Vi kan ikke sælge løse fjernbetjenigsprint af forskellige årsager. Den mest indlysende er at det simpelthen ikke er brugervenligt.
Hvem snakker om løse fjernbetjenings print. Jeg taler om i laver 2 varianter af jeres boks. En til 500 kr. som passer til IHC's måde at fungere på, og en til 1200 kr. som passer til alarm anlæg, låse rigle m.m. Eneste forskel er det print som ligger under jeres fjernbetjenings print, for det bruger i jo også i jeres egen boks.Når i har 2 versioner af jeres boks, så kan i tale om bruger venlighed.2 versioner af jeres boks vil også være godt i tråd med dit tidligere indlæg, hvor du skriver at i konstant videre udvikler på boksen. Se nu at få udviklet en variant som passer til IHC, så man ikke længere skal hænde benzin på sin diesel bil. :)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...

Hej lnslns.Det hjemmelavede print du har lavet til Secuyou og tilhørende FB vil du lægge det op til brug ?Secuyou er en fin måde at låse døre og vinduer på og med dit print så det virker med IHC ville være super.Har du sat Secuyou på alle vinduer / døre eller er du kun i "test" status ?MvhFrank Birch

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej lnslns.Det hjemmelavede print du har lavet til Secuyou og tilhørende FB vil du lægge det op til brug ?
Jeg vil gerne have haft ren tegnet printet' date=' men det har jeg ikke nået endnu. Jeg skal prøve om jeg kan få scannet håndtegning i weekend, og få den lagt op.
Secuyou er en fin måde at låse døre og vinduer på og med dit print så det virker med IHC ville være super.Har du sat Secuyou på alle vinduer / døre eller er du kun i "test" status ?
Jeg har valgt at kigge efter andre produketer end Secuyou. Deres produkt er for ustabilt efter min mening. Selv når jeg kun bruger deres fjernbetjening, og der er 3M mellem fjernbetjeningen og vindues låsen, sker det fortidt at der går kluder i kommunikationen. Jeg har også nogle venner som har invisteret i deres låse, og de har samme erfaring.
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej,Hvad mener du helt præcist "kludrer i kommunikationen" ? Vi vil meget gerne hjælpe dig og dine venner, med at få det til at kører optimalt. Oftest er det montering, der kan være noget i vejen med og ikke kommunikationen. Og slet ikke rækkevidden, da fjernbetjeningen kan rækker op til 200 meter i frit felt, og 25-30 meter i et tætbygget hus. Ring til os på 7020 3003, så hjælper vi gerne. P.S. Secuyou er de eneste trådløse låse, der kan styres fra alarmer, IHC og andre gateways.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad mener du helt præcist "kludrer i kommunikationen" ?
Præcis det du selv så den dag du var forbi og lånte mig en lås og en fjernbetjening. Selvom du trykker på lås op' date=' så låser den ikke op, og somme tider låser den igen efter noget tid uden du har trykket på lås. Eller hvis man trykker på hjemme lås, så forbliver den i udelås.
Oftest er det montering' date=' der kan være noget i vejen med og ikke kommunikationen.Og slet ikke rækkevidden, da fjernbetjeningen kan rækker op til 200 meter i frit felt, og 25-30 meter i et tætbygget hus.[/quote'] Som jeg skrev, er der 3M mellem låsen og fjernbetjeningen når jeg tester, og der ligger både lås og fjernbetjening i hver sin ende af mit bord. Hos mine venner tvivler jeg stærkt på at det er monteringen. Den er gjort 100% efter forskrifterne, og det er langt fra hvergang det går galt, men tidt nok til at de ikke længere stoler på systemet. Derudover er det forskellige låse hvergang, når det sker.
P.S. Secuyou er de eneste trådløse låse' date=' der kan styres fra alarmer, IHC og andre gateways.[/quote']Nu kender jeg ikke markedet særligt godt, men jeg er 100% sikker på at hvis jeg gad undersøge det kunne jeg nemt findet et tilsvarende system i f.eks. USA, som jeg meget simpelt kunne tilslutte alarmer, IHC og andre gateways.
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej InsIns,Så vidt jeg husker, så havde du ikke låsen monteret på et vinduet eller en terrassedør, det er derfor den låser automatisk af sig selv efter 10 sekunder. Når man trykker på Esc-knappen og ikke fjerner låsen fra magneten, så svarer det til at man trykker på Esc-knappen på låsen og ikke åbner vinduet. Det er en sikkerhedsfunktion, at låsen automatisk skal låse tilbage i hjemmelås efter 10 sekunder, fordi at det må være et fejltryk siden man ikke åbner vinduet eller terrassedøren. Mht. at låsen forbliver i udelås, selvom man har trykket hjemmelås er noget vi aldrig har oplevet før, men vil gerne kigge på det, hvis du kan fremtvinge fejlen. Bruger du udelukkende Secuyou boksen til at styre låsen med eller bruger du også fjernbetjeningen ? Når jeg skriver at det oftest er montering, så er det fordi at vores produkt er designet med meget præcise tolerancer, som gør at produktet skal være monteret 100% korrekt, og at produktet virker optimalt på nyere vinduerne eller terrassedørerne. Hvis man har ældre terrassedøre eller vinduer, så oplever vi at vinduesproducenterne nogle gange har skruet grebene skævt på, eller at grebet er meget slidt og derfor kan overstyres når vinduet/terrassedøren er lukket. Disse to scenarier kan påvirke på oplåsning af låsen. Vi anbefaler at folk bruger vores system således: Udelås-funktionen, når de forlader huset, og hjemmelås-funktionen, når de kommer hjem. Dvs. ikke låse op, når man kommer hjem, men sætte systemet i hjemmelås. Så vil de ikke opleve den udfordring med oplåsning, da systemet blot vil skifte status, og ikke låse op. De vil stadig have muligheden for at låse låsene op lokalt på hvert enkelt lås via Esc-knappen. Det er også derfor at vores Secuyou boks, går fra udelås til hjemmelås, når man bruger alarm-relæet. Der findes ikke andre trådløse låse til terrassedøre og vinduer, som passer europæiske grebsstandard. P.S. Vi har lyttet til dit forslag med at tage fat i LK, og vi har påbegyndt et samarbejde. Igen, du og dine venner er velkommen til at ringe, hvis I har spørgsmål.

Link til kommentar
Del på andre sites

Så vidt jeg husker' date=' så havde du ikke låsen monteret på et vinduet eller en terrassedør, det er derfor den låser automatisk af sig selv efter 10 sekunder. Når man trykker på Esc-knappen og ikke fjerner låsen fra magneten, så svarer det til at man trykker på Esc-knappen på låsen og ikke åbner vinduet. Det er en sikkerhedsfunktion, at låsen automatisk skal låse tilbage i hjemmelås efter 10 sekunder, fordi at det må være et fejltryk siden man ikke åbner vinduet eller terrassedøren.[/quote']Når jeg skrive lås op, mener jeg den lås op på fjernbetjeningen som man kan bruge i tilfælde af brand, eller hvis man bare ønsker at låse alle vinduer op. Her burde låsen låse op ligegyldigt om den er monteret eller ej.
Mht. at låsen forbliver i udelås' date=' selvom man har trykket hjemmelås er noget vi aldrig har oplevet før, men vil gerne kigge på det, hvis du kan fremtvinge fejlen. Bruger du udelukkende Secuyou boksen til at styre låsen med eller bruger du også fjernbetjeningen ? [/quote']Du så det ellers selv da du var på besøg. Fejlen opstår både når jeg bruge fjernbetjeningen og Secuyou boksen.
Når jeg skriver at det oftest er montering' date=' så er det fordi at vores produkt er designet med meget præcise tolerancer, som gør at produktet skal være monteret 100% korrekt, og at produktet virker optimalt på nyere vinduerne eller terrassedørerne. Hvis man har ældre terrassedøre eller vinduer, så oplever vi at vinduesproducenterne nogle gange har skruet grebene skævt på, eller at grebet er meget slidt og derfor kan overstyres når vinduet/terrassedøren er lukket. Disse to scenarier kan påvirke på oplåsning af låsen. Vi anbefaler at folk bruger vores system således: Udelås-funktionen, når de forlader huset, og hjemmelås-funktionen, når de kommer hjem. Dvs. ikke låse op, når man kommer hjem, men sætte systemet i hjemmelås. Så vil de ikke opleve den udfordring med oplåsning, da systemet blot vil skifte status, og ikke låse op. De vil stadig have muligheden for at låse låsene op lokalt på hvert enkelt lås via Esc-knappen. Det er også derfor at vores Secuyou boks, går fra udelås til hjemmelås, når man bruger alarm-relæet. [/quote']Nu er problemet mere at det ikke er alle vinduer, som bliver låst. Og det bliver ikke "fortalt" via fejl dioderne på fjernbetjeningen. Mine venner har kun opdaget det fordi deres søn tilfældigvis en dag åbnede terrassedøren nogle min. efter de havde trykket på udelås. De blev selvfølgelig noget overrasket og checkede derefter alle andre døre og vinduer. Det var kun terasse døren, som ikke var låst. Siden da har de altid checket samtlige døre og vinduer når de forlader huset. Ind i mellem er der en dør eller et vindue, som ikke er låst som det skal være.
Der findes ikke andre trådløse låse til terrassedøre og vinduer' date=' som passer europæiske grebsstandard.[/quote']I betragtning af hvor stort det europæiske marked er, er det noget af en påstand. Men jeg har nu ikke tænkt mig at spilde tid på at modbevise den.
P.S. Vi har lyttet til dit forslag med at tage fat i LK' date=' og vi har påbegyndt et samarbejde.[/quote']Det lyder da godt. Så er der da kommet noget fornuftigt ud af anstrengelserne.
Igen' date=' du og dine venner er velkommen til at ringe, hvis I har spørgsmål.[/quote']Personligt går jeg efter fortråede bevægelses sensore, glasbruds detektor og magnet kontakter. Det dækker mit behov. Mine venner over pt. hvad de vil, men da fejlen er periodisk er den jo uhyggelig svær at påvise. Og at det aldrig er det samme vindue eller dør 2 gange i træk gør det ikke nemmere.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 6 months later...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok