Hop til indhold
  • 0

Farvekoder på IHC NET kabel kontra T568A og T568B


Brian Tofft
 Share

Spørgsmål

Hej med jer,Jeg er ved at montere IHC Net kabel (2x4xawg23) i et S/STP Cat6 patchpanel, da jeg blev træt af, at LK's små IHC switche brændte af og lavede mærkelige ting.Farve koderne i IHC kablet er ikke de samme som i Patchmodulet, så hvordan skal disse parres?Patchmodul benytter T568A og T568B standarden med hvid i bunden af hvert par, men det er jo ikke sådan at IHC kablet er opbygget.Nogen der kan hjælpe her?På forhånd tak.Brian

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvis et kabel er termineret efter én standard i den ene ende, skal det selvfølgelig også laves magen til i den anden.Men var der ikke valgt system/kode/metode ksn du selv bestemme om gul/gøn = par 1 eller om du vil fortrække det som par 3Der er ikke andet for at du enten må åbne en konnector for at se farve rækkefølgen eller lave et testsnørre og måle dig frem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 3/3/2011 at 11:30 , Brian Tofft skrev:

Fik koder fra LK :)Til info for andre er de følgende i.f.t. TIA568AIHC TIA568AGrøn Hvid/blåGul BlåRød Hvid/orangeSort OrangeGrå Hvid/grønOrange GrønBlå Hvid/brunBrun BrunM.v.h.Brian

Måske det er mig der er dum, men jeg forstår simpelthen ikke vejledningen. Er det muligt at få det skåret ud i pap?

Jeg har et IHC NET kabel med nedenstående farver. I den ene ende er det monteret i en std. IHC NET connector. I den anden ende skal der monteres Actassi Kobber Cat. 6A konnektor S1 STP. Hvordan skal jeg monterer?

Orange =

Grå =

Grøn =

Gul =

Blå =

Brun =

Rød =

Sort =

På forhånd tak

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for svar.

jeg målte et af de gamle stik igennem, og nåede selv frem til flg:

grå = hvid-grøn

orange = grøn

rød = hvid-orange

gul = blå

grøn = hvid-blå

sort = orange

blå = hvid-brun

brun = brun

denne montering virker mht. Både antenne og data, men der er to par der er byttet ifht. Dit link. 

Ser uniddelbart ud til at jeg monterer efter A, hvor LK skriver at det skal være B.

hvad har dette af betydning, når det virker?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej. Det har ingen praktisk betydning.

Det ene par er data receive og det andet er data transmit. Så sålænge du bare bruger den samme metode i begge ender, så forbindelsen bliver lige igennem, er der ingen problemer. Hvis du får monteret et A forbindelse i den ene ende og B i den anden, vil du bare få en krydset data forbindelse, som kan bruges til at forbinde 2 computer eller 2 switche med hinanden uden switch imellem. Moderne 100Mbit switche vil selv kunne korriger for dette, ligesom de fleste Gigabit switche kan. Nogle ældre eller billige modeller har muligvis ikke den nødvendige auto detekt funktion til at detekte krydsede data forbindelser eller behovet for dette.

HP havde en switch for små 20 år siden som havde auto detekt for krydsede forbindelser. Det virkede fint med PC'er, og switche af andre fabrikater eller andre HP modeller. Men 2 switche af samme model kunne ikke forbindes med hinanden uden et krydste kable. :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok